والدین باید ازدواج جوانان را تسهیل کنند

خانه / پیشنهاد ویژه / والدین باید ازدواج جوانان را تسهیل کنند

امام جمعه موقت همدان گفت: ۱۷ دی سالروز جنایت رضا شاه در کشف حجاب است، روزی که بسیاری از زنان و دختران این کشور، جان دادند اما چادر و حجاب خود را از دست ندادند، مسئله ای که امروز باید مورد بازخوانی قرار گیرد.

والدین باید ازدواج جوانان را تسهیل کنند

هیات:حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهارداشت: در روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیها نقل است که تلاوت قران، نگاه کردن به چهره پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و انفاق در مسیر خداوند خواسته‌های اصلی ایشان در زندگی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت سلام الله علیها از راهی که خدا در آن نظر رحمت ندارد، بیزار است، گفت: امروز جوانان با تاسی از سیره اهل بیت علیهم السلام باید با قرآن ارتباط برقرار کنند و این وظیفه بر عهده والدین و بزرگترها است که فرزندان و نوه‌های خود را با قرآن آشنا کنند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم، مطرح کرد: این روایت درس دیگری برای شرایط امروز جامعه ما دارد و آن نیز انفاق برای پروردگار و کمک به فقرا است.

والدین باید ازدواج جوانان را تسهیل کنند

وی با تبریک میلاد حضرت عیسی علیه السلام به مسیحیان، خاطر نشان کرد: درخواست ما از پیروان حضرت عیسی علیه السلام این است که آنچه را که این پیامبر الهی در رابطه با پیامبر آخر وعده داده را عملی و صرفا به پیروی اکتفا نکنند.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه در سالگرد پیروزی انقلاب، حضرت امام رحمه الله با توجه به اهمیت سواد عمومی، دستور به تشکیل نهضت سواد آموزی دادند، گفت: با وجود تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیار این مجموعه، بازهم برخی از افراد متاسفانه از این نعمت بی‌بهره هستند و امیدواریم روزی در کشور برسد که هیچ فرد بی سوادی را در جامعه شاهد نباشیم.

وی در ادامه با گرامیداشت حماسه ۹ دی، روز میثاق با ولایت، اظهار داشت: مردم با بصیرت ایران اسلامی در این روز با جواب دندان شکن خود به جنایتکاران باعث شدند تا تمامی آنها به لانه‌های خود فرار کنند و دیگر جرات خروج و آشوب را نداشته باشند.

وی به دیگر مناسبت این ماه اشاره کرد و یادآور شد: ۱۷ دی سالروز جنایت رضا شاه در کشف حجاب است، روزی که بسیاری از زنان و دختران این کشور، جان دادند اما چادر و حجاب خود را از دست ندادند، مسئله ای که امروز باید مورد بازخوانی قرار گیرد.

والدین باید ازدواج جوانان را تسهیل کنند

این استاد حوزه در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته همدان، با اشاره به جنایت آمریکا در ۱۳ دی سال ۹۸، گفت: در این روز آمریکا، در جنایتی دیگر در طول تاریخ سیاه خود، سردار سلیمانی را به شهادت رساند، سرداری که آمریکا و حامیانش را به صورت کلی از منطقه بیرون کرد و مسیری را آغاز کرد که در هر گوشه‌ای از دنیا اگر کسی فریاد علیه استکبار بزند، استمرار بخش حرکت شهید سلیمانی و شهید همدانی ها است.

وی با گلایه از اینکه متاسفانه جمعیت کشور در حال حرکت به سمت پیری است، یادآور شد: اگر بزرگان فامیل به فکر ازدواج آسان جوانان نباشند، نه تنها جامعه از جوانی دور می‌شود، بلکه زمینه افزایش فساد را نیز فراهم کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *