نگاه امام خمینی و امام خامنه ای فراطایفه‌ای و تمدنی است

خانه / پیشنهاد ویژه / نگاه امام خمینی و امام خامنه ای فراطایفه‌ای و تمدنی است

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: نگاه بلند امام خمینی رحمه الله که بعداً توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز دنبال شده است نگاهی فراطایفه‌ای، فراتر از ایران و فراتر از شیعه می‌باشد که حتی در مورد قضایای جهانی شامل نگاه تمدنی بود.

نگاه امام خمینی و امام خامنه ای فراطایفه‌ای و تمدنی است

هیاتحجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، عصر امروز جمعه در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران افزود: حضرت امام خمینی رحمه الله با ایجاد وحدت در دنیای اسلام به آن عزت بخشید. ایشان با عزم راسخ و قدم‌های محکم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و حکومت جمهوری اسلامی را در ایران تأسیس کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ادامه داد: نگاه بلند امام خمینی رحمه الله که بعداً توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز دنبال شده است نگاهی فراطایفه‌ای، فراتر از ایران و فراتر از شیعه می‌باشد که حتی در مورد قضایای جهانی شامل نگاه تمدنی بود که علمای اسلام و حوزه‌های‌ علمیه در همراهی با این فکر، اندیشه و این گفتمان نقش بسزایی دارند.

وی حوزه‌های‌علمیه را حائز پیشرفت‌های خوبی در سال‌های اخیر دانست و اظهار کرد: حوزه‌های‌ علمیه تا حدود زیادی توانسته‌اند نیاز‌های امروز را در عرصه‌های مختلف پاسخ دهند؛ هرچند که در عرصه تمدنی همچنان نیاز است کار‌های بیشتری صورت گیرد.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: ما آمادگی پیگیری همکاری‌های مختلف حتی انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی را در جهت تحکیم روابط ایران و لبنان داریم.

نگاه امام خمینی و امام خامنه ای فراطایفه‌ای و تمدنی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند شکل‌گیری مجلس اعلای شیعیان لبنان افزود: تأسیس این مجلس از ابتکارات و ابداعات امام موسی صدر بود که ایشان با نگاه انسانی و بین الادیانی توانست جایگاه شیعیان لبنان را در آن کشور ارتقا دهد.

حجت‌الاسلام شیخ الخطیب بیان کرد: نگاه امام موسی صدر توسط رؤسای بعدی مجلس اعلای شیعیان لبنان ادامه پیدا کرده و همواره به دنبال تعمیق عزت و جایگاه شیعیان این کشور بوده‌اند. لبنان به دلیل جایگاه خاصی که در میان کشور‌های عرب دارد، می‌تواند پل ارتباطی خوبی میان جهان اسلام با سایر اقشار و ادیان جهان عرب باشد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار کرد: ظرفیت‌های جدید و پیشرفت‌های علمی و فناورانه خوبی در ایران به وجود آمده که مایه افتخار دنیای اسلام بویژه شیعیان جهان است.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن خیرمقدم به هئیت لبنانی، کشور لبنان را مظهر مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان توصیف کرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در ادامه برای سیدحسن نصرالله و حزب‌الله لبنان آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون کرد.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *