پنج ویژگی یاران حضرت مهدی | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

خانه / پیشنهاد ویژه / پنج ویژگی یاران حضرت مهدی | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بابیان اینکه نیمه شعبان، عاشورا، عرفه و مناسبت های اینچنینی فرصت های طلایی برای جذب مردم به ویژه جوانان به دین است، به تشریح پنج ویژگی برای یاران حضرت مهدی پرداخت.

پنج ویژگی یاران حضرت مهدی | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

هیات:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی روز شنبه ۲۱ اسفند در مراسم «هم عهد با ولایت» که با حضور شهردار، معاونین، مدیران و جمعی از پرسنل شهرداری قم در آستانه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین ویژگی های مهدی یاوران پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پنج ویژگی برای یاران حضرت ذکر شده است؛ اولین ویژگی این است که انگیزه کارشان الهی است. اگر نظافت خیابان ها، راهنمایی مردم و هر خدمتی را که ارائه می دهید با نیت الهی انجام دهید این کار برای شما به عنوان عبادت ثبت می شود.

وی ادامه داد: دومین ویژگی یاران مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تواضع است. باید با مردم با خوش اخلاقی برخورد کنید. نوع تکریم و استقبال از زائران قطعاً اثر مثبتی بر روی آنان خواهد داشت و اگر برخورد منفی نیز صورت بگیرد این برخورد به حساب تمام قم نوشته خواهد شد.

پنج ویژگی یاران حضرت مهدی | حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نیمه شعبان، عاشورا، عرفه و مناسبت های اینچنینی فرصت های طلایی برای جذب مردم به ویژه جوانان به دین است، افزود: برخورد یک خادم، یه نیروی شهرداری، یک کارگزار دولتی می تواند نگاه زائر را به قم و دین عوض کند.

رفیعی با تاکید بر اینکه یاران حضرت در مقابل دشمن محکم هستند و در برابر مومنین با فروتنی رفتار می کنند، گفت: ویژگی دیگر این است که یاران حضرت اهل مبارزه و جهاد هستند و از سرزنش و تمسخر دیگران هراسی ندارند. اگر زائری با شما برخورد مناسبی نداشت شما تحمل کنید و با مهربانی جوابش را بدهید.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین خاطرنشان کرد: شما می توانید در کنار وظیفه ای که دارید جهاد تبیین نیز با تذکر لسانی و امر به معروف انجام دهید و از دین و احکام الهی دفاع کنید.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *