گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

خانه / پیشنهاد ویژه / گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

طرح محله‌محور شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»، با مشارکت گروههای تخصصی بسیجی و برای مبارزه پیشگیرانه با بیماری کرونا، همچنان در جای جای ایران ادامه دارد.

گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

پایگاه اطلاع رسانی هیات: با گذشت حدود دو هفته از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» در سطح کشور، این طرح همچنان با دو رویکرد «مراقبتی» و «حمایتی» ادامه دارد.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با ابتکار سازمان بسیج مستضعفین و با نظارت دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، به عنوان «گام چهارم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا» طراحی و اجرا شده و بر اساس آن، تیم های مراقبتی بسیجیان، در محلات سراسر کشور، برنامه‌هایی از قبیل مراجعه به درب منازل برای غربالگری افراد و تشخیص سریع مبتلایان به کرونا و توزیع اقلام بهداشتی و پیشگیرانه از کرونا را اجرا می‌کنند.

گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت
گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

تیم‌های حمایتی نیز در ادامه برنامه‌های «کمک مومنانه»، به شناسایی خانوارهای آسیب‌دیده از شرایط کرونا و توزیع اقلام معیشتی در بین آنها اقدام می‌کنند.

هفته گذشته وزیر بهداشت گفت: «اولین دستاورد طرح شهید سلیمانی، کاهش ورودی به بیمارستان‌هاست؛ به طور متوسط ۳۰ درصد از تخت‌های مشغول ما برای خدمت به بیماران کرونا کمتر از قبل اشغال می‌شوند و همین موضوع باعث شده مدافعان سلامت وقتی برای تنفس داشته باشند».

امروز سه‌شنبه 25 آذرماه نیز طرح شهید سلیمانی در بسیاری از شهرها و روستاها اجرا شد که در ادامه، بخش‌هایی از این حرکت مردمی را مرور می‌کنیم.

ساماندهی بیش از ۱۷۰ تیم اجرایی طرح «شهید سلیمانی» در بجنورد

امروز در مرکز استان خراسان شمالی، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بجنورد گفت: طرح شهید سلیمانی از ۱۵ آذرماه در بجنورد وارد فاز اجرایی شده و در راستای اجرای این طرح، تعداد ۱۰۴ تیم مراقبتی، ۴۰ تیم حمایتی و ۳۰ تیم نظارتی تشکیل شده و مشغول فعالیت هستند.

به گفته ابراهیم بازخانه ای «برای انجام این طرح، چارت سازمانی با مشارکت نیروهای انسانی مرکز بهداشت، بسیج و هلال‌ احمر تنظیم‌ شده که به‌ صورت ادغام ‌شده در طرح گسترش شبکه در حال اجرا است و همچنین سه تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی بر اساس اصول مشارکت بسیج به شیوه محله و خانواده محور با بهره‌گیری از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت و منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت تشکیل شده است».

گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت
گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

اجرای طرح «حاج قاسم» در البرز به کمک 1150 گروه فعال

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز با اشاره به اینکه اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی تا اردیبهشت 1400 ادامه خواهد داشت، گفت: بیش از 400 گروه مراقبتی و 500 گروه حمایتی و 250 گروه نظارتی در قالب دستورالعمل‌های این طرح در البرز فعال هستند.

محمدی با اشاره به نگرانی کادر درمان از دورهمی‌های شب یلدا، اضافه کرد: مهمترین برنامه‌ای که طرح «حاج قاسم» برای شب یلدا دارد، بالا بردن همکاری مردم در این رابطه است؛ از این رو سعی داریم با کمک رسانه‌ها بالاترین مشارکت مردمی را داشته باشیم.

غربالگری ۳۲ هزار خانوار اسلامشهری در طرح شهید سلیمانی

اما در استان تهران هم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح شهرها و محلات حاشیه شهرها با جدیت ادامه دارد.

امروز جانشین فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا علیه السلام اسلامشهر گفت: در راستای طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا، بیش از ۳۲ هزار خانواده اسلامشهری غربالگری شدند.

اسماعیل جعفری در این باره افزود: در این طرح که با همکاری مجموعه شبکه بهداشت و درمان و بسیج و سپاه اسلامشهر و در قالب قرارگاه شهید سلیمانی حافظان سلامت به مرحله اجرا در آمده، نیروهای خواهر و برادر حاضر در طرح پس از گذراندن آموزش‌های لازم با لباس‌های متحدالشکل و به همراه داشتن کارت شناسایی مشترک و معتبر در مناطق تعیین شده در تیم‌های ۳ تا ۵ نفره به درب منازل مراجعه، نسبت به شناسایی، غربالگری و آموزش خانواده برای مقابله و درمان با ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت
گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

ارائه بیش از 2300 مشاوره در طرح شهید سلیمانی در سنندج

شهرهای مختلف استان کردستان هم همچنان میدان‌دار مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی هستند.

امروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج اعلام کرد که از ابتدای اجرای طرح سلیمانی تاکنون در قالب 12 پایگاه 2 هزار و 352 مشاوره و خدمت به مردم ارائه شده که تست 52 نفر از افراد مشکوک به کرونا مثبت بوده است.

وی افزود: این تیم‌های رصد با شناسایی افراد مشکوک به کرونا آنها را به پایگاه‌های ثابت که تیم‌های تخصصی در آن حضور دارند، ارجاع می‌دهند.

حمایت از 4500 خانوار کرمانی در طرح شهید سلیمانی

طرح «حاج قاسم» در دیار «حاج قاسم» هم همچنان با جدیت ادامه دارد.

امروز مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی که از اوایل آذرماه برای مهار کرونا آغاز شده، تاکنون 4 هزار و 549 خانوار در استان کرمان حمایت شده اند و در این راستا 2 هزار و 599 بسته معیشتی توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار جلالی ادامه داد: همچنین 12 هزار و 728 عدد ماسک و 2 هزار و 138 لیتر محلول ضد عفونی را در سطح استان توزیع کرده ایم.

وی عنوان کرد: در مجموع سبد خانوار، یک ‌هزار و 200 پرس غذای گرم، 90 کیلوگرم گوشت نذری، 155 کیسه آرد و 200 قرص نان گرم در بین خانواده های نیازمند توزیع شده؛ همچنین در زمینه تأمین کفش، هزینه دارو، شیرخشک و تأمین 42 کپسول اکسیژن برای خانواده‌های مبتلا به کرونا با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج اقدام شده است.

گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت
گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به یاد سیدالشهدای مقاومت

تلاش بسیجیان تنکابن برای قطع زنجیره کرونا

فرمانده بسیج ناحیه تنکابن نیز با اشاره به مشارکت 475 بسیجی در طرح محله‌محور شهید سلیمانی گفت: در طرح شهید سلیمانی 219 تیم تشکیل و 156 پایگاه فعال شده است و در این طرح به دنبال قطع زنجیره کرونا با همکاری شبکه بهداشت هستیم.

سرهنگ پاسدار مهدوی  با اشاره به اینکه برای هر 40 خانوار یک تیم رصد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: رصدگران با این 40 خانواده تماس می‌گیرند و این خانوارها را در ارتباط با علائم بیماری رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تیم مراقبت، از پزشک، پرستار و بهورز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: افرادی که بیماری را گرفته و قرنطینه شده‌اند، بسته‌های حمایتی برای افراد بی‌بضاعت و همچنین دارای کهولت سن درنظر گرفته شده و برای آنان توسط تیم حمایتی برده می‌شود.

فرمانده بسیج ناحیه تنکابن با بیان اینکه در این طرح تاکنون 176 روستا را فعال کردیم، بیان کرد: 219 تیم تشکیل و 156 پایگاه فعال و 475 نفر به‌کارگیری شده است و در این طرح به دنبال قطع زنجیره کرونا با همکاری شبکه بهداشت هستیم.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *