یادبود مادر شهید برقعی در قم برگزار شد

خانه / مطالب و رویدادها / یادبود مادر شهید برقعی در قم برگزار شد

مراسم یادبود درگذشت بانوی مؤمنه، سیده حاجیه خانم ساجدی مادر شهید سید احمد برقعی برگزار شد.

یادبود مادر شهید برقعی در قم برگزار شد

هیات:مراسم یادبود درگذشت بانوی مؤمنه و معلمه قرآن، سیده حاجیه خانم ساجدی مادر شهید سید احمد برقعی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم با حضور علما و فضلای حوزه و جمعی از اقشار مردم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، در این مراسم با اشاره به اینکه بیت شهید احمد برقعی ملجأ انقلابیون و مبارزان قبل و بعد از انقلاب بود، ادامه داد: خانم برقعی در یک جمله هر خوبی که همه داشت را یکجا داشت، و اگر مطلع می‌شد خانواده‌ای از لحاظ مالی گرفتار است و مشکل مالی دارد حتماً پیگیری می‌کرد؛ ۱۰۰ ها نفر تحت پوشش خیریه‌ای بود که متعلق به او بود.

وی ادامه داد: شهید برقعی مجسمه نظم بود؛ هر کس می‌خواست به نظم اشاره کند به ایشان اشاره می‌کرد؛ وی خواب و بیداری اش، زمان قرآن خواندش، زمان شوخی و جدی بودنش با حساب و کتاب بود.

یادبود مادر شهید برقعی در قم برگزار شد

قائم مقام مدیر حوزه، با اشاره به اینکه پدر شهید برقعی زبان زد متدینین و خیرین بود، گفت: پدر ایشان اوایل انقلاب جزو مبارزین و بعد از انقلاب جزو اعضای شورای فرماندهی سپاه پاسدران بود و در دانشگاه جزو موفقین و در فتح لانه جاسوسی یکی از مؤثرترین بود.

وی با تأکید بر نقش مهم پدر و مادر در تربیت فرزندان صالح، گفت: در سوره لقمان، خدای سبحان کلمات لقمان را آورده است؛ و شیوه لقمان را نصیحت کردن به نحو خیرخواهانه بیان می‌فرماید و اولین دستور در این سوره دوری از شرک است؛ در ادامه خداوند متعال توصیه به توحید می‌کند و در کنار توحید و همسنگ آن توصیه به احترام به پدر و مادر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه سخترین چیز در ایام جبهه، غصه ما نسبت به پدر و مادر بود، بیان کرد: وقتی خداحافظی می‌کردیم، رنگ از رخسارشان می‌پرید و بعضی به دنبال بچه هاشان می‌دویدند.

قابل ذکر است: شهید سید احمد برقعی متولد ۱۴ دی ۱۳۴۳، از اعضای اطلاعات و عملیات سپاه بود؛ وی بارها به قلب دشمن وارد و با کسب اخبار جبهه مقابل مقدمات حملات را فراهم می‌آورد و باعنایت الهی سرانجام در ۳۰ بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *