چراغ معنویت را در زندگی خاموش نکنید

خانه / مطالب و رویدادها / چراغ معنویت را در زندگی خاموش نکنید

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال، زنده نگه داشتن علم و معنویت در زندگی طلاب را از ضروریات حیات آنان دانست و گفت: نباید اشتغالات دنیوی از پرداختن ما طلبه‌ها به معنویت و علم بکاهد و چراغ آنها را خاموش کند.

چراغ معنویت را در زندگی خاموش نکنید

هیاتحجت الاسلام و المسلمین عباسعلی فرخ فال، در جلسه اخلاق مدرسه علمیه شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: مرحوم شهید شیرازی که به دست صدام به شهادت رسید، در کتاب «کلمة الله» روایتی را آورده است که در آن خداوند قریب به این مضمون می‌فرماید «ای آدم به نفس و حقیقت وجودی خودت نگاه کن و آن را با وجود سایر موجودات مقایسه نما تا به پیچیدگی‌های آن پی ببری.»

وی افزود: متأسفانه ما در این عالم، بیشتر از آنکه به نفس خود بپردازیم، برای غیر نفسمان وقت می‌گذاریم و اهمیت می‌دهیم.

مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تلاش کردن برای معیشت و مال لازم است، اما نباید این موارد اصل و متن زندگی شوند؛ این چنین موارد در حقیقت لباسی برای وجود ما که همان اصل بوده، می‌باشد.

چراغ معنویت را در زندگی خاموش نکنید

وی زنده نگه داشتن علم و معنویت در زندگی طلاب را از ضروریات حیات آنان دانست و گفت: نباید اشتغالات دنیوی از پرداختن ما طلبه‌ها به معنویت و علم بکاهد و چراغ آنها را خاموش کند.

این استاد حوزه تصریح کرد: خداوند در حدیث قدسی از ما می‌خواهد وجود خود را به وسیله توبه که رفتن به سمت خداست و همچنین انجام عمل صالح گرامی بداریم.

وی با اشاره به دغدغه‌های مختلف دنیوی انسان‌ها افزود: ما همه دغدغه‌های مختلفی اعم از تأمین مسکن، تأمین شغل، فرزند و جایگاه اجتماعی را داریم؛ اما اگر یک دغدغه که آن هم بندگی خداست، را داشته باشیم، تمام این دغدغه‌هایمان را به دنبال خود می‌کشاند و پاسخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند «مَثَلُ الدُّنْیَا کَظِلِّکَ إِنْ‏ وَقَفْتَ‏ وَقَفَ‏ وَ إِنْ طَلَبْتَهُ بَعُدَ»؛ یعنی دنیا مانند سایه است که اگر به دنبالش بدویم از ما فاصله می‌گیرد و اگر به آن بی اعتنا بوده و به آن پشت کنیم، به دنبال ما می‌آید.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *