گفتاری از یک مرجع تقلید | “مریم دوران”

خانه / پیشنهاد ویژه / گفتاری از یک مرجع تقلید | “مریم دوران”

در بین همه مواضع ممتازه آن حضرت، موضع ایشان در هنگامه سفر به سوی برادر و امام بزرگوار خویش حضرت امام رضا علیه الصلاة و السلام، موضعی خاص بود؛ موقفی که می‌توان گفت به ملاحظه افشای ظلم دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج معارف ناب شیعه، بسیار مهمّ بود.

گفتاری از یک مرجع تقلید | “مریم دوران”

هیاتحضرت آیت الله صافی گلپایگانی، بمناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام مطالبی بیان کرده اند که به این شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

ای دختر دین و خواهر ایمان
ای مهر سپهر دانش و عرفان

ای اسوه شرم و عفّت و عصمت
الگوی وقار و حشمتِ نسوان

بر اوج شرف، مثالی از زهرا
در قدس مقام، مریم دوران

➖ آری، سخن از بانوی کرامت، بنت موسی بن جعفر علیهماالسلام حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام است. بانویی که در ایمان، در عبادت و بندگی خدا، در زهد و بی‌اعتنایی به دنیا، در حفظ کرامت‌هایی که اسلام برای بانوان توصیه نموده، در رعایت حیا و عفاف و در نشان دادن تمام صفات برجسته‌ای که در سوره احزاب برای زنان، مانند مردان موجب افتخار شمرده شده، نمونه و اسوه بود.

➖ در بین همه مواضع ممتازه آن حضرت، موضع ایشان در هنگامه سفر به سوی برادر و امام بزرگوار خویش حضرت امام رضا علیه الصلاة و السلام، موضعی خاص بود؛ موقفی که می‌توان گفت به ملاحظه افشای ظلم دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج معارف ناب شیعه، بسیار مهمّ بود.

➖ در آن سفر بسیار با اهمیت، به واسطه آن حضرت و پیروان اهل بیت علیهم‌السلام، معارف ناب و دستورات حیات بخش قرآن و عترت، ترویج شد و ظلم و ستم‌های دشمنان دین، افشا گردید. البته برکات وجودی آن حضرت تنها به زمان حیات مبارکشان اختصاص نداشت، بلکه پس از ایشان، مضجع و حرم فرشته پاسبان آن بزرگوار، به مرکز نشر تشیّع و معارف نورانی قرآن و اهل البیت علیهم‌السلام تبدیل شد، چنان که در این ابیات عرض کرده‌ام :

قم بارگاه حضرت معصومه عشّ آل
کز علم و از حدیث در آن یادگارهاست

هم موطن صحابه و خاصان شیعیان
مردان پاک طینت و دانش مدارهاست

گفتاری از یک مرجع تقلید | “مریم دوران”

➖ آری، قم که موطن صحابه و خواص شیعیان اهل بیت علیهم‌السلام بود، به واسطه وجود آن حضرت، نورانیت و اهمیت صد چندان گرفت و مضجع پر برکتشان، ملجأ فقها و بزرگان دین و مأمن همه شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام گردید و هم اکنون نیز علم و فقاهت و اخلاق از قم به جهان صادر می‌شود و اینها همه از برکت وجود مضجع منوّر بانوی کرامت، در قم می‌باشد.

➖ باید قدر این نعمت را دانست و قدرشناس آن بود و این قدردانی انجام نخواهد شد، مگر به معرفی بیشتر مواضع آن حضرت در اطاعت خدا و عفاف و حجاب و در همه امتیازات خاصی که آن بزرگوار داشتند و الگو قرار دادن آن صفات ممتازه. امروز، وظیفه و تکلیف دوستداران و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام، زنده نگه‌داشتن راه و اهداف ایشان می‌باشد؛ بخصوص بانوان، باید حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام را در بندگی خدا، در عفاف و حجاب، در پیروی کامل از امام زمان خویش، الگو قرار دهند و خود را به همه صفات بانوی مسلمان که در سوره احزاب بدان اشاره شده است مزیّن سازند.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *