گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی

گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی

همایش «میثاق جوانان عاشورایی» جمعه ۶ فروردین ١۴٠٠ با حضور صدها نفر از جوانان هیئات جوانان عاشورایی و مساجد و هیئات استان قم در صحن مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، همزمان با سالروز میلاد جوان کربلا حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، همایش «میثاق جوانان عاشورایی» جمعه ۶ فروردین ١۴٠٠ با حضور صدها نفر از جوانان هیئات جوانان عاشورایی و مساجد و هیئات استان قم در صحن مسجد مقدس جمکران به همت ستاد مرکزی و معاونت جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام برگزار شد برگزار شد.

در این عزیمت انقلابی، جوانان عاشورایی ابتدا عصر جمعه 6 فروردین ماه، در حرم شهدای گمنام مجتمع یاوران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف جمکران اجتماع کرده و سپس با هیبتی خاص و با در دست داشتن پرچمهای سرخ «یالثارات الحسین علیه السلام» و سربندهای «لبیک یا بقیه الله» برای میثاق با وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نائب ایشان، امام خامنه ای (دام ظله) تا مسجد مقدس جمکران پیاده روی کردند.

مراسم پایانی «میثاق جوانان عاشورایی» نیز پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام حاج احمد پناهیان و مدیحه سرایی حاج مرتضی طاهری و کربلایی مرتضی سعیدی نیا در صحن مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام احمد پناهیان معاون جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام گفت: در صدر اسلام اکثر یاران رسول اکرم صلی الله علیه و آله جوانها بودند. در روایات هست که اکثر یاران بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه هم جوانان هستند. این جوانان ویژگیهایی دارند: أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ. ویژگی خاص این جوانان بصیرت و صبر است. به اتفاقات عالم عمیق نگاه میکنند، و فریب دشمن و جریان نفاق داخلی را نمیخورند. و اینکه اهل صبر هستند. صبر نه به این معنی که در مقابل ظلم و ستم منفعلانه فقط تحمل کنند. این صبر، صبر در راه حق است؛ صبر در مسیر مبارزه.

گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی
گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی

وی گفت: همین ویژگیها را در وجود اقدس حضرت علی اکبر علیه السلام میتوان بخوبی یافت. علی اکبری که خَلقا و خُلقا شبیه ترین به نبی مکرم اسلام بود. امام صادق علیه السلام فرمود: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِيَّهُ فَأَحْسَنَ أَدَبَهُ. خدای متعال پیامبرش را چهل سال قبل از بعثت به بهترین آداب الهی تربیت کرد. فَلَمَّا أَكْمَلَ لَهُ الْأَدَبَ قَالَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ‏. بعد از چهل سال پیامبرش را به مقام نبوت رساند. حال مقام علی اکبر علیه السلام را ببینید که شبیه ترین افراد به رسول خداست در اخلاق و سیره و صورت. اخلاق حضرت علی اکبر علیه السلام در طراز اخلاق نبوت و امامت است!

رزمنده دفاع مقدس افزود: هنگامی که حضرت علی اکبر علیه السلام روز عاشورا به میدان میرفت، اباعبدالله الحسین علیه السلام در بدرقه اش این آیه را تلاوت فرمود: إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ(آل عمران ٣٣). این آیه در مقام انبیاء و اوصیاست!

معاون جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام گفت: امروز دشمن تمام توانش را گذاشته برای برقراری حکمرانی شیطان در عالم. کسینجر رسما میگوید کوید ١٩ برای ایجاد نظم نوین جهانی بر اساس دانش سایبرنتیک ایجاد شده. از این حربه و سلاح بیولوژیک استفاده میکنند تا بشر را تحت حکمرانی خود قرار دهند. جوانان ما با تأسی به حضرت علی اکبر علیه السلام و با سلاح بصیرت و صبر و استقامت در مبارزه، نباید این اجازه را به دشمن اسلام و دشمن بشریت بدهند.

گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی
گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی

وی ادامه داد: وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده ۵۶). امام صادق علیه السلام ذیل این آیه فرمود اینها ایرانی های آخرالزمان هستند. چند آیه قبل از این خداوند متعال در سوره مائده میفرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ. نوجوانان و جوانان جهادگر ما در ایام تعطیلات عید مشغول خدمت رسانی به محرومین در مناطق مختلف کشور هستند. در این طوفان کرونا مشغول خدمت به خانواده هایی هستند که چهار ماه از سیل سی سخت گذشته، اما هنوز مشکلات زیادی دارند. رهبرانقلاب وقتی میفرماید نهضت خدمت رسانی، این جوانان هستند که لبیک میگویند. خیلی از مسئولین پای کار نیستند. جوانان بسیجی و هیئتی ما در برابر مومنین متواضعند. خودشان را فدای مردم میکنند.

مبلغ حوزه و دانشگاه گفت: خدای متعال در ادامه این آیه ویژگی‌های یاران آخرالزمان امام عصر ارواحنا فداه را اینگونه بیان میکنند: أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ. این جوانان آخرالزمان مقابل استکبار می ایستند؛ کُرنش نمیکنند. کسانیکه گمان کرده اند با تغییر دولت در آمریکا میتوانند جوانان ما را خام کنند و تحت فریب دشمن قرار دهند، خواب بی تعبیری دیده اند. جوانان ما بواسطه ایمان قلبشان به قلب امامشان پیوند خورده، و از علی اکبر علیه السلام این الگو را گرفته اند: تااللهِ لا يَحكُمُ فينا اِبنُ الدَّعِيّ، اجازه نمیدهند کفر و طاغوت بین ما حاکمیت پیدا کند. این جوانان در برابر کفر و استکبار کوتاه نخواهند آمد؛ دشمنی که ویروس کوید ١٩ را ثبت اختراع کرده برای نابودکردن ١۵ درصد مردم دنیا، یعنی کشتار تدریجی یک میلیارد انسان در عالم طی سی سال.

گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی
گزارش ویژه اجتماع سراسری میثاق جوانان عاشورایی

حجت الاسلام پناهیان گفت: وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا(انعام ١٢٣). اینکه آل سعود بفرمان یهود و نصاری این جنایات را در یمن انجام میدهد، ندانسته دارد جهان اسلام را بیدارتر و منسجم تر میکند در برابر کفر و استکبار. دشمن دچار مکر شده. ١۶٠ کشور با ایجاد داعش قصد نابودی جمهوری اسلامی را داشتند، نتیجه این شد که لشکر اسلام در سایر کشورها مقابل اینها ایستاد، و یک جبهه مقاومت در برابر آنها شکل گرفت. طومار داعش در هم پیچیده شد. این تأسی به وجود اقدس علی اکبر علیه السلام در وجود جوانان ما بیش از پیش هم میشود.

وی ادامه داد: يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ. جوانان آخرالزمان برای تقویت حکومت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه مجاهده و مبارزه میکنند. این انقلاب با عنایت خود حضرت صاحب العصر عجل الله تعالی فرجه الشریف چهل سال مقاومت کرده و ادامه یافته. انشاالله هرچه جلوتر میرویم این لشکر جوان مجاهد بیشتر شکل میگیرد و قوی تر میشود. جبهه های هفتگانه جهاد در بیانیه گام دوم انقلاب را فراموش نکنیم: جهاد علمی، جهاد معنویت، جهاد استقلال، جهاد عزت، جهاد اقتصادی، جهاد مبارزه با فساد و برقراری عدالت، جهاد مبارزه با سبک زندگی غربی. این اراده جوانان ماست که این میدانهای مبارزه و جهاد را به نفع جبهه اسلام پیش خواهد برد.

حجت الاسلام احمد پناهیان در انتها گفت: انشاالله در انتخابات پیش رو هم جوانان ما عالی ترین نقش را ایفا خواهند کرد. هم در مشارکت برای برپایی انتخابات پرشور، و هم برای انتخاب فردی صالح که بفرموده رهبر معظم انقلاب ایمان و قدرت داشته باشد و جوان گرا و حق مدار باشد. ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ(مائده ۵۴). جوانان ما از تفضل الهی است که به این موفقیت ها میرسند. وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ(مائده ۵۶). و پیروزی نهایی قطعا با جبهه حق و یاران امام عصر ارواحنا فداه است.

در ادامه پس از مدیحه سرایی حاج مرتضی طاهری بمناسبت میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام ، کربلایی مرتضی سعیدی نیا سرود ویژه میثاق جوانان عاشورایی را با همراهی و شور و حال خاص جوانان عاشورایی اجرا کردند.

گفتنی است اجتماع میثاق جوانان عاشورایی سالهای قبل با حضور هزاران نفر از هیئات جوانان عاشورایی سراسر کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار می شد که امسال به دلیل محددیت های کرونایی با حضور صدها نفر از جوانان بیش از 27 مسجد و هیئت استان قم و همچنین تعداد محدودی از هیئتهای شهرهای نزدیک همچون اراک، مهاجران و کمالشهر کرج برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *