برنامه سه ساله های حسینی با رویکرد حمایت از کودکان غزه

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / برنامه سه ساله های حسینی با رویکرد حمایت از کودکان غزه

مراسم سه ساله‌های حسینی از طرح‌های موفق هیئت پیروان عترت بوده و سال‌های متمادی توسط حدود ۳۰۰ هیئت پیروان عترت در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

 

 همایش سه ساله های حسینی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه کودکان و نونهالان است. و به بیان حماسه عاشورا از نگاه و زاویه دید کودک سه ساله کربلا حضرت رقیه سلام الله علیها می‌پردازد.

امسال با توجه به جنایات هولناکی که در غزه اتفاق می افتد. و کودکان ‌بی گناه هدف حملات یزیدیان رژیم صهیونیستی  قرار می گیرند. مراسم سه ساله های حسینی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و می‌بایست گویای جنایات و نسل کشی رژیم کودک کش اسرائیلی در عصر حاضر و در مقابل چشم جهانیان و مدعیان دروغین حقوق بشر باشد.

کلیه برنامه‌ها با محوریت کودکان پیش‌بینی شده است. و موکب‌داری دختران، هم‌خوانی، مداحی، قصه‌گویی از جمله برنامه‌های همایش است.

 

 

حضرت رقیّه‏ خاتون یا فاطمه بنت الحسین، معروف به فاطمه‏ صغری، آخرین دختر امام حسین (علیه‌السلام) از مادری به نام ام ‏اسحاق بنت طلحة بن عبدالله تیمیه بود. که پیش‏‌تر همسر امام حسن (علیه‌السلام) بوده و پس از شهادت ایشان، به عقد امام حسین (علیه ‏السلام) درآمده است.

امام حسین بسیار به رقیه مهر می‏ ورزید. و وی نیز به پدر، علاقه‏ فراوانی داشت.

 

تاریخ وفات حضرت رقیه، ۵ صفر سال ۶۱ هجری گزارش شده‌ است. قدیمی ترین منبعی که جریان شهادت حضرت رقیه را دارد. «کامل بهائی» اثر عمادالدّین طبری است. که ماجرای شهادت حضرت رقیه را به نقل از کتاب «الحاویة» نقل می‌‌کند.

 

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *