گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام

گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام

در یازدهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام مسائل روز کشور و منطقه و همچنین وظیفه هیئات در مقابل آن مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، یازدهمین نشست سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام با هدف تبیین اولویت های هیات در سال جدید با توجه به محدودیت های کرونایی و شعار سال با آیاتی چند از کلام الله مجید به نفس قاری برگزیده کشور برگزار شد.

حاج علی اکبر مداحی - گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران
حاج علی اکبر مداحی – گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران

در ابتدای این نشست دو روزه حاج علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، ضمن تاکید بر تلاش و برنامه ریزی مضاعف مدیران برای تحقق شعار از تلاش هیات ها در دوران کرونا چه در کمک های همدلانه، چه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تبیین و تبلیغ این دستورالعمل ها و دیگر فعالیت های جهادی تقدیر بعل آورد.

وی با اشاره به سخنان نوروزی امام خامنه ای افزود: از مهمترین تأکیدات رهبر انقلاب تواصی به حق و صبوری و مقاومت بوده است که ما هم وظیفه عملی در این رابطه داریم. روحیه های خودمان امیدوارکننده باشد نه اینکه در کلام و منش خود دیگران را مأیوس کنیم. با اقتدار از نظام دفاع کنیم و شگفتی های انقلاب در این چهل سال را تبیین کنیم. در کنار آن مطالبه جدی برای مشکلات مردم داشته باشیم و اگر ما زبان مردم نباشیم گروه های دیگری این کار را می کنند که قصد تضعیف نظام را دارند. این زشت است که کشوری که دشمنانش از توان هسته ای و موشکی آن هراس دارند دولتش توان مدیریت مرغ و تخم مرغ را ندارد. در شرایطی که کشور ما یکی از محورهای اصلی معادلات جهانی و منطقه ای است نباید در معیشت مردم دچار این چنین مشکلاتی باشیم.

وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: از ریشه ای ترین جهادهای امسال امیدآفرینی و بصیرت در مردم برای انتخابات است. اولین کار در انتخابات امیدآفرینی است نه تخریب گری. افراد را باید منصفانه و منطقی نقد کرد. نقد منصفانه بصیرت آفرین است و این نقد با تخریب متفاوت است. راهکارهای رهایی از این مشکلات را برای مردم باید بیان کرد.

حجت الاسلام عابدینی - گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران
حجت الاسلام عابدینی – گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با محوریت «ادب خادمی» روی صحبت با مدیران هیات رزمندگان اسلام داشت.

وی با بیان اینکه اگر ما ادب خادمی را بلد بوده و رعایت کنیم وجودمان را به امام گره زده ایم؛ افزود: همه حیثیتی که ما می توانیم پیدا کنیم این است که یا زائر امامیم یا خادم امام. هر عنوان دیگر در آنجا محو می شود. زائر امام می آید زیارت و بر می گردد اما خادم برنامه ریزی می کند کار می کند در حین جلسه برنامه دارد بعد از جلسه کار دارد. حشر خادم با امام از زائر بیشتر است. در روایت داریم کسی که قصد می کند زیارت ما را از وقتی که قصد زیارت می کند دو ملک همراه او می شوند تا او برگردد به منزل این دو ملک به خدا عرض می کنند که ما چه کنیم ، خدا می فرماید در حرم ساکن شوید تا روز قیامت برای او طلب مغفرت کنید. خدمت فوق زیارت است.

حاج مهدی سلحشور - گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران
حاج مهدی سلحشور – گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران

در ادامه ذاکر اهل بیت علیهم السلام حاج مهدی سلحشور با نفس روح بخش خود دل حضار را رقیق و چشم هایشان را بارانی نمودند.

در پایان بخش نیمروزی از این نشست حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب به تبیین و تحلیل مسائل روز و منطقه پرداختند.

حجت الاسلام طائب ضمن اشاره به حساس بودن شرایط فعلی کشور افزود: از اول انقلاب تا الآن در حساس ترین شرایط به سر می بریم. شرایط تابعی از متغیرهای پیرامونی است، ما تغییر می کنیم و دشمن هم تغییر می کند و تا وقتی که عملیات هست و رزم هست شرایط حساس است.

حجت الاسلام مهدی طائب - گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران
حجت الاسلام مهدی طائب – گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران

پایان بخش اولین روز از یازدهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام برگزاری کارگروه هایی در حوزه مدیران، جوانان عاشورایی و پیروان عترت با هدف هم اندیشی در ارتباط با فعالیت ها و اولویت های هیات ها در سال جدید بود.

دومین روز از این نشست با سخنان برادر نجات، ریاست محترم هیات امنای هیات رزمندگان اسلام با موضوع تحلیل وضعیت موجود کشور و منطقه و وظایف هیات در ارتباط با آن آغاز شد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که امریکا و ابرقدرت ها برنامه ای که از بدو پیروزی جمهوری اسلامی ریختند اول مهار ما بوده است خاطر نشان کرد: بعد از این که دیدند مهار و نفوذ عملی نشد به سمت براندازی رفتند با ناکامی در این بخش به سمت تغییر رفتار نظام رفتند. وظیفه ما این است که جای خود را در این لشکر پیدا کنیم. بخش مهمی از لشکر امام زمان همین نیروها هستند. نکند ما از این لشکر جا بمانیم.

برادر نجات - گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران
برادر نجات – گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران

برادر نجات افزود: نیاز امروز دولت کارامد حزب اللهی است. قرارگاه خاتم (منظور مدیر آن نیست) در این 20 سال کارهای بزرگی انجام داده است. سد کارون بزرگترین سد خاکی خاورمیانه، پارس جنوبی، تولید بنزین، تونل ها، همه پل ها و زیرگذرهای تهران برای مؤسسه شهید رجایی است که وابسته به این نهاد است. شرکت های بزرگ دانش بنیان که اتفاقات مهمی را رقم زده اند، اگر این انرژی در کشور آزاد شود قطعا کشور از نظر اقتصادی رتبه 7-8 دنیا خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین عباسی ولدی حول محور خانواده، سبک زندگی اسلامی و فرزند آوری سخنانی را خطاب به مدیران هیات ایراد نمودند.

حجت الاسلام عباسی ولدی - گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران
حجت الاسلام عباسی ولدی – گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران

وی در ضمن اشاره به این موضوع که فاصله دغدغه رهبرانقلاب نسبت به مسأله جمعیت با دغدغه جبهه انقلاب کم بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: این یک مسأله است که ولی ما یک نقطه را دغدغه اصلی مطرح کرده اند با تکراری ترین تعابیر و هشداردهنده ترین واژه ها ولی فضای حاکم بر جبهه انقلاب این نیست.

 وی در ادامه افزود: رهبری که شجاع و مقتدر است به جمعیت که می رسد می گوید تن آدم می لرزد. مسأله جمعیت از یک مسأله اجتماعی دیگر عبور کرده است ما به مرحله امنیتی مسأله جمعیت رسیده ایم؛ این معضل این اندازه حاد شده و ما به تماشا نشسته ایم.

عباسی ولدی درباره راهکارهای این معضل به مواردی ذیل اشاره داشت: راهکار ها :

  • واسطه گری در ازدواج / سن ازدواج دارد فاجعه می شود.
  • خیریه های تأمین جهیزیه
  • کارآفرینی
  • صندوق های قرض الحسنه
  • واسطه گری و حکمیت در اختلافات خانوادگی
  • احیای دهه شصت ، سبک زندگی دهه شصت . آقا روی این تأکید دارند. روی این مسأله فکر کنند. از انواع ابزار استفاده کنیم. اگر به نوع تفکر حاکم در دهه شصت برگردیم به سلامت از این برهه عبور می کنیم.
دکتر حسین شریعتمداری - گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران
دکتر حسین شریعتمداری – گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران

آخرین سخنران این نشست مشورتی دکتر حسین شریعتمداری به بیان نکاتی در ارتباط با اهمیت رسانه هیات و وظایف هیات ها در فضای مجازی به خصوص در شرایط کرونایی حاضر پرداختند.

بخش پایانی یازدهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام، جمع بندی مباحث مطروحه در کارگروه ها بود و پرسش پاسخ حول محورهای مطروحه در کارگروهای مدیران هیات، جوانان عاشورایی و پیروان عترت.

در این بخش حجت الاسلام پناهیان مسئول معاونت جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام، به جمع بندی نقطه نظرات معاونت جوانان عاشورایی و مسئولین این امر در ای نحوزه پرداخته و الویت های این بخش که نتایج حاصله کارگروه مذکور بود را بیان نموند.

گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام
گزارش ویژه یازدهمین نشست سراسری مدیران هیات رزمندگان اسلام

در ادامه سرکار خانم ساکت مسئول معاونت پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام ماحصل مباحث مطروحه در کارگروه مرتبط را به سمع حضار رساندند.

برادر نجات در ادامه به اهمیت برگزاری هیئات در ماه مبارک رمضان با رعایت آخرین پروتکل ها پرداختند. در شهرهای سفید و زرد که مراسم با تمام قوا برگزار شود ولی در شهرهای نارنجی و قرمز اگر دستور به برگزاری مراسم در فضاهای باز یا فضای بسته با سقف بلند باشد، به این شکل برگزار شود و درنهایت اگر تصمیم به برگزاری جلسات بدون حضور جمعیت کما فی سابق با تمام قوا در فضای مجازی مجالس برگزار شود و ما به هیچ وجه تعطیلی مراسم در ماه مبارک را نخواهیم داشت.

در انتهای این بخش حجت الاسلام سفیدی امین معاونت فرهنگی هیات به ارائه گزارش مختصر از پلتفرم های فضای مجازی هیات پرداخته و در انتها مژده بهره برداری از سایت جامع هیات رزمندگان اسلام جهت استفاده در شعب سراسر کشور را نوید دادند.

حسن ختام این نشست دو روزه تقدیر از هیئات برتر و مدیران نمونه هیات رزمندگان اسلام بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *