گرامیداشت شهدای 17شهریور در امامزادگان شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / چهارمحال و بختیاری / گرامیداشت شهدای 17شهریور در امامزادگان شهرکرد + تصویر

مراسم آخرین شب از ماه محرم و گرامیداشت شهدای 17شهریوردر فضای باز امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

گرامیداشت شهدای 17شهریور در امامزادگان شهرکرد

مراسم آخرین شب از ماه محرم و گرامیداشت شهدای 17شهریوردر فضای باز امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم امام جمعه موقت شهرکرد با تسلیت اسارت آل الله و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جمعه ی خونین به بیان تحولات و مراحل مبارزات مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با رژیم طاغوت و ستم شاهی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن فاطمی افزود: چند روز پس از واقعه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در ۲۸ مرداد ۱۳۵۷، دولت جمشید آموزگار که با شعار دولت فضای باز سیاسی روی کار آمده‌ بود، مجبور به استعفا شد و در روز چهارم شهریور، پهلوی از شریف امامی خواست تا دولتی با شعار آشتی ملی تشکیل دهد.

رییس حوزه علیمه امامیه ی شهرکرد، به تظاهرات پس از سیزدهم شهریور اشاره کرد و گفت: راهپیمایی بزرگ عید سعید فطر در تپه‌های قیطریه تهران، تبدیل به تظاهرات بر ضد حکومت شاهنشاهی شد و به دنبال این تظاهرات، ناآرامی‌های دیگری تا شانزدهم شهریور به وقوع پیوست و در صبح روز جمعه 17شهریور، مردم برای شرکت در راهپیمایی راهی میدان ژاله شدند و علیه شاه شعارهای علنی تر دادند، مردم در تظاهرات این روز، قلب رژیم سلطنتی را نشانه گرفتند و خواهان نظام مطلوب با شعارهای “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” بودند.

امام جمعه موقت شهرکرد به حضور خیل مردم در تظاهرات اشاره کرد و ادامه داد: تعداد تظاهر کنندگان به حدی بود که خیابانها اطراف را هم فرا گرفت ، در مدتی کوتاه نظامیان از همه جهات و حتی پشت بامهای اطراف، تظاهرکنندگان را محاصره کردند. مردم به تظاهرات خود ادامه می دادند تا اینکه نظامیان از هر طرف مردم بیگناه را به آتش گلوله بستند و دریایی از خون بر روی زمین جاری وجمع زیادی از مردم بی گناه، را مظلومانه  مجروح و به شهادت و رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی افزود: در این روز تعداد زیادی از مردم به خاک و خون غلتیدند ولی اعتراضات و تظاهرات ملت، پایان نگرفت بلکه با خلق این حماسه مردمی، قدرت و سرعت بیشتری یافت، شاه با کشتار مردم در 17 شهریور می خواست عامل توقف انقلاب شود اما این چنین نشد و مردم ایثارگر از جان گذشته عقب نشینی نکردند و صفوف مبارزاتی مستحکمتر شد.

رییس حوزه علیمه امامیه ی شهرکرد، گفت: یوم‌الله‌ 17شهریور از روز های بزرگ‌ و تاریخی انقلاب اسلامی ایران است‌ که‌ رژیم ستم شاهی را در هم شکست‌ و زمینه را برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم ساخت.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: انقلاب اسلامی به آسانی بدست نیآمده است بسیاری ازعلما،متدینین و مبارزین زندانی و شکنجه شدند و به شهادت رسیدند تا امروز ایران اسلامی مقتدرانه در جهان ایستاده و با مقاومت در برابر زیادی خواهی های شیطان بزرگ آمریکا در عرصه های مختلف سربلند بیرون آمده است.

اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،مداحی، ذکر مصیبت و قرائت زیارت عاشورا با نوای یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست: مراسم سوگواری دهه ی سوم محرم به همت شورای هماهنگی تبلیغات استان، هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد و مجموعه ی افق امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما که از هشتم شهریور، همزمان با  آغاز دهه ی سوم محرم و مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر شروع شد،تا شب 17شهریور با رعایت اصول بهداشتی ادامه داشت.

همچنین مراسم دهه ی سوم محرم به همت هیأت رزمندگان اسلام استان با سخنرانی حجت الاسلام شیخ ایوب محمدی همراه با اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمدرضامومنی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *