پیشنهادهایی برای نیروهای ارزشی در شرایط کرونایی

پیشنهادهایی برای نیروهای ارزشی در شرایط کرونایی

خانه / پیشنهاد ویژه / پیشنهادهایی برای نیروهای ارزشی در شرایط کرونایی

 ویروس کرونا شرایط جدیدی را بر زندگی بشر حاکم کرده است و طبیعی است که در شرایط متفاوت، برنامه‌های انسان و وظایف او نیز تفاوت خواهد کرد. به همین خاطر پیشنهادهایی را برای تطبیق با شرایط کنونی ارائه شده است، امید است مفید واقع شود، ان‌شاءالله.

 پیشنهادهایی برای نیروهای ارزشی در شرایط کرونایی

 ویروس کرونا شرایط جدیدی را بر زندگی بشر حاکم کرده است و طبیعی است که در شرایط متفاوت، برنامه‌های انسان و وظایف او نیز تفاوت خواهد کرد.

البته در نگاه توحیدی آنچه برای مؤمن و جامعه‌ی اسلامی اتفاق می‌افتد، یقیناً خیر است و به قول معروف “الخیر فیما وقع”، به شرط آن‌که بتواند خود را با این شرایط طبق تکلیف الهی تطبیق دهد.

 نگارنده سعی کرده است که پیشنهادهایی را برای تطبیق با شرایط کنونی ارائه دهد، امید است مفید واقع شود، ان‌شاءالله.

 ۱ – روحانیون و همه‌ی نیروهای متدین و انقلابی لازم است در منازل و در کنار خانواده با برنامه‌ی بسیار قوی‌تری ‌نسبت به گذشته حضور فعال داشته باشند.

 ۲ – سعی کنیم صبر، گذشت، مهربانی، و برخورد بهتری با همسر و فرزندان داشته باشیم

 ۳ – گاهی با اعضای خانواده بنشینیم و در زمینه‌ی مسائل مختلف خانوادگی، اخلاقی، دینی، سیاسی و … به شکل جدی گفتگو کنیم. البته مراقب درس و بحث فرزندان هم باشیم.

 ۴ – پدر و فرزندان در شرایط کنونی باید بیش از گذشته در کارهای منزل به بانوی خانه کمک کنند

 ۵ – برنامه‌هایی با مشورت خود اعضای خانواده برای دعا، تلاوت قرآن و مطالعه‌ی کتب مفید داشته باشیم و نمازها را حتی‌الامکان به جماعت و امامت پدر یا فرد روحانی خانواده برگزار کنیم.
با توجه به توفیق حضور در ماه شعبان و نزدیک‌شدن ماه مبارک رمضان، تقویت برنامه‌های عبادی و مطالعات دینی باید در اولویت قرار گیرد.

 ۶ – برای ایجاد نشاط هم برنامه‌ریزی کنیم؛ مثل بازی‌های خانوادگی، مشاعره، شوخی‌های مجاز و…

 ۷ – با افراد و گروه‌های جهادی ارتباط برقرار کنیم و به هر شکل ممکن به آن‌ها کمک کنیم (حتی اگر شده در حد تماس گرفتن برای احوال‌پرسی، تشکر و خداقوت) و اگر بتوانیم در برخی از فعالیت‌های جهادی حضور داشته باشیم، رضایت خانواده را جلب کنیم و به این فعالیت‌ها بپیوندیم.

 ۸ – با ایجاد یا تقویت صندوق‌های خیریه‌ی خانوادگی، دوستانه و … (که در فضای مجازی هم امکان‌پذیر است) حتماً به فکر رسیدگی به نیازمندان باشیم؛ در این شرایط با توجه به بیکاری بسیاری از افراد، نیازها بیشتر شده است و باید افراد آبرومند را شناسایی و با حفظ آبروی آنان به آن‌ها مساعدت کرد.

 ۹ – گروه‌هایی را که در فضای مجازی تشکیل داده‌اید، با برنامه‌ی بهتری مدیریت کنید، از اعضای گروه به صورت جدی بخواهید که هدف‌مند فعالیت کنند و از ارسال پیام‌های غیر مفید، بدون منبع و غیر مستند جلوگیری کنید؛ پیام‌ها را به حداقل برسانید ولی مفیدتر باشد.
اگر مدیریت گروه با دیگری است، از او بخواهید که موارد مذکور را رعایت کند.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *