نگاه زیربنایی به فرهنگ ایثار و شهادت داریم | وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

خانه / پیشنهاد ویژه / نگاه زیربنایی به فرهنگ ایثار و شهادت داریم | وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: نگاه ما به فرهنگ ایثار و شهادت زیربنایی است.

نگاه زیربنایی به فرهنگ ایثار و شهادت داریم | وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیاتمحمد مهدی اسماعیلی روز دوشنبه- ۲۲ اسفندماه- در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ها و مراکز و نهادهای زیر مجموعه که در محل وزارتخانه برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: مقام و منزلت شهدا به قدری بالاست که هرچه درباره آنها بگوئیم باز جای سخن دارد؛ امروز قوام و ثبات ایران اسلامی به برکت وجود شهدا و ایثارگران است.

وی همچنین با اشاره به نگاه این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی به مقوله ایثار و شهادت، تاکید کرد: نگاه ما در این وزارتخانه نگاهی اصیل و زیربنایی است از این رو فجر امسال در موضوعات و برنامه های سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و دیگر جشنواره ها موضوع «مقاومت و ایثار» از بخش های ثابت تمامی جشنواره و رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بود.

عضو کابینه دولت مردمی در ادامه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف اصلی و مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: سرآمد ویژگی های جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ متعالی ایثار و شهادت است.

اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه در نهضت امام خمینی رحمه الله که حدود ۶۰ سال از آن می گذرد موضوع ایثار و شهادت مهمترین عامل پیشرفت و عنصر تعالی بخش پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: اگر ایثار و شهادت باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد امروز هم باید پاسداشت این مفهوم تداوم و تعالی انقلاب اسلامی را به همراه داشته باشد.

نگاه زیربنایی به فرهنگ ایثار و شهادت داریم | وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: شاید در بین پیام های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زیباترین جملاتی که به کارگرفتند آن واژه هایی است که درباره ایثار و شهادت فرمودند.

اسماعیلی اضافه کرد: جملات پایانی پیام تاریخی امام راحل در زمان صدور قطعنامه این بود که فرمودند: «اجازه ندهید انقلاب اسلامی به دست نامحرمان بیافتد»، اینها همه پیام ها و جملاتی جاودانه و ماندگار هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه باید امروز حمیت و غیرت در پاسداری از مقام ایثار و شهادت داشته باشیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی که بزرگ جانباز انقلاب اسلامی هستند نیز در ۳۲ سال جانشینی امام راحل مسیر تجلیل و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه اقدامات خود قرار دادند.

عضو کابینه دولت مردمی در عین حال تصریح کرد: در اصول بنیادین دولت نیز موضوع تکریم، تجلیل و ترویج ایثار و شهادت نهفته و از اولویت های دولت محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه با تشکر و قدردانی از خانواده معظم شهدا که امروز با حضورشان این وزارتخانه را مزین کردند، گفت: ما امروز هرچه داریم مرهون و مدیون خون شهدا هستیم.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *