نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:سپاه نعمت بزرگ خدا و پاسدار نظام در همه عرصه هاست

خانه / استان ها / نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:سپاه نعمت بزرگ خدا و پاسدار نظام در همه عرصه هاست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: سپاه پاسداران واقعاً یکی از نعمت‌های بزرگ خداست و به حق پاسدار نظام در همه عرصه‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: سپاه پاسداران واقعاً یکی از نعمت‌های بزرگ خداست و به حق پاسدار نظام در همه عرصه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در پیام جمعه این هفته با تشکر از جهادگران عرصه سلامت و مقابله با ویروس منحوس کرونا، گفت: البته جا دارد ضمن تشکر از آن‌ها با آن‌ها همراهی هم داشته باشیم و رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌هایی که باید باشد را هر چه بیشتر داشته باشیم که از آسیب‌های این ضایعه و بلیه هر چه بیشتر مصون بمانیم و این عزیزان هم زحمت کمتری را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در بیان پیام اول جمعه این هفته با اشاره به فرصت های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: توصیه جدی آن است که دعاهای این ماه  و عبادت‌های در این ماه  و مراقبت هر چه بیشتر از خودمان در این ماه را افزایش دهیم و مراقبت کنیم که خدایی نخواسته در شرایطی قرار نگیریم که فرصت‌ها از دست برود و پشیمانی که سودی هم ندارد نصیب بشود.

وی با برشمردن ویژگی های خاص ماه مبارک رمضان که ماه صوم، ویژه یک عبادت خاص و ماه قیام برای بعضی از مستحبات و ترک مکروهات می باشد، ماه رمضان را ماه ویزه توبه و ماهِ نزول رحمت و مغرفت الهی و همچنین ماه رستگاری و بهشت دانست.

امام جمعه شهرکرد، با یادآوری شبهای قدر توصیه به استفاده از این فرصت در ماه مبارک رمضان، فضیلت صلوات در ماه رمضان را یادآوری کرد و گفت: نشاط از مهمّات عبادی ماست. آن کسی که در عبادت نشاط و شادابی دارد خیلی خوب می‌تواند از فرصت‌ها استفاده کند.

این مقام مسئول، رهایی از انواع فتنه ها را از دیگر خواسته ها در دعای ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: شیطان با انواع حیل و مکرها سر راه انسان قرار می‌گیرد، درست است در ماه رمضان شیاطین در غل و زنجیر هستند و کمتر می‌توانند مانع بشوند و سد ایجاد کنند و سنگ بیندازند؛ اما این نیست که اصلاً نتوانند مکر و حیله می‌کنند.

وی در تشریح بخش ششم از دعای ماه رمضان، با یادآوری مسألت یک مجموعه صداقت ساز و متحرک و قوت بخش در انجام وظایف، خاطرنشان کرد: خیلی مهم است ما معمولاٌ گاهی وقت‌ها در دعاهایمان با زبان یک چیزی را می‌گوییم اما در دل به او خیلی نگاه نداریم در حالی که دل و زبان دوتا است و خیلی بد است که انسان دعا را لقلقه زبان داشته و بخواند؛ اما در دل باور پیدا نکرده باشد و در دل و فکر انسان نهادینه نشده باشد، در این بخش ششم این مسألت می‌شود که دل و زبان من با هم در محضر تو صادق باشند.

وی در ادامه مواظبت از حرمت ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی را یادآوری نمود و با بیان اینکه  مساجد پایگاه عبادت و خدمت و کمک های مؤمنانه است و بر باز بودن مساجد طبق دستورالعمل های بهداشتی تأکید کرد و از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر ونیروی انتظامی خواست از حریم ماه مبارک رمضان مراقبت کنند.

امام جمعه شهرکرد در پیام دوم این هفته به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: به حمدالله مجموعه ارتش ما و نیروهای زمینی ما الحمدلله بالنده هستند و واقعاً افتخارآفرین هستند. از دو جهت هم از جهت الحمدلله عُدِّه و امکانات و تجهیزات به فضل پروردگار غنی هستند و به حمدالله نیروهای مستعد دارند و هم از جهت ایمان و صلابت ایمانی به لطف پروردگار مؤمن هستند، امروز ارتشی‌های ما متفاوت هستند از ارتشی‌های طاغوتی و ایمان و صلابت ایمانی و تعبد و پایبندی‌های دینی و معنوی و اخلاقی الحمدلله بر این‌ها حاکم است که این‌ها خیلی مهم است و این‌ها در مجموعه نیروهای ما بالندگی است و تبریک به این عزیزان عرض می‌کنیم و قدر نیروهای نظامی‌مان را هر چه بیشتر بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه گفت: دوم اردیبهشت روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم است، که در همین پیام به این مناسبت هم من اشاره کنم، روز تأسیس سپاه در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی رحمه الله علیه است.

امام جمعه شهرکرد افزود: سپاه پاسداران واقعاً یکی از نعمت‌های بزرگ خدا در درون نظام جمهوری اسلامی است و به حق پاسدار نظام در همه عرصه‌ها هستند هم در عرصه نظامی و هم در عرصه جغرافیایی و هم در عرصه فرهنگی و هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اجتماعی و خدمت‌رسانی هر جایی که لازم بوده است سپاه الحمدلله حضور پیدا کرده و کمک کرده است و نظام را کمک کرده و دولتمردان را کمک کرده و مردم را کمک کرده است و در یک جاهایی باید جلوی فتنه‌ها را بگیرد محکم ایستاده و جلوی بسیاری از فتنه‌ها را گرفته و امنیت واقعاً ایجاد کرده است.

وی، با اشاره به فیلم گاندو، اظهار کرد: شما همین بخش کار بسیار ارزشمندی که در این فیلم گاندو دیدید این مجموعه سپاهیان و اطلاعات سپاه چقدر زیبا نقش‌آفرین بودند، البته متأسفانه جلوی این کار را گرفتند و نگذاشتند پخش بشود و امیدوار هستیم بعد ان‌شاءالله پخش بشود و مردم ببینند که چقدر این‌ها در امنیت جامعه مؤثر و نقش‌آفرین هستند و  جهاد می‌کنند با انواع سختی‌ها و مجاهدت می‌کنند و تلاش می‌کنند که این‌ها نقش بزرگی است که الحمدلله در امنیت آفرینی برای کشور و انقلاب و مردم مؤثر هستند و خداوند توفیقشان بدهد و به همه این عزیزان تبریک عرض می‌کنیم و ان‌شاءالله آرزوی توفیق و سربلندی و خدمت بیشتر را برایشان مسألت داریم.

امام جمعه شهرکرد در پیام سوم به مذاکرات اشاره کرد و گفت: باید بگوییم متأسفانه باز آقایان روی آوردن به این معنا و رهبر انقلاب هم فرمودند این‌ها اصرار دارند بروند مذاکره داشته باشند. عیب ندارد اما اولاً جا داشت که این‌ها از گذشته عبرت بگیرند. مذاکرات معمولاً چیزی در برنداشته است مخصوصاً در این مقطع که اصلاً نیازی به مذاکره نبود چون همه چیز روشن بود و شرایط مشخص بود می‌بایست آمریکایی‌ها همه تحریم‌ها را بردارند و ما هم به برجام مجدداً برگردیم چیز مشخصی بود آن‌ها تحریم‌ها را بردارند و راستی آزمایی صورت بگیرد و بعد همه چیز سرجای اولش برگردد و نیازی به هیچ چیز نبود اما این‌ها باز روی آوردن به مسئله مذاکره.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: همان طور که رهبر انقلاب تاکیدکردند و امیدوار هستیم این دفعه به سخن رهبرمعظم انقلاب توجه بشود که فرسایشی نشود و در مسائل با مردم صادق باشند و آنچه می‌گذرد در مذاکرات صادقانه عین واقعیت را برای مردم بگویند که مردم اضطراب و دلهره نداشته باشند که پس پرده چه می‌گذرد و چیزهایی می‌گذرد و بعد در رسانه‌ها چیز دیگری به خورد مردم داده می‌شود که ان‌شاءالله اینجوری نباشد و صادقانه هر چه هست به مردم بگویند.

وی افزود: دشمن را هم خوب بشناسند، واقعاً عبرت بگیرند، دشمن، دشمن است آمریکایی‌ها نیستند کسانی که بشود به آن‌ها اعتماد کرد نیستند کسانی که بشود به عهد آن‌ها دل بست نیستند کسانی که روی حرفشان بایستند و نیستند کسانی که صادق باشند و همه وجودشان مکر و حیله و حقه است و مذاکره هم می‌کنند برای این که نقشه‌های شیطانی خودشان را حاکم کنند و برای این که تحمیل کنند چون مستکبر هستند و با روحیه استکباری و استعلا می‌خواهند با طرف مقابل برخورد کنند و با مذاکرات به اشکال مختلف مسائل را تحمیل کنند، باید مراقب بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: این همه ما رفتیم نتیجه‌ای نگرفتیم مراقب باشیم این باقی مانده هم در این مرحله خدایی نخواسته به سرنوشت گذشته دو مرتبه ما مبتلا نشویم، امیدوار هستیم ان‌شاءالله  مذاکرات به جایی برسد و زود جمع بشود و همان که رهبر انقلاب فرمودند را دقیقاً شاهد باشیم. تحریم برداشته شد چه بهتر نشد مهم نیست کشور توانمند است درست است که هر چه زودتر باید برداشته شود اما عجله نداریم به خاطر این که تحریم برداشته شود و امتیاز بدهیم، عجله نداریم به خاطر این که تحریم برداشته شود بیاییم از ارزش‌هایمان و انقلابمان دست برداریم نخیر راه خودمان را می‌رویم ملّت ما الحمدلله مقاوم هستند و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته‌اند و باز هم خواهند گذاشت و راه‌هایی که الآن به فضل پروردگار متعال باز شده است حتماً راه‌هایی است که به زودی تحریم‌ها بخواهند یا نخواهند شکسته می‌شود بخواهند یا نخواهند تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود این یک واقعیتی است باید به این معنا توجه کنند و خدایی نخواسته امتیازی در این مرحله به دشمن داده نشود.

وی در پیام چهارم جمعه این هفته به مسئله جهاد اصغر اشاره کرد و گفت: ما جهاد اصغر را به عنوان یک ضرورت به او باید متعهد باشیم نه امروز بلکه همیشه، اصلاً جزء دین ما است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: جهاد اصغر یعنی مبارزه مستمر و همیشگی با دشمن که جزو وظایف ما است که باید در این جهت مراقب باشیم که خدایی نخواسته دست از جهاد برنداریم مردم اگر دست از جهاد برداشتند ذلیل می‌شوند باب ذلت بر روی آن‌ها گشوده می‌شود.

وی به آیه شریفه 65 از سوره مبارکه انفال اشاره کرد، که می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ» و گفت: خداوند متعال به پیامبر دستور می‌دهد که مؤمنین را بر قتال تحریص کن و آن‌ها را تشویق کن و راه را برای مبارزه و جهاد بر روی مردم بگشا پس این ضرورت همیشگی است و مؤمنین باید اهل مبارزه با دشمن باشند و سازش با دشمن هیچ‌وقت نداشته باشند.

وی با اشاره به روایاتی در باب جهاد اصغر، مسئله انتخابات را یادآوری کرد و افزود: در انتخابات مراقب باشیم و در همه عرصه‌ها چه در شوراها و چه در نمایندگی مجلس و چه در عرصه‌های دیگر کارهایمان را بسپاریم به دست آدم‌های قوی و شجاع و نترس و آدم‌هایی که واقعاً دل برای کشور بسوزانند و امتیاز به دشمن ندهند و ترسو نباشند. این در مسئله جهاد از ضرورت‌هاست که امیدوار هستیم خداوند متعال موفقمان بدارد در این ماه مبارک رمضان در این عرصه هم توفیق وافر داشته باشیم.

وی در پایان از صدا وسیما و فعالان عرصه های تبلیغی و ایمانی و دینی و فرهنگی و همچنین کمک های مؤمنانه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ با توجه به وضعیت وخیم شیوع مجدد ویروس کرونا در استان و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز شده است، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در قالب پیام جمعه، مهم‌ترین  توصیه‌ها و تذکرات به مردم استان را بیان کرد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *