پیشرفت 80 درصدی ساخت صحن حضرت زینب در کربلا

پیشرفت 80 درصدی ساخت صحن حضرت زینب در کربلا

خانه / پیشنهاد ویژه / پیشرفت 80 درصدی ساخت صحن حضرت زینب در کربلا

این صحن فضا و ظرفیت بیشتری را برای پذیرش تعداد روزافزون زائران به ویژه در ایام زیارتهای میلیونی فراهم خواهد کرد.

پیشرفت 80 درصدی ساخت صحن حضرت زینب در کربلا

پایگاه اطلاع رسانی هیات: بخش پروژه‌های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی از پیشرفت هشتاد درصدی پروژه صحن عقیله حضرت زینب علیها السلام خبر داد، این صحن که در مجاورت حرم مطهر امام حسین علیه السلام واقع شده است، فضا و ظرفیت بیشتری را برای پذیرش تعداد روزافزون زائران به ویژه در ایام زیارتهای میلیونی فراهم خواهد کرد.

مهندس مهدی القزوینی مدیر بخش پروژه‌های فنی و مهندسی آستان قدس حسینی اظهار داشت: پروژه صحن عقیله حضرت زینب علیها السلام یکی از بزرگترین پروژه‌های حرم مطهر به شمار می‌رود که کادر بخش فنی و مهندسی در حال کار بر روی این پروژه هستند.
مساحت زیربنای صحن عقیله حضرت زینب علیها السلام بالغ بر صد و پنجاه هزار متر مربع است و به بخش‌های مختلفی از جمله مهمان سرا، موزه و کتابخانه تقسیم می‌شود.

پیشرفت 80 درصدی ساخت صحن حضرت زینب در کربلا
پیشرفت 80 درصدی ساخت صحن حضرت زینب در کربلا

وی توضیح داد: هشتاد در صد پروژه در سازه بتونی که موزه، مهمان سرا، کتابخانه، صحن، بازار زینبیه و تل زینبیه را در بر می‌گیرد به اتمام رسیده است.

مهندس القزوینی افزود: «در ساخت این پروژه از آخرین فناوری‌های روز برای رصد جریان آب‌های زیرزمینی استفاده شده است. علاوه بر آن، سیستم کنترل رانش و فرسایش خاک و همچنین فناوری‌های دیگری مطابق با استاندارهای بینالمللی به کار گرفته شده است.»

شایان ذکر است که آستان قدس حسینی عهده دار اجرای پروژه صحن عقیله حضرت زینب علیها السلام به مساحت صد و پنجاه هزار مترمربع، در جنوب غربی صحن مطهر حسینی و در مرکز بافت قدیمی شهر کربلای معلّی است.

منبع: مهر

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *