پاداش مهاجر الی الله - استاد شیخ حسین انصاریان

پاداش مهاجر الی الله | استاد شیخ حسین انصاریان

خانه / پیشنهاد ویژه / پاداش مهاجر الی الله | استاد شیخ حسین انصاریان

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه پاداش مهاجر الی‌الله را خدا عنایت می‌کند، گفت: شهدای کربلا مهاجران الی‌الله بودند.

پاداش مهاجر الی الله – استاد شیخ حسین انصاریان

پایگاه اطلاع رسانی هیات: حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ حسین انصاریان، مفسرّ، محقق و مترجم قرآن کریم، هم‌زمان با روز تاسوعای حسینی به ایراد سخنرانی می پرداخت گفت: کاروان بی‌نظیر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در پنج حقیقت به اوج کمال رسیده بودند برای همین آن بزرگواران درس موعظه و عبرت شدند.

ایشان افزود: همه زنان و مردان عالم می‌توانند وجود خودشان را با این پنج حقیقت عجین کنند و این پنج حقیقت که خداوند از انسان‌ها خواسته شامل معرفت، عبادت، هجرت، سبقت و سرعت می‌شود.
استاد انصاریان کسب معرفت را امری واجب دانست و عنوان کرد: طلب معرفت عبادت است، مقصود از کسب معرفت به دست آوردن مشعل نور برای دیدن حقایق الهی است، آدمی به‌واسطه معرفتی که به خداوند متعال پیدا می‌کند متدین می‌شود.

پاداش مهاجر الی الله - استاد شیخ حسین انصاریان
پاداش مهاجر الی الله – استاد شیخ حسین انصاریان

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه قرآن کریم وجود آدمی را نورانی می‌کند، اظهار داشت: اگر کسی قرآن کریم را به‌اندازه ظرفیت وجودی خودش بشناسد می‌تواند از نورانیت قرآن کریم بهره ببرد. امام علی علیه السلام می‌فرمایند: قرآن کریم همه اخبار آینده و گذشته را در اختیار انسان می‌گذارد و داروی بیماری‌های درونی است؛ قرآن کریم همه زندگی انسان را نظام و سروسامان می‌بخشد.

نویسنده کتاب «اسلام دین آسان» درباره عبادت، گفت: حقیقت عبادت در لا اله الا الله خلاصه می‌شود و مراد نفی همه معبودهای باطل و وابسته شدن به معبود حق است.

استاد انصاریان در خصوص هجرت، ابراز کرد: رسول‌الله صل الله علیه و آله وسلم در تعریف مسلمان، مؤمن و مهاجر بودن می‌فرمایند: مسلمان کسی است که دیگر مسلمانان از قدرت او شر نبینند، همچنین مؤمن کسی است که یک ملت او را نسبت به مال و جانشان امین ببینند و آخر مهاجر کسی است که از ظلمت درونی به نور سفر کند.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید برای مهاجر الی‌الله چیزی آماده کرده‌ام که چشمی تابه‌حال آن را ندیده، گوشی توصیف آن را نشنیده و در خیال کسی خطور نکرده است، من متناسب با عمل آنان اجر نمی‌دهم بلکه از خودم به آنان پاداش خواهم داد.

ایشان با اشاره به اینکه چشم خدابین چشمی است که گناه نکرده باشد، اظهار داشت: نگاه به نامحرم مانع خدابین شدن چشم می‌شود؛ کسانی که سالم و پاک زندگی می‌کنند مورد رحمت و مغفرت الهی قرار می‌گیرند.
استاد انصاریان بابیان اینکه خداوند آمرزنده و مهربان است، خاطرنشان کرد: در روز قیامت مؤمنان به اسلام مورد شفاعت امام حسین علیه السلام قرار می‌گیرند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استاد حسین انصاریان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *