هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین

هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین

خانه / اختصاصی هیأت / هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین

این نشست که با استعداد 222 موکب برگزار شد جمعی از مدیران مواکب اربعین سراسر کشور و همچنین سی تن از مدیران استان های هیات رزمندگان اسلام ضمن آشنایی با دستورالعمل های فرهنگی و اجرایی موکب داری اربعین، مخاطب تبیین و تشریح دستورالعمل ها توسط ریاست و مسئولین محترم کمیته های مختلف قرارگاه اربعین هیات بودند.

هشتمین همایش مدیران هیئات مراکز استان ها و مدیران مواکب هیات در اربعین حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین حسینی پنج شنبه 98/05/17 با حضور اعضای ستاد مرکزی هیات و مسئولین کمیته های قرارگاه اربعین هیات برگزار شد.

در این نشست که با استعداد 222 موکب برگزار شد جمعی از مدیران مواکب اربعین سراسر کشور و همچنین سی تن از مدیران استان های هیات رزمندگان اسلام ضمن آشنایی با دستورالعمل های فرهنگی و اجرایی موکب داری اربعین، مخاطب تبیین و تشریح دستورالعمل ها توسط ریاست و مسئولین محترم کمیته های مختلف قرارگاه اربعین هیات بودند.

هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین

هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین در صبحگاه پنجشنبه 98/05/17 با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه حاج علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام و همچنین مسئول کمیته مراسمات ستاد مرکزی اربعین در ابتدا به اهمیت عید سعید غدیر خم و شاد کردن تمامی اقشار مردم همچنین تبیین این عید بزرگ پرداختند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که نکات و نقطه نظرات مدیران محترم در جلسات و نشست های پیشین تبدیل به دستورالعمل های فعلی شده است به بیان نکاتی در ارتباط با مراسم روحانی اربعین و آداب موکب داری پرداختند.

حاج علی اکبر مداحی با توجه به اهمیت کادرسازی عنوان کرد: بهترین فرصت کادرسازی مراسم اربعین است، و اگر این کادرسازی به درستی انجام شود منجر به ایجاد شدن گروه های جهادی توانا در سراسر کشور می شود.

مدیر ستاد مرکزی هیات در ادامه متذکر شد: مهمترین نتیجه تجارب سابق آن است که در اربعین میزبان عراقی ها هستند و نه ایرانی ها و این موضوع نباید فراموش و یا کمرنگ شود.

علی اکبر مداحی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی ما در اربعین انجام کار عمیق، اثر گذار و ماندگار است خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی مواکب ایرانی زمینه سازی به گونه ای است که بسیاری از کارهایی که ما انجام می دهیم و یا بنیان گذار آن بوده ایم در موکب عراقی ها هم برگزار شود؛ و کارهای فرهنگی نیز به همین شکل در مواکب عراقی به انجام رسد.

هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین

وی در رابطه با هیات های اندیشه ورز افزود: تشکیل یک هیات اندیشه ورز با برگزاری جلسات در طول سال موجبات هم افزایی و پیشبرد پویش اربعین را فراهم خواهد آورد.

مدیر ستاد مرکزی هیات در ادامه با تاکید بر بعد جهانی پویش اربعین خاطر نشان کرد: کاروان های چهل نفره با اولویت جوانان ، نوجوانان و همچنین زائر اولی های بزرگترین قدمی است که کلیه شعب هیات می توانند به آن بپردازند. که تعداد این کاروان ها می تواند بیشتر از یکی برای هر شعبه باشد و این بهترین فرصت برای تبیین اربعین حسینی است.

در پایان حاج علی اکبر مداحی با اشاره به اهمیت موکب های مرزی خاطر نشان کرد: خادمی موکب های مرزی با توجه به اهمیت خدمت رسانی به زوار در زمان بازگشت به خاک کشور ثواب و ارزش والایی دارد.

در ادامه ی هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین سردار علی محمدی مسئول کمیته پشتیبانی قرارگاه اربعین هیات به بیان نکاتی در رابطه با ساز و کارهای پشتیبانی مواکب و همچنین ایده های خلاق سال های گذشته پرداخت.

پس از آن حاج علی اکبر فدایی مسئول کمیته فرهنگی و هیات اندیشه ورز قرارگاه اربعین هیات با اشاره به اهمیت محتوای فرهنگی اربعین به بیان اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت. و در ادامه به برنامه ها و راهکارهای فرهنگی در این خصوص اشاره داشت.

وی در پایان نطق خویش افزود: هدف از کاروان های چهل نفره تبیین شخصیت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

در بخش های بعدی جناب آقای امیدیان مسئول کمیته نظارت و بازرسی و جناب آقای زیبایی نژاد مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی قرارگاه اربعین هیات به بیان برنامه ها و نقطه نظرات خود در رابطه با برگزاری برنامه ها و مراسمات و نیز موکب داری اربعین پرداختند.

هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین

در آخرین قسمت از بخش صبحگاهی هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین حسینی حجت الاسلام احمد پناهیان مسئول کمیته محتوای اربعین قرارگاه اربعین هیات رزمندگان اسلام ضمن اشاره به اهمیت محتوای غنی در مواکب اربعین عنوان کرد: محتوا باید به گونه ای باشد که فقط مقام زائر و منزلت زیارت مطرح نشده و احادیث مراقبت نیز برای زوار حضرت سید الشهدا علیه السلام نیز بیان شود.

حسن ختام بخش صبحگاهی همایش مداحی دلنشین به نفس حاج مرتضی طاهری بود.

در ابتدای بخش بعد از ظهر هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین حسینی دو تن از خادمان اربعین در مواکب مرزی (مهران و میرجاوه) به بیان فعالیت های سال های گذشته و همچنین کمبود های فعلی و درخواست های خود پرداختند.

هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین

در ادامه بخش بعد از ظهر هشتمین نشست مدیران استان و مدیران مواکب اربعین حسینی سردار نجات ریاست محترم هیات امنای هیات رزمندگان اسلام و همچنین رییس قرارگاه اربعین هیات با اشاره به اینکه اربعین بزرگترین همایش جهان اسلام و حتی دنیاست خاطر نشان کرد: جریان اربعین یکی از بی نظیرترین واقعه های موجود است از این رو هیچ هیات رزمندگانی نباید از اربعین جا بماند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کاروان های چهل نفره افزود: جزء ضروریات هر شعبه از هیات راه اندازی یک کاروان چهل نفره است و این اولین امکان ما برای تبیین مراسم اربعین و کادرسازی جوانان برای شعب مختلف هیات است.

سردار نجات در ادامه خاطرنشان کرد: مهمانداری از زوار خارجی که از خاک ایران مشرف به زیارت اربعین می شوند از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل تمامی استان ها باید حداکثر توان بالقوه خود برای یاری رسانی در این امر بکار گیرند. موکب های جدار مرزی هم به همین صورت از اهمیت بالایی برخوردارند.

در  بخش پایانی این نشست آقای سید مجتبی شهرایینی یکی از موکب داران اربعین که در سال های پیشین محتوای فرهنگی ویژه کودکان را طرح ریزی و اجرا نموده اند، به ارائه گزارشی در این رابطه پرداخت.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *