گزارش تصویری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

گزارش تصویری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / گزارش تصویری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

این کنگره بین المللی با محوریت معاصرسازی سبک زندگی حضرت مریم سلام الله علیها روز پنجشنبه دوم دی در سالن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم وزارت کشور برگزار شد.

گزارش تصویری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام؛ چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن با محوریت معاصر سازی سبک زندگی حضرت مریم سلام الله علیها به همت ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران، اداره کل امور بانوان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان مردم نهاد مؤسسه فرهنگی هل اتی، نهضت پیشرفت بانوان همراه با پخش زنده از رسانه اینترنتی مغناطیس تی وی و رسانه هیات برگزار شد.

این نشست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط جناب آقای مرتضی خلیلی آغاز شد. در ابتدای این نشست اسقف اعظم سیبوه سرکسیان خلیفه محترم ارامنه تهران ضمن بیان نکات در وصف حضرت مریم مقدس سلام الله علیه افزود: بی تردید اسلام هم برای حضرت مریم جایگاه ویژه‌ای معرفی کرده و در این خصوص مقالات متعددی به چاپ رسیده است. عشق ما نسبت به حضرت مریم عشقی بی حد و حصر است و بر همین اساس هم صدها کلیسا به نام مریم مقدس نامگذاری شده است.

گزارش تصویری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن
گزارش تصویری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

وی با تبریک سال جدید مسیحی به مسیحیان ایران و جهان تاکید کرد: برای همه به خصوص ایرانیان و مسیحیان در ارمنستان و دیگر نقاط جهان سالی خوب و همراه با سلامت آرزو می‌کنم. برگزاری چنین نشست‌ها و کنگره‌هایی قابل تقدیر است که می‌تواند موجب گفت وگوی بین ادیان و برقراری تعامل بیشتر شود.

در ادامه این نشست کشیش رایان عیسی نماینده محترم آشوریان و خانم دکتر لاویان نماینده کلیمیان به بیان نکاتی در رابطه با جایگاه حضرت مریم سلام الله علیه از دیدگاه ادیان مختلف پرداختند.

در بخش پایانی این نشست پژوهشگر، محقق و استاد دکتر حسن رحیم پور ازغدی ضمن اشاره به این موضوع که ادیان الهی یک خانواده هستند و تلاش برای تقابل بین ادیان الهی، مسلمان، یهودی و مسیحی اقدامی ضددینی و در راستای شرک بوده است گفت: در اسلام چیزی به نام جنگ دینی نداریم؛ در قرآن از سه دسته از کافر یاد شده است، یک دسته کسانی که غیر مسلمان، اما برحق هستند و از طریق مشترکات با آن‌ها گفتگو می‌کنیم و بیش از ۹۰ درصد با آن‌ها دارای اشتراکات هستیم. دسته دیگر کسانی هستند که حرف ما را قبول ندارند، اما با ما وارد جنگ نمی‌شوند و قرآن می‌گوید به آن‌ها نیکی کنید و به آن‌ها اهانت نکنید، اما دسته دیگری هستند که با مسلمانان وارد جنگ می‌شوند، مانند: فرعون، قیصر و نمرود و همچنین نمونه‌های امروزی که جهاد با آن‌ها تاکید شده است.

حسن ختام این نشست تقدیر از چهره های برجسته مسیحی و خانواده محترم شهدای مسیحی بوده، و جلسه با سخنانی چند از حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی به پایان رسید.

در ادامه توجه شما را به گزارش تصویری این نشست جلب می نماییم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *