اعطای گواهینامه درجه یک هنری به 2 نفر از پیرغلامان اهل بیت

خانه / پیشنهاد ویژه / اعطای گواهینامه درجه یک هنری به 2 نفر از پیرغلامان اهل بیت

از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و به پیشنهاد ساعد باقری 4 استاد شعر مجلسی در فهرست دریافت کننده گواهینامه درجه یک هنری قرار گرفتند که دو نفر از آنها نشان خود را دریافت کرده‌اند.

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به 2 نفر از پیرغلامان اهل بیت

پایگاه اطلاع رسانی هیات: سیدمحمد طباطبایی، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در گفت‌وگویی درباره اعطای درجه هنری به شاعران شعر مجلسی اظهار داشت: چندی پیش در همایش «پلک صبوری» در تالار وحدت گواهینامه درجه یک هنری به استاد «ولی‌الله کلامی زنجانی» اعطا شد و در کنار این استاد بزرگوار، اساتیدی چون حسین کریمی مراغه‌ای، حاج علی انسانی و حاج غلامرضا سازگار نیز در فهرست دریافت این گواهینامه هنری قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه درجه هنری اساتیدی چون ولی‌الله کلامی و کریمی مراغه‌ای اعطا شده تصریح کرد: به دلیل اوضاع فعلی اعطای درجه یک هنری در حوزه شعر مجلسی به دو استاد بزرگوار به نام‌های «سازگار» و «انسانی» به تاخیر افتاد؛ چرا که در انتظار بهبود شرایط هستیم.

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به 2 نفر از پیرغلامان اهل بیت
اعطای گواهینامه درجه یک هنری به 2 نفر از پیرغلامان اهل بیت

طباطبایی با بیان اینکه این اساتید به دلیل اشعار فعال و موثر در حوزه شعر مجلسی به عنوان دریافت کننده این درجه معرفی شدند، گفت: «ساعد باقری» از کارشناسان شعر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور پیشنهاددهنده این مساله بود. از این رو به زودی در فضایی مناسب درجه هنری دو استاد دیگر نیز اعطا خواهد شد.

به گفته وی، این افراد در تولید و اثرگذاری شعر مجلسی و آئینی و مذهبی نقش داشته و به نوعی آن را در راستای مسیر خوب و مثبت سوق داده‌اند. از این رو در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور تصمیم بر آن شد تا در حوزه شعر مجلسی مشمول دریافت گواهینامه درجه یک هنری شوند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *