گزارش تصویری شب پنجم مراسم عزاداری پنج شب آخر ماه محرم | اختصاصی هیات

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش تصویری شب پنجم مراسم عزاداری پنج شب آخر ماه محرم | اختصاصی هیات

پنجمین و آخرین شب مراسم سوگواری اهل بیت علیه السلام مصادف با شب آخر محرم الحرام برگزار شد
مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در پنجمین شب که مصادف با شب آخر ماه محرم الحرام بود در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی هیت رزمندگان اسلام در پنجمین و آخرین شب از مراسم سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت که از سوی هیت رزمندگان اسلام در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام برگزار شده بود، حجت الاسلام و المسلمین عالی در ادامه صحبتهای شب گذشته هماهنگونه که گفته شد یکی از شرطهای همراهی و معیت با اهل بیت علیه السلام معرفت به آنان است.
وی با بیان اینکه معرفت نور قلب است ، تصریح کرد: معرفت با عمل بدست می آید.
حجت الاسلام و المسلمین عالی در ادامه گفت: امامان معصوم نتنها بر ما ولایت دارند و ولی ما هستند بلکه اولی بر ما هستندو اراده آنها بر ما مقدم تر است.
وی افزود: علم بی خطا، عمل بی خطا و عاطفه و محبت سنگین و سرشار علل اولی بودن اراده اهل بیت بر اراده ماست.
حجت الاسلام و المسلمین عالی در خصوص شرط دوم همراهی با اهل بیت علیه السلام با بیان اینکه این شرط خیلز مهم است و باید به آن توجه کنیم اظهار داشت: علاوه بر معرفت به اهل بیت باید به دوستان اهل بیت هم معرفت داشته باشد و به آنها هم ارادت داشته باشد.
وی بیان داشت: آن کسی که به دوستان اهل بیت ظلم کند در اصل به خود اهل بیت ظلم کرده است و اگر بعضی وقتها ما شاهد گرفتاری یا گره ای در کارمان هستیم که پیش آمده ، بدانید به طور قطع در حق یکی از دوستان اهل بیت ظلمی روا داشتید.
وی با بیان اینکه اشک و آه و سوز دل به عنوان مزد محسوب می شود، شرط سوم همراهی با اهل بیت عصمت و طهارت را دشمنی ما با دشمنان اهل بیت عنوان کرد و گفت: نباید در هی کاری دشمان اهل بیت را همراهی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *