نظر امام خمینی در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها

خانه / مطالب و رویدادها / نظر امام خمینی در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها

امام خمینی رحمة الله علیه برای شناساندن ویژگی یک بانوی کمال‌یافته با اشاره به وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها می‌فرماید: آن بزرگوار یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان. او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است.

طبق این گفتار ارزشمند نبوی صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت زهرا سلام الله علیها سرآمد تمام زنان سعادتمند عالم است که در اثر کوشش در راه حق به مقامات عالی معنوی نائل شده‌اند.   رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در گفتار دیگری به عظمت و بزرگواری حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرده و به او فرموده است:یَا فَاطِمَةُ  أَ لَا تَرْضَیْنََ أَنْ تَکُونِی سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ و سَیِّدَةَ نِسَاءِ هَذِهِ الْأُمَّة و سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ؛ ای فاطمه آیا به این کرامتی که خداوند به تو داده خشنود نیستی که تو سرور زنان جهان و سرور زنانن این امت و سرور بانوان اهل ایمان باشی؟

بدون تردید وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها و سیره، رفتار و گفتار آن گرامی برای تمام زنان مسلمان مایه مباهات و اسوه کامل می‌باشد. بانوی بزرگواری که حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله و سلم در ستایش او فرمود: أَنَّ ابْنَتِی فَاطِمَةَ سَیِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ؛ دخترم فاطمه سلام الله علیها سرور بانوان بهشتی است.

آری، حضرت زهرا سلام الله علیها جلوه‌ای کامل از تمام کمالاتی است که یک زن در طول حیات خود ممکن است به آن نایل شود. حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در این باره می‌فرماید: تمام ابعادی که برای زن متصور است، برای یک انسان کامل متصور است، در فاطمة زهرا سلام الله علیها جلوه کرده و بوده است.

امام خمینی رحمة الله علیه برای شناساندن ویژگی یک بانوی کمال‌یافته با اشاره به وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها می‌فرماید: آن بزرگوار یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان. او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است. زنی که تمام خاصه‌های انبیا در اوست. زنی که اگر مرد بود، نبی بود، به جای رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بود. معنویات، جلوه‌های ملکوتی، جلوه‌های الهی، جلوه‌های جبروتی، همه در این موجود مجتمع است.

با توجه به این ویژگیهای کم نظیر، بهترین کسی که می‌تواند درس زندگی را به جامعه و بخصوص بانوان عصر ما بیاموزد، شخص حضرت زهرا سلام الله علیها است. از این رو، در این مقال بخشهایی از سیره و سخن آن بزرگوار را که قابلیّت الگو برداری و درس آموزی برای زنان مسلمان دارد، تقدیم می‌کنیم. به امید آنکه بتوانیم ـ در عصری که از هر سو دشمنان اسلام و شیاطین وسوسه‌گر، ایمان و ارزشهای اصیل جامعه و امنیت اخلاقی جوانان و زنان را هدف گرفته‌اند و با هر وسیله‌ای برای تضعیف باورهای دختران و زنان مسلمان تلاش می‌کنند ـ رفتارهای خود را با آن حضرت هماهنگ نماییم و درسهایی از آن بانوی مخدّره فرا گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *