نگهداری نامه پیامبر اکرم به امپراتور روم در مسجدی در اردن

نگهداری نامه پیامبر اکرم به امپراتور روم در مسجدی در اردن

خانه / پیشنهاد ویژه / نگهداری نامه پیامبر اکرم به امپراتور روم در مسجدی در اردن

نامه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم به «هرقل» امپراتور روم که در آن، وی را به دین اسلام فراخوانده است، در مسجد ملک حسین اردن نگهداری می‌شود.

نگهداری نامه پیامبر اکرم به امپراتور روم در مسجدی در اردن

پایگاه اطلاع رسانی هیات: نامه منسوب به پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم که خطاب به هرقل، امپراتور روم و بییزانس نوشته بودند در مسجد ملک حسین اردن نگهداری می‌شود.

در متن این نامه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم من محمد عبد عبدالله ورسوله إلی هرقل عظیم الروم، سلام علی من اتبع الهدی، أما بعد فإنی أدعوک بدعوة الإسلام، أسلم تسلم یؤتک الله أجرک مرتین وإن تولیت فإن علیک إثم الأریسیین.
“قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَی کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلاَ یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضاً أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللّهِ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُولُواْ اشْهَدُواْ بِأَنَّا مُسْلِمُونَ.
نگهداری نامه پیامبر اکرم به امپراتور روم در مسجدی در اردن
نامه منصوب به پیامبر اکرم به امپراتور روم

به نام خداوند بخشنده مهربان
از محمد بنده و فرستاده خدا به هرقل، بزرگ روم. درود بر کسی که از هدایت پیروی کند. اما بعد من تو را به آیین اسلام فرا می‌خوانم اسلام بیاور تا سالم بمانی و اسلام بیاور تا خدا دو بار تو را پاداش دهد و اگر از پذیرش آن سر باز زدی، گناه اریوسیان (فرقه‌ای از مسیحیت که بوسیله اسقف اریوس در سال 310 میلادی پایه‌گذاری شد و معتقد به مخلوق بودن عیسی و نفی الوهیت او بودند) بر گردن توست.

و ای اهل کتاب، بیایید از آن کلمه حق که میان ما و شما یکسان است پیروی کنیم که به جز خدای یکتا را نپرستیم، و چیزی را با او شریک قرار ندهیم، و برخی برخی را به جای خدا به ربوبیّت تعظیم نکنیم. پس اگر از حق روی گردانند بگویید شما گواه باشید که ما تسلیم فرمان خداوندیم.
منبع: مشرق

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *