هفتمین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مسجدجامع شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / چهارمحال و بختیاری / هفتمین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مسجدجامع شهرکرد + تصویر

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، هفتمین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مسجدجامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری برگزار شد.

هفتمین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مسجدجامع شهرکرد

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، هفتمین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مسجدجامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: امسال این ایام فرخنده مقارن شده با فرخنده ایام میلادباسعادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ولادت بنیانگذار جمهوری حضرت امام خمینی(ره) .

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تقدیر از تشکیل این اجتماعات و بیان خاطرات پیشکسوتان انقلاب اسلامی افزود: بسیار مهم است که حوادث قبل از انقلاب و جنایات دوران ستم شاهی برای نسل جوان بیان شود.

امام جمعه شهرکرد به تحولات ایران اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره کرد و افزود: اقدامات انجام شده و پیشرفت های کشور مقتدر ایران در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی … در چهار دهه گذشته قابل مقایسه عصر طاغوت نیست.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، وحدت و تبعیت از ولایت فقیه را عامل اصلی پیروزی ملت بزرگ ایران اسلامی دانست و ادامه داد: برای خنثی کردن فتنه های دشمنان، همراه با تبعیت از ولایت فقیه، شناخت توطئه های استکباری و داشتن بصیرت، نیاز به وحدت و همدلی بیشتر بین نیروهای انقلاب اسلامی می باشد.

امام جمعه شهرکرد به باید ها و ضرورت های انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: انقلاب راه خوش را می رود و به فضل پروردگار  انقلاب در تمام این 42 سال می توانیم به جرأت بگوییم یک لحظه ایستای نداشتنه و با شتاب هر چه بیشتر در دل جهانیان جایگاه خود را پیدا کرده است، با شتاب هر چه بیشتر لرزه بر مستکبرین عالم انداخته ، با شتاب هر چه بیشتر  توانسته مقاومت را در دنیا شکل داده و سامان بدهد و انسجام در مقاومت جهانی ایجاد کند، با شتاب هر چه بیشتر پایه های خود را مستحکم کرده، با شتاب هر چه بیشتر راه امام را ادامه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ادامه داد: ما باید بینیم نقش مان در این شتاب چقدر بوده است ، ما چه نمره ای در این حرکت نورانی انقلاب داریم، هرکدام باید مستمر خود را محک بزنیم ، جایگاه و نمره خومان را بررسی کنیم ، اگر نمره خوب گرفتیم الحمدلله، شاکر باشیم، گذشته ها یک مرحله است جهت عبرت برای آینده، باید چراغ راه آینده قرار دهیم.

امام جمعه شهرکرد به ضروت استفاده از فرصت های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید فرصت ها را مغتنم بشماریم در این عرصه نورانی که خداوند در این مقطع انقلاب برایمان فراهم کرده، از فرصت ها بهره بگیریم. از ضرورت های امروز نیروهای مومن ، بصیر و انقلابی در جامعه ، وحدت ، وحدت، وحدت است، امروز هرچه بتوانیم به هم بپیوندیم ، به هم پیوستگی ها را زیاد کنیم، اختلاف سلایق را کناربگذاریم ،ما از این ناحیه  اختلاف سلایق داخلی خودمان  جهبه انقلاب، خیلی آسیب دیده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به ضرورت به هم پیوستگی و همدلی جبهه انقلاب در آستانه انتخابات 1400 اشاره کرد و اظهارداشت: در دوران انقلاب، در انتخابات ریاست جمهوری ها، آیا واقعا انقلابی ها به میدان آمدند، چرا انقلاب ها نیامدند، علت چیست، خیلی روشنه ، چقدر آسیب دیدم از اینکه غیر انقلاب ها آمدند، کم آسیب دیدم ، کم به پیکره حقیقی انقلاب آسیب وارده شده در این مقاطع مختلف، رفع اختلاف، به هم پیوستگی جبهه انقلاب، در کنار هم قرار گرفتن و با هم بودن،  این از ضرورت های مهم امروزه ، مخصوصا که در آستانه انتخابات1400 هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به تحولات پس از صدور انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولاتی بزرگی در جهان ایجاد شد که برای دشمنان بسیار تلخ ، سخت و ناگوار بوده و هست.

وی به جنایات رژیم منحوس پهلوی پدر و پسر اشاره کرد و ادامه داد: در عصر طاغوت کشورما در عرصه های مختلف  وابسته به غرب بود و برای غارت منابع کشور ایران، شیطان بزرگ از همه ابزار ها استفاده می کرد ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی  دست شیطان بزرگ از غارت منابع  ملی و تسلط در حاکمیت ایران اسلامی قطع شد و اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یکی از ابرقدرت های جهان فرو پاشید و امروز هم به فضل خداوند سبحان جهان شاهد ذلت و نشانه‌ های افول ابرقدرتی آمریکا  است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به اقتدار جمهوری اسلامی و استقامت ملت ولایتمدار ایران اشاره کرد و افزود: تحریم ها، توطئه ها ،تهدیدها … و نقشه های شوم دشمنان و گاهی همراهی برخی از عناصر وابسته در کشور، به فضل خدا نتواست مانع پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی شود،برای توسعه این اقتدار و پیشرفت ها و عدم وابستگی ، باید در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضوری فعال داشت .

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، پخش سرود ملی ،شعر خوانی، خاطره گویی، تجلیل از پیشکسوتان انقلاب اسلامی و بازدید از روند دهمین مرحله کمک های مومنانه هیأت رزمندگان اسلام استان و مجموعه فرهنگی مسجد جامع شهرکرد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در حاشیه این مراسم مرتضی سجادی عضو هیأت رزمندگان اسلام استان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هفتمین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی به منظور پاسداشت مقام والای نیروهای انقلاب و بیان خاطرات و ناگفته های دوران مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی از زبان انقلابیون نسل اول و انتقال به جوانان عزیز برگزار شد.

سجادی، به لزوم انتقال خاطرات به نسل جوان جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: برای اینکه جوانان و نوجوانان عزیز با فداکاری جوانان دوران انقلاب بیشتر آشنا شوند و برای پاسداری از ارزش والای انقلاب اسلامی همواره دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی بویژه شیطان بزرگ امریکا را ناکام سازند،  امسال هم مانند سنوات گذشته از جوانان عزیز برای حضور در این گردهمایی دعوت شده است.

جانشین پایگاه شهداء مسجدجامع شهرکرد گفت: سالهای گذشته این مراسم به صورت همایش با حضور خیل پیشکسوتان انقلاب اسلامی  استان برگزار می شد که برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا به صورت محدود برگزار و از فضای مجازی به صورت زنده و مستقیم پخش شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حسینی ، رضامند و  توسلی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *