چرا بلا نازل می‌شود؟ | استاد قرائتی

خانه / پیشنهاد ویژه / چرا بلا نازل می‌شود؟ | استاد قرائتی

درخواست جالب توجه استاد قرائتی از «رسول خادم»، کشتی‌گیر مطرح کشورمان را قبل از اعزام به آمریکا بخوانید.

چرا بلا نازل می‌شود؟ | استاد قرائتی

هیاتحجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نشست طلاب و روحانیان استان سمنان با ذکر خاطره‌ای از توصیه‌اش برای ترویج اسلام در خارج از کشور اظهار کرد: روزی «رسول خادم» (کشتی‌گیر مطرح ایرانی) می‌خواست برای رقابت‌های کشتی به آمریکا سفر کند، به او گفتم که بعد از پیروزی، حتماً سجده شکر به جای بیاورد و سجده را هم کمی طولانی کند.

قرائتی ادامه داد: خادم گفت این کار ممکن است باعث ریا شود؛ به او گفتم در این شرایط ریا هم ثواب دارد؛ چون وقتی سجده طولانی به جای آوردی، همه حاضران سؤال می‌کنند که چرا این ورزشکار سجده می‌کند و بقیه می‌گویند مسلمان‌ها وقتی خدا به آنها نعمتی هدیه می‌دهد، برایش سجده شکر به جای می‌آورند و این باعث ترویج فرهنگ اسلام می‌شود.

قرآن کریم؛ از زایشگاه تا قبرستان

این مفسر قرآن کریم، با بیان اینکه ما به قرآن کریم از زایشگاه تا قبرستان نیازمند هستیم، گفت: قرآن کریم نخ تسبیح زندگی ما انسان‌هاست که از روز نخست زندگی تا روز مرگ با ما همراه خواهد بود.

او همچنین از مسؤولان خواست تا برگزاری مسابقات کتاب نماز را بیشتر جدی بگیرند تا بدین واسطه مطالعه قرآن کریم و کتاب‌های مربوط به این حوزه تقویت شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ترویج فرهنگ نماز مربوط به همه ماست و نه فقط ستاد اقامه نماز و روحانیان و همه باید در این زمینه تلاش کنند؛ مسأله نماز را جدی بگیرید.

چرا بلا نازل می‌شود؟ | استاد قرائتی

داستان نامه امام درباره مصلای تهران

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با انتقاد از برخی تجملات و نماکاری‌ها در مساجد گفت: هر ۵۰۰ متر باید یک مسجد وجود داشته باشد؛ اما بدون مناره‌های آن‌چنانی و کاشی‌کاری‌هایی که هزینه‌های بسیار بالایی دارد و این هزینه‌ها می‌تواند برای ساخت مساجد دیگر صرف شود.

قرائتی ادامه داد: نامه‌ای از امام راحل دیدم که در آن نوشته بود مصلای تهران را بزرگ و محکم بسازید؛ اما بدون هیچ‌گونه تزئیناتی، اما متأسفانه در سال‌های اخیر خواستند مصلی را با مصالح فاخر بسازند و ۴۰ سال است که هنوز تکمیل نشده است.

او گفت: امروز باید مسجدمحور و نمازمحور بود و شیعه واقعی را با نماز او شناخت.

انتقاد به برخی سخنان درباره کرونا

رئیس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با انتقاد از برخی گفته‌های بی‌سند یا ناقص گفت: امروز برخی از افراد در تلویزیون یا سخنرانی‌های خود می‌گویند گناه کرده‌ایم که گرفتار کرونا شده‌ایم؛ البته این سخن از یک جنبه درست است؛ ولی جنبه‌های دیگری هم دارد.

قرائتی بیان کرد: نمی‌شود گفت تو گناه کردی و کرونا گرفتی! خیلی از افراد، انسان‌های خوبی هستند و کرونا گرفته‌اند؛ خداوند متعال با سختی‌ها این افراد را امتحان می‌کند تا به آنها درجه و جوهر بدهد.

او با ذکر حدیثی از امیرالمؤمنین  علیه السلام که فرمودند «إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ أَدَبٌ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِیَاءِ دَرَجَةٌ وَ لِلْأَوْلِیَاءِ کَرَامَة» (بلا برای ظالم ادب نمودن و تنبیه کردن است؛ برای مؤمن امتحان است؛ برای انبیاء درجه است و برای اولیاء کرامت)، گفت: به عبارتی، خداوند متعال به انسان‌های خوب گرفتاری می‌دهد تا به آنها درجه و ارتقا دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با ذکر تمثیلی در ارتباط با همین موضوع ادامه داد: فرماندهان در مواجهه با سربازان با سه نوع از افراد روبه‌رو هستند؛ گاهی سرباز چموش است و تنبیه او برای این است که تأدیب شود. گاهی سرباز دارای ظرفیت‌های رشد بوده و فرمانده تلاش می‌کند تا او را تحت آموزش‌های سخت بیشتر رشد دهد. گاهی فرمانده می‌داند که این سرباز به‌زودی به درجه سرهنگی می‌رسد و برای اینکه درجه را زودتر به او اعطا کند، از او کار بیشتری می‌کشد و زحمت بیشتری می‌دهد و در قضیه کرونا نیز همین روال برقرار است.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *