تبیین راه رسیدن به محبت خداوند از سوی آیت‌الله مصباح‌ یزدی

خانه / گوناگون / تبیین راه رسیدن به محبت خداوند از سوی آیت‌الله مصباح‌ یزدی

اگر کسانی همت کردند و با برنامه‌ریزی توانستند که با گوش نکردن به وسوسه‌های شیطان، به دنیا دل نبدند، آنگاه خداوند محبتش را در آن‌ها ایجاد می‌کند.

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، که در نهمین شب ماه رمضان و در جلسه درس اخلاق ویژه ماه رمضان دفتر مقام معظم رهبری در قم سخن می گفت، با اشاره به هدایت های الهی اظهار کرد: انبیاء الهی و صالحین برای رسیدن به بهشت و نعمت های بهشتی عبادت نمی کردند، بلکه به دنبال رسیدن به وصال خداوند و کسب نعمت های معنوی بودند و نعمت های دنیوی در چشم انبیاء و صالحین کوچک بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر کسانی همت کردند و برنامه ای ریختند که همیشه به یاد خدا باشند و با گوش نکردن به وسوسه های شیطان، به دنیا دل نبستند، آنگاه خداوندمحبت خودش  را در دل آنها ایجاد می کند، عشق پیدا کردن به خدا با این معرفت های ناقص ممکن نیست و باید خود خداوند به ما در این خصوص لطف کند.آیت الله مصباح یزدی رسیدن به کمالات را به صورت ناگهانی ممکن ندانست و افزود: افراد باید برنامه ریزی کنند و به صورت کم کم توانایی خودشان را در ترک گناه و دل نبستن به دنیا بالا ببرند، اگر کسانی آمادگی خودشان را بالا ببرند، خداوند محبتی را در قلبشان ایجاد می کند تا اینکه قلب آنها تنها برای خداوند بشود و کس دیگری در قلب آنها راه پیدا نکند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اثرات عشق داشتن نسبت به خدا گفت: زمانی که انسان چیزی را دوست دارد، سعی می کند که در هر زمانی از آن چیزی که دوست دارد، صحبت کند و عاشق همیشه در وصف معشوقش سخن می گوید، کسی که دلش تنها برای خدا شود، فقط به دنبال این است که از خداوند سخن بگوید.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان عاشق خدا در وقت بیکاری، تنها به دنبال عبادت و سخن گفتن با خداوند است، امام کاظم (ع)، از بابت این که به زندان افتاده است و فرصتی برای عبادت پیدا کرده است، خداوند را شکر می کرد، عبادت برای انسان عاشق خدا، خستگی نمی آورد.

آیت الله مصباح یزدی، ذهن انسان عاشق خدا را همیشه به یاد خداوند دانست و افزود: انسانی که عاشق خداوند شود، هیچ کاری آنها را از یاد خداوند غافل نمی کند، عاشقان خداوند همیشه متوجه نعمت های معنوی خداوند هستند و چندان متوجه نعمت های دنیایی نیستند و همیشه خداوند را به خاطر نعمت هایش شکر می کنند.

Views: 196

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *