گزارش بيست و دومين همايش سراسري مديران هيأت هاي رزمندگان كشور در قم

خانه / مراسمات / برنامه های هیأت / گزارش بيست و دومين همايش سراسري مديران هيأت هاي رزمندگان كشور در قم

بيست و دومين همايش سراسري مديران هيأت هاي رزمندگان كشور روز چهارشنبه از ساعت ٨ صبح به شرح ذیل آغاز شد.
تلاوت جمعي قرآن :
برنامه اول اين همايش تلاوت قرآن به صورت هم خوانی و دسته جمعي بود.
پخش سرود جمهوري اسلامي :
سرود مقدس جمهوري اسلامي بعداز تلاوت قرآن در سالن همايش طنين انداز شد كه احترام جمعيت را به همراه داشت.
پخش كليپ ؛
در ادامه مراسم، پخش كليپ ديدار مقام معظم رهبري مدظله العالي با اعضاي هيأت امناء ستاد مركزي در سال ١٣٩٢ پخش شد كه مورد توجه مدعوين قرار گرفت.
سخنرانی علي اكبر مداحي – مديرستاد مركزي :
ايشان برنامه هاي مهم هيأت ها را به ترتيبی که ذکر می شود عنوان كردند:
بند اول : اهميت ويژه مديران هيئات به مراسم هاي ويژه من جمله :
١. عاشورا و تاسوعا: به نقل از مقام معظم رهبري مدظله العالي عاشورا و تاسوعا نقطه ثقل مراسمات مذهبي است و ما نبايد از آن به راحتي عبور كنيم.
٢. احلي من العسل : روز ششم محرم استثنايي ترين روز براي جذب جواناني است كه در طول سال آلوده و سرگرم فضاي مجازي هستند و غافل از هيأت هستند.
٣. شيرخوارگان حسيني : تربیت و رشد كودكان بايد از ابتدا در دستگاه امام حسين عليه السلام باشد.
٤. سه ساله هاي حسيني : خواهش دارم از مديران هيأت كه حتي با كمترين امكانات هم كه شده اين مجلس را برپا داريد.
٥. رحلت رسول اكرم صلي الله عليه و آله: اين مراسم از جانب رهبر معظم انقلاب نيز تأكيد شده كه در روز ٢٨ صفر دسته هاي منظم عزاداري برگزار شود و همچنين مشت محكمي بر دهان آناني است كه متهم مي كنند هيئات را به اينكه شما فقط براي امام حسين عليه السلام مجلس و عزاداری برگزار مي کنید.
بند دوم : توجه ويژه به مراسمات ملي كشور از جمله:
١. نهم دي: پاسداري، نگهداري، بزرگداشت و تبيين اين روز
٢. دهه فجر، ١٣ آبان و … روزهايي است كه حتما بايد مورد توجه باشد.
بند سوم : برنامه هاي ويژه :
١. راهپيمايي اربعين : بهتر اينست كه اين كار با هماهنگي ستاد مركزي انجام شود كه انسجام بيشتري داشته باشد.
٢.پياده روي نيشابور تا مشهد که زيارتي بسيار اثرگذار است.
٣. دسته عزاداري روز اربعين : حركت دسته عزاداري به سمت يك مكان مذهبي در هر شهرستان
٣. راهيان نور: نبايد كوچكترين غفلتی از اين برنامه داشت
٤. سوگواره ها و نواهاي آئيني : سيزده سال است اين مراسم توسط ستاد مركزي برگزار مي شود. اين كه ما مداحان و شاعران شهرمان را شناسايي كنيم و به اين مراسم اعزام نماييم كار پسنديده اي است
بند چهارم: مجمع الذاكرين : تربيت مداح ولايي و انقلابي سرلوحه كار هيأت هاي رزمندگان است. مجمع الذاكرين هيأت بايد اين كار را انجام دهد.
بند پنجم : شبكه خادمين جوان:
شبكه خادمين جوان از هيأت جوانان هم مهمتراست. مدير يك هيأت بايد حداقل ٢٠٠ جوان در اختيار داشته باشد و آن ها را در محيط هيأت پرورش دهد. بايد به جوانان هویت و جهت داد، اختيارات داد تا بتواند خود را پيدا كند.
بند ششم: دسته عزاداري حماسي :
در طول سال حتي شده يك روز اين دسته حماسي و كوبنده را داشته باشید. نوحه انقلابي، چفيه، سربند اينها از ملزومات اين دسته است. ما بايد اين دسته ها را زنده نگه داريم. عاشورا، تاسوعا، ٢٨ صفر روزهاي مناسبي براي اين كار است.
بند هفت : مراسم ولادت ائمه عليهم السلام:
اين مراسم ها بايد با جاذبه و پرمحتوا و قوي باشد. تنوع دادن به اين جشن ها بايد در دستور ما باشد.
بند هشتم: مهدكودك نوگلان حسيني در كنار مراسم اصلي:
در حاشيه مراسم بهترين بنيان و شروع براي اين نوگلان است جهت وصل شدن به دستگاه امام حسين عليه السلام
بند نهم : سايت و گروه هاي اجتماعي:
هيأت هايي كه سايت و گروههاي اجتماعي ندارد ميدان مبارزه با دشمن را خالي گذاشته اند. اين فضاي پرمشكل و مسموم است كه باعث مي شود گاها هيأتي ها عقب بكشند اما اين بزرگترين اشتباه است.یکی از بهترين وسيله ها در حال حاضر براي انتقال افكار و عقايد مذهبي فضاهاي مجازي است.
بند دهم : تهيه كليپ: از نكات اموزنده و بيانات سخنرانان مطرح مي توان كليپ هاي موثري تهيه كرد و در محل هاي مناسب انها را توزيع نمود.
بند يازدهم: تشكيل هيأت در جاهايي خارج از حسينه و مساجد:
گاهي لازم است در مکان هایی مراسم گرفت كه جوانان هستند و ما نيستيم مثل پارك ها، بوستان ها، فرهنگسراها. برگزاري جلسات پرسش و پاسخ يكي از بهترين اين مراسمات است.
بند دوازدهم-ايجاد كانون قرآن: پرداختن به قرآن از فرمايشات موكد مقام معظم رهبري مي باشد كه بايد همت كرد و آن را در هيأت ها تشكيل داد.
ایشان در خاتمه در پاسخ به سوال یکی از حضار در رابطه با چگونگی ورود در انتخابات فرمودند هيأت رزمندگان هيچگاه بصورت مصداقی در انتخابات وارد نمي شود و به منظور کمک به انتخاب فرد اصلح به تبیین و نشر ديدگا هها و نظرات مقام معظم رهبري مدظله العالي می پردازد.

دومين روز از بیست و دومین همایش سراسری مدیران هیأت های رزمندگان کشور روز پنجشنبه از ساعت ٨ صبح به شرح ذیل آغاز شد.
تلاوت جمعی قرآن :
برنامه اول این همایش تلاوت قرآن به صورت هم خوانی و دسته جمعی از سوره مباركه الرحمن بود.
پخش كليپ؛
در ادامه مراسم، كليپي با عنوان “اين پيروزي” در رابطه با آزاد سازي خرمشهر و همچنين كليپي با عنوان ” روز مقاومت ” در رابطه با شهر دزفول و همچنين كليپ بسيار زيبا و تاثير گذار از دختر ٨ ساله فاطمه گنجي آراد در رابطه با مدافعان حرم پخش گرديد كه مورد توجه مدعوین قرار گرفت.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمين عليرضا پناهيان – در خصوص تشكيلات و شبكه سازي اجتماعي :
وي در خصوص شاخصه هاي هيئات موفق إظهار كرد:
هيات هاي موفق داراي دو شاخصه مهم هستند:
تشكيلات قوي: استفاده و بهره مندي از عناصر قوي كه علت جمع شدن آن ها در كنار هم استفاده از استعداد هاي برتر يكديگر است
شبكه سازي اجتماعي: هر مدير هياتي حداقل بايد در حلقه أوليه نفرات خود بيست نفر نيروي منسجم داشته باشد كه ويژگي آن ها ارتباط گيري مؤثر با سايرين است تا بتواند شبكه سازي اجتماعي صورت گيرد

در ادامه آقاي نجات در رابطه با مباحث و موضوعاتي كه در ديدار هيات امناي هيات رزمندگان اسلام با مقام معظم رهبري مطرح شد توضييحاتي دادند كه بدين شرح است:
آمریکایی ها برای اینکه ما را همراه خودشان کنند سه استراتژی را در نظر گرفتند:
1- تحریم 2- نفوذ 3- تغییر باور.
تحریم: هدف تحریم به هیچ وجه هسته ای نیست، اینطور نیست که آمریکایی ها تحریم را شروع کردند که ما دست از سر هسته ای خودمان برداریم، هدف آمریکایی ها از تحریم این است که به دولت مردان ما، به مردم ما بقبولانند که اگر می خواهید زندگی راحتی داشته باشید باید با آمریکایی ها کنار بیایید. مگر نمی خواهید مشکلات اقتصادیتان حل شود؟ پس باید با آمریکایی ها کنار بیایید. حالا اگر یک دولت مردی آمد گفت آقا تنها راه حل مشکل ما به دست آمریکایی ها است، آن هم تنها راهش این است که آن ها تحریم را بردارند، اگر تحریم را بر ندارند هیچ مشکلی حل نمی شود؛ خب همین کاری را کردند که دیروز تیتر روزنامه بزند با میانمار انجام داده بودند، میانماری ها را تحریم کردند، گفتند تحریم را تا موقعی ادامه می دهیم که خواسته های ما را قبول کنید، همه ی خواسته های آن ها را میانماری ها قبول کردند، الان پنجاه درصد تحریم ها وجود دارد. آن هایی که می گفتند با دست برداشتن از مقاصد هسته ای تحریم ها برداشته می شود، کوتاه آمدند، در هسته ای را هم بستند اتفاقی نیفتاد، دوباره این دفعه خواسته های آمریکایی ها را پذیرفتند، بعد آن بلافاصله اوباما گفت که نه، برجام یک ظاهر دارد و یک روح دارد، ایرانی ها باید روح برجام را هم متوجه شوند، گفتند روح برجام چه چیزی است؟ گفتند یعنی اینکه ایران باید دست از موشکی اش هم بردارد، حمایت از تروریست هم نکند، حقوق بشر را هم رعایت کند. حمایت از تروریست نکند یعنی چه؟ یعنی ما از مردم یمن دفاع نکنیم، ما در سوریه از مردم مسلمان سوریه حمایت نکنیم، در عراق نرویم کمک مردم عراق که آنها داشتند می آمدند بغداد و کربلا و نجف را داشتند می گرفتند، که اگر آن روز آقای قاسم سلیمانی نبود در آنجا، به گفته ی آقای سیستانی امروز ما یک حکومت داعش در عراق داشتیم و اگر نبود جمهوری اسلامی در سوریه الان یک حکومت داعش هم در سوریه داشتیم و اگر نبود حمایت ما از مردم غزه(مردم غزه در یک باریکه ای هستند یک طرف آن دو کیلومتر و آخر آن هم ده کیلومتر، از قم ما کوچکتر) این ها بیست و دو روز در مقابل اسرائیل دوام آوردند، همه ی غزه را هم شخم کردند با حمایت جمهوری اسلامی، موشک هایی که ما در اختیار آن ها گذاشته بودیم، آموزشی که ما به آن ها داده بودیم، این ها از همان نوار غزه از جایی که ان طرف فکر نمی کردند تل آویو را مورد حمله قرار می دادند، طوری شده بود که اسرائیل درخواست آتش بس می کرد، این مردم فلسطین نوار غزه ی کوچکی که تا دیروز هر کاری دلشان می خواست بکند، می گفت ما آتش بس را قبول نمی کنیم مگر اینکه شرایط ما را بپذیرید؛ اسرائیلی ها شرایط غزه را پذیرفتند که آتش بس انجام شد، لذا موقعی که نتانیاهو اعتراض می کند به آقای اوباما که چرا رفتی با ایران برجام را امضاء کردی، راه حل آن صلح نیست، آقای اوباما پیام داد برای آن نشست سران اسرائیل و دانشمندهای اسرائیل، گفت شما تصور می کنید آیا می توانید به مراکز هسته ای جمهوری اسلامی حمله کنید؟! امروز اگر به مراکز هسته ای جمهوری اسلامی حمله کنید، حزب الله و جهاد اسلامی مثل دو ناو هواپیمابر بالای سر اسرائیل ایستاده اند و تل آویو را با خاک یکسان می کنند. این پاسخ آقای اوباما به اسرائیلی که مدعی است.
2- نفوذ: در بحث نفوذ یعنی افرادی که غرب باور هستند، فرمول غرب را قبول دارند، کدخدایی آمریکا
را قبول دارند، همکاری با آمریکا را قبول دارند این ها بروند در مراکز تصمیم گیری ما مستقر بشوند، یا در مراکز تصمیم سازی ما، که موقعی که می روی با آن ها صحبت می کنی می گویی آقا شما اگر می خواهید وضع اقتصاد کشور بهبود پیدا کند باید تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، می گوید نه تنها راه بهبود وضع اقتصادی کشور سرمایه گذاری خارجی است. طرف می رود در آنجایی که معدن فروش سنگ است، صد دکه فروش سنگ است( یک بازاری است در تهران)، کسی که رفته بود می گفت هشتاد دکه از این صد دکه تعطیل است، بیست تا از آن ها کار می کند. قبلا یک مسکن مهری بود، هم مسکن تولید می کرد برای مردم بی بضاعت و هم داخل آن هزارتا شغل بود، از سنگ و سیمان و اینها، آن را تعطیل کردند خب این کارخانه ها هم تعطیل می شود. آن موقعی که دست کارگر پول باشد، کارگر قدرت خرید پیدا می کند، بازار هم رونق پیدا می کند، بازار رونق پیدا کرد صنعت رونق پیدا می کند؛ خود غربی ها می گویند وقتی رکود است، پول چاپ کنید بدهید دست مردم بروند خرید کنند، همینکه مردم حتی پول چاپ شده هم دست آن ها باشد و بروند خرید کنند باعث می شود که رونق ایجاد شود، تورم ایجاد می شود ولی رونق هم ایجاد می شود؛ حالا ببینید در این فرمول که چشم به دست دشمن داشتن تا مشکل اقتصادی حل شود(من می خواهم اثر عامل نفوذی را بگویم) بین دولت موجود و دو سال آخر دولت آقای احمدی نژاد هیچ فرقی نمی کند، ما بودیم آنجا که تصمیم گیری می شد، این دو سال آخر، سال 90 به بعد آقای احمدی نژاد همه ی اقتصاد را رها کرده بود، یک جلسه ی شورای اقتصاد را نمی گذاشت، آن ها هم رفته بودند(چهارتا از وزرا) خدمت مقام معظم رهبری که وضع اقتصاد کشور در لبه ی پرتگاه است، اجازه بدهید ما برویم با آمریکایی ها مذاکره کنیم، یک سری آوانس هایی به آن ها بدهیم مشکل حل شود؛ این بحث که برویم با آمریکا مذاکره کنیم هم برای دو سال دولت قبل است و هم برای الان است، که آن موقع آقا بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند نه الان؛ نه آن دولت عمل کرد به اقتصاد مقاومتی، این دولت هم تازه الان میاید انجام دهد.
3- تغییر باور مردم: مردم کشور ما یک سری باوری دارند، اصولی در ذهن ان ها است، این باور ظرف این سی و هفت سال و قبل آن توسط امام در ذهن مردم شکل گرفت؛ اولین باور اعتقاد به مبانی اسلام است، حجاب خوب است، بی حجابی بد است، محرم و نامحرم نباید کنارهم بنشینند، اسلام نسخه ی حل همه ی مشکلات است، حالا می آید من و تو فیلم درست می کند زن و مرد سر لخت دور هم جمع شدند، مشروب هم سر سفره است، بعد خانمِ دارد از مکه رفتنش می گوید که من رفتم مکه چه عشقی با خدا کردم، ارتباط من با خدا برقرار شد؛ یعنی می خواهد چه قبحی را بریزد؟! که می تواند زن مکه برود، نماز هم بخواند، با خدا هم ارتباط داشته باشد، مشروب هم بخورد، با مرد نامحرم هم بنشیند با هم دیگر گپ بزنند، یعنی تغییر باور، یعنی تغییر آن چیزی که در ذهن ما مقدس است از قداست بیوفتد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمين سفيدي در خصوص چگونگي بهره برداري از سامانه جامع هيات در سال ٩٥
به ايراد سخنراني پرداخت. وي با تاكيد بر انجام أمور هيات ها بصورت تشكيلاتي و همچنين با در نظر گرفتن أهداف اساسي و پيروي از دستور العمل هاي موفق به مهم بودن وظائف مديران هيئات اشاره كردند . همچنين ايشان برنامه هاي انجام شده و همچنين ظرفيت هاي آماده سازي شده در بخش فناوري اطلاعات را به اطلاع مدعوين رساندند.
در آخر نيز مداح اهل بيت عصمت و طهارت حاج حسن شالبافان به مديحه سرايي پرداخت.

 گزارش تصویری بيست و دومين همايش سراسري مديران هيأت هاي رزمندگان كشور در قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *