کشیش آلمانی خادم سیدالشهدا

خانه / مطالب و رویدادها / کشیش آلمانی خادم سیدالشهدا

کشیش آلمانی دوست‌دار امام حسین علیه السلام گفت: آشنایی با امام حسین علیه السلام و مکتب ایشان شیفتگی عمیقی در من ایجاد کرد و من به‌عشق سیدالشهدا علیه السلام خادم شدم.

حال و هوای حسینی و عاشورا با حضور خادمان سیدالشهدا علیه السلام امسال زودتر از ماه محرم به اصفهان آمده است، خادمانی که از 5 قاره جهان به‌ عشق امام حسین علیه السلام مهمان این شهر شدند تا در اجلاسی که به‌منظور تجلیل از آنها در اصفهان برگزار شده، شرکت کنند.

چیزی که توجه همگان را به خود جلب کرد، شرکت پیرغلامانی از سایر کشورها با ادیان آسمانی دیگر، به‌جز دین مبین اسلام بود. «بوتمبه لولوئنگو» یکی از این افراد است؛ او یک کشیش آلمانی است و در 3 کشور کلیسا دارد و برای پنجمین بار است که در اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی شرکت می‌کند. این کشیش آلمانی دلیل حضورش در این مراسم را شیفتگی و علاقه شدیدش به امام حسین علیه السلام عنوان می‌کند.

چگونه می‌شود که یک کشیش مسیحی در مراسم پیرغلامان حسینی شرکت می‌کند؟

بوتمبه لولوئنگو: خوشحالم که امام حسین علیه السلام مرا قابل دانستند تا در این اجلاس شرکت کنم و بتوانم بدین وسیله، دوستی خود را نسبت به امام حسین علیه السلام و راه ایشان ابراز کنم علاقه شدید و عمیقم به سیدالشهدا علیه السلام مرا به اینجا کشاند.

چه شد که به مکتب امام حسین علیه السلام علاقمند و وارد مسیر ایشان شدید؟

بوتمبه لولوئنگو: ابتدا باید راه و مکتب امام حسین علیه السلام را بشناسیم تا بتوانیم با عشق وارد مسیر ایشان و اهل‌بیت علیهم السلام شویم. من نیز به‌خاطر عشق و علاقه به این امام بزرگ وارد این راه شدم و خوشحالم از این انتخاب.

زندگی حسینی چگونه میسر می‌شود؟

بوتمبه لولوئنگو: باید در زندگی به این توجه داشته باشیم که ایشان چه مسیری را در پیش گرفتند و به چه چیزهایی عمل کردند؛ ما باید با الگوپذیری مانند ایشان رفتار کنیم تا به‌درستی در مسیر امام حسین علیه السلام به پیش برویم.

نظرتان در مورد اجلاس خادمان سیدالشهدا علیه السلام در اصفهان چیست؟

بوتمبه لولوئنگو: من برای پنجمین بار برای شرکت در اجلاس خادمان امام حسین علیه السلام به ایران می‌آیم، بعد از آشنایی با امام حسین علیه السلام و مکتبشان به ایشان علاقه و ارادت بسیار زیادی پیدا کردم و به همین خاطر است که اکنون برای بار پنجم در این اجلاس شرکت می‌کنم.

به‌عنوان سؤال آخر، نظرتان در مورد نسل‌کشی وحشیانه اخیر در میانمار چیست؟

بوتمبه لولوئنگو: این یک تراژدی بسیار تلخ برای جامعه انسانی و زیبنده روح متعالی بشریت نیست؛ درست نیست که کسی را به‌خاطر آیینی که دارد، بسوزانند و یا به‌طرق وحشیانه دیگری به قتل برسانند؛ تمام مردم جهان وظیفه دارند که در این امر به پشتیبانی از مردم مظلوم مسلمان میانمار بپردازند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *