هر موضوعی را باید با قرآن سنجید

خانه / استان ها / هر موضوعی را باید با قرآن سنجید

سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه بیست سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در گلستان در جمع قاریان و اساتید قرآنی و مسولان کشوری و استانی با بیان اینکه اگر امروز پرچم ما در اهتزاز است ،مدیون خون شهدا هستیم ، ابراز داشت: روزگاری در این کشور مسلمین داشتن قرآن مترجم و تفسیرقرآن برای جوانان و دانشجویان جرم بوده است و آنها را به خاطر آن زندانی می کردند.

سردار نقدی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز در گوشه گوشه این کشور همه جا کرسی های تفسیر، قرائت و حفظ قرآن بر پا است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طرح این سوال که برگزاری این محافل را مدیون چه کسانی هستیم ،ابراز داشت:ما ذکر الهی را  مدیون شهیدان هستیم که محب اهل بیت(ع) بودند، کسانی که  به جرم محبت اهل بیت(ع) و اطلاعت از ولایت به شهادت رسیدند و دعوت حق را لببیک گفته اند.

سردار نقدی یاد و خاطر شهدای گرانقدر اسلام به ویژه شهدای شاخص بسیج یعنی شهیدان ملکوم شباز، مصطفی جنگی زهی و شهیده فوزیه شیر دل را گرامی داشت و افزود: با ایثار و از خود گذشتگی و بصیرت این شهیدان است که ما از نعمت قرآن و مسابقات قرآن بهره مند می شویم.

قرآن بالاترین مخلوق پروردگار

وی قرآن را والاترین مخلوق پروردگار دانست و افزود: قرآن معیار اکبر است و در روز قیامت مجسم خواهد شد و شفاعت می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین قرائت قرآن را علاوه بر تکلیف و وظیفه یک نیازدانست و اذعان کرد: ارتباط و گفتگو با خدا قرائت کلام وحی است و این قرائت باید مقدم بر تدبر و تفکر در این کتاب آسمانی باشد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه تفکر و تدبر نیز لازم است ولی کافی نیست، متذکر شد: تفکر و تدبر در قرآن باید مقدمه عمل باشد و باید در سه مورد اعم از قرائت و تدبر و تفکر و عمل به قرآن و تعمق در مفاهیم قرآن و از همه مهمتر عمل به قرآن کلام الهی را از حاشیه در بیاوریم.

قرآن کتاب زندگی است

وی قرآن را کتاب زندگی معرفی کرد و تصریح کرد: قرآن پاسخگوی تمام سوالات بشر است و در همه عرصه ها اعم از فرهنگ و اقتصاد و فن آوری باید قرآن را راهنما قرار دهیم و مواضع را با قرآن بسنجیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفبن با بیان اینکه قرآن مخالف کنار آمدن با مستکبرین جهانی است افزود: پاسخ قرآن به کسانی که می خواهند با قرآن کنار بیایند عذابی است که دامنگیر آنها خواهد شدهمانطور که رژیم پهلوی با همه استعمارگران و مستکبرین دنیا کنار آمد و دست آنها را به خون جوانان این مرزو بوم آغشته کرد و سرنوشتی جز نابودی نداشت.

وی با بیان اینکه بعضی ها در کشور صداهایی بلند می کنند که باید کشور را آباد کنیم و غزه و لبنان چه سودی برای ما خواهد داشت بیان کرد: قرآن جوابی جز مبارزه با کسانی که حقوق مستضعفین را ضایع می کنند ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه خاطر نشان کرد: با کفار کنار آمدن و برخورد آرام با آنها موضوعی نیست که از نظر قرآن پذیرفته باشد بلکه جواب آیات الهی این است که در مقابل کسانی که صهیون ملتها هستند و در دنیا کاری جز جنایتکاری ندارند دشنام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *