نخستین خطبه‌های امام جمعه مهندس با موضوع «هوش مصنوعی»

خانه / پیشنهاد ویژه / نخستین خطبه‌های امام جمعه مهندس با موضوع «هوش مصنوعی»

امام جمعه موقت سمنان که دارای دانش‌نامه مهندسی الکترونیک است، در نخستین خطبه‌های خود، به موضوع مهم «هوش مصنوعی» و نقش آن در آینده ایران اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی برای آینده کشور یک امر راهبردی محسوب می‌شود.

نخستین خطبه‌های امام جمعه مهندس با موضوع «هوش مصنوعی»

هیات:حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان هفته گذشته در حکمی حجت‌الاسلام «محمدعلی قدس‌پور» را به‌عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.

قدس‌پور که متولد سال ۱۳۵۵ بوده و دارای دانشنامه کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه سمنان هم در کنار گذراندن ۱۵ سال درس خارج فقه و اصول است، ظهر امروز در نخستین خطبه‌های خود در نماز جمعه سمنان در مصلای این شهر بیان کرد: رویکردهای علمی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره از حوزه‌های علمی در کشور حمایت همه‌جانبه‌ای داشته‌اند و این امر بارها در تأکیدات معظم‌له برای حمایت از تلاش‌های دانش‌محور و دانش‌بنیان بیان شده است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به دیداری که امام خامنه ای اخیراً با شماری از نمایندگان نخبگان کشورمان داشتند، گفت: جامعه دانشگاهی و متخصصان علمی ایران باید تلاش کنند تا منویات رهبری در حوزه‌های رشد علمی و پیشرفت کشور هر چه سریع‌تر محقق شود.

قدس‌پور افزود: ایران در بسیاری از علوم سرآمد کشورهای منطقه و دارای حرف‌های زیادی در عرصه‌های جهانی است و کشورمان در زمره ۱۶ کشور اول دنیا در تولید محتوای علمی هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: امام خامنه ای اخیراً هم در بیانات ارزشمند خود در جمع نخبگان خواستار توجه و فعالیت مضاعف در راستای توسعه علمی کشور شدند و این امر امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه موقت سمنان گفت: عقب‌ماندگی‌هایی که در استفاده از علوم نوین به‌ویژه هوش مصنوعی در ایران وجود دارد، باید امروز جبران شود و این از تأکیدات رهبری است.

نخستین خطبه‌های امام جمعه مهندس با موضوع «هوش مصنوعی»

قدس‌پور بیان کرد: استفاده و کاربردی کردن دانش و علم در برهه کنونی اهمیت فراوانی دارد و همه نخبگان و دانشمندان باید این مسأله را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

وی به پیشرفت‌های ایران در علوم مختلف در سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: کشورمان در بسیاری از علوم از جمله نانوفناوری و ساخت و کنترل پهپادها دارای حرف‌های زیادی برای گفتن است

امام جمعه موقت سمنان یادآور شد: مسأله‌محوری در طراحی و تولید محتوای علمی حلقه مفقوده برنامه‌ریزی‌های پژوهشی و دانشگاهی و تشکل‌های حوزه نخبگان است.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام قدس‌پور درس خارج فقه را نزد اساتیدی چون آیت‌الله شیخ جواد تبریزی، آیت‌الله علی کریمی‌جهرمی، آیت‌الله محسن اراکی و آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری گذرانده است.

امام جمعه موقت سمنان همچنین مدیریت پروژه و طراحی نرم‌افزار هوشمند درایت‌الثقلین مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام ، مدیریت پروژه و طراحی سیستم خبره اعتبارسنجی روایت (اولین سیستم خبره حوزوی) با پشتیبانی معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیریت پروژه و طراحی ساخت ماشینی اولین زیر نظام نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس هوش مصنوعی (نظام خیر و احسان)، مدیریت پروژه و طراحی زیرساخت جنگ شناختی و مدیریت پروژه و طراحی کنترل فضای مجازی بر اساس آیات و روایات با استفاده از هوش مصنوعی را در کارنامه عملکردی خود دارد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *