کتاب «داستان ۱۸ بانو» منتشر شد

خانه / مطالب و رویدادها / کتاب «داستان ۱۸ بانو» منتشر شد

مجموعه داستان ۱۸ بانو روایت شگرف از زندگی بانوانی است که روزی بر سر دو راهی سخت دست به انتخابی زیبا زدند و تصمیم گرفتند که مسیر زندگی­شان را تغییر دهند و فصل تازه­ای را با سیمایی جدید و سیرتی خدایی در زندگی خود آغاز نمایند.

کتاب «داستان ۱۸ بانو» منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام و به نقل از سایت بلاغ کتاب «داستان ۱۸ بانو» منتشر شد:

مجموعه «داستان ۱۸ بانو» روایت شگرف از زندگی بانوانی است که روزی بر سر دو راهی سخت دست به انتخابی زیبا زدند و تصمیم گرفتند که مسیر زندگی­ شان را تغییر دهند و فصل تازه­ای را با سیمایی جدید و سیرتی خدایی در زندگی خود آغاز نمایند. این روایت­ها که با انگیزه­ حرکت از مسیر ناراستی‌ها به سوی هدایت همراه است، گویای آن است که تا منزل حضرت دوست راهی نیست.

مطالب این کتاب، داستان ۱۸ بانویی است که با انتخاب دوستی خدا و اهل بیتش به جای دوست داشتنی های کوچکِ روزمرّه، بهترین اتفاق ها را در زندگی شان رقم زدند و با خروج از دنیای تاریک و ناآرام بدحجابی، به دنیای روشن، پرنشاط و امنیت بخش حجاب و عفاف وارد شده و لذت حاصل از این امنیت را با طیب خاطر چشیده اند.

ساختار کتاب:

این اثر در ۱۸ بخش تهیه و تدوین شده است؛ در هر بخش آن به سرگذشت بانوانی می پردازد که توانستن در بزنگاه حساس، راهی درست در ادامه زندگی خویش انتخاب کنند.

از عناوین بخش های ۱۸گانه این کتاب می توان به؛ (خانه دوست کجاست، خام بودم پخته شدم، نگاه های شیطانی، روزهای پوچ، عبور از جاهلیت مدرن، از مذهبی ها خوشم نمی آید، وعده من و شهید ابراهیم هادی) نام بردد.

کتاب «داستان ۱۸ بانو» منتشر شد
کتاب «داستان ۱۸ بانو» منتشر شد

برشی از کتاب:

نگاه های شیطانی

فصل امتحانات شروع شده بود. آن روز ها برای مطالعه به کتابخانه عمومی می رفتم. بصورت اتفاقی دو نفر از همکلاسی هایم را در کتابخانه دیدم. از آنجا که مسیرمان یکی بود، با آن دو که چادر سر می کردند، همراه شدم. این اتفاق چندبار دیگر هم تکرار شد. وقتی من کنار آن دو نفر راه می رفتم، چون حجاب درستی نداشتم، حس می کردم همه نگاه های افراد در خیابان به سمت من است. در این شرایط بود که دیگر خودم را یک خانم متشخص فرض نکردم.نگاه های پر از گناه دیگران حس خوبی به من نمی داد، به خاطر همین تصمیم گرفتم حجابم را رعایت کنم و خود را اینگونه به تماشای دیگران نگذارم.

وعده من و شهید ابراهیم هادی

یک روز با خودم خلوت کردم و به خودم گفتم: (محدثه! بس است. چقدر از این شاخه به آن شاخه می پری؟ تو که حالا درکش را پیدا کردی، راه درست را انتخاب کن و ادامه بده). اردیبهشت سال ۱۳۹۶ مصادف با روز تولد شهید ابراهیم هادی، قاطعانه تصمصم گرفتم که بعدازاین به طور دائمی چادر سر کنم. دو ماه گذشت، اشتیاق زیادی برای رفتن به کربلا داشتم، در صفحه اینستاگرامم پستی در مورد کربلا گذاشتم، یکی از دوستانم این پست را دید و در جواب آن برایم نوشت: آیا واقعاً مشتاقی تا به کربلا بروی؟ من سریع جوابش را دادم: آره، خیلی. بعد من را راهنمایی کرد که بروم در قسمت ثبت نام عتبات دانشجویی ثبت نام کنم. بلافاصله ثبت نام کردم اما به دلیل وضعیت اقتصادی خانواده، هزینه این سفر را نداشتم. اما ظرف یک هفته به خواست خدا و عنایت شهید ابراهیم هادی خیّری پیدا شد و هزینه این سفر را تقبل کرد.

مؤسسه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کتاب «داستان ۱۸ بانو» تهیه شده در گروه تولید محتوا معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را در ۲۰۷ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۲۸۰۰۰ تومان روانه بازار نشر کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *