نیروی هوایی سوریه، دو جنگنده‌‌ای را که داعش در اختیار داشت نابود کرد

خانه / مطالب و رویدادها / نیروی هوایی سوریه، دو جنگنده‌‌ای را که داعش در اختیار داشت نابود کرد

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه ضمن بیان اینکه ارتش سوریه به شهر عین‌العرب (کوبانی) کمک لوجستیک کرده، اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش این کشور توانسته است از مجموع سه جنگنده‌ای که داعش در اختیار داشت، دو جنگنده را نابود کند

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه سه‌شنبه شب در برنامه‌ای تلویزیونی از نابود کردن دو هواپیمای وابسته به گروهک تروریستی داعش توسط ارتش سوریه خبر داد.

الزعبی درباره فیلمی که نشان می‌داد تروریست‌ها سه جنگنده را در فرودگاه نظامی «الجراح» واقع در حلب به دست آورده‌اند، گفت: تروریست‌ها سه جنگنده قدیمی را آزمایش کردند و نیروی هوایی سوریه فورا به پرواز درآمد و دو جنگنده را (قبل از پرواز) منهدم کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه درباره ماهیت استفاده از این جنگنده‌ها گفت: این مسئله برای این صورت گرفت که دولت [ترکیه به ریاست رجب طیب] اردوغان بهانه داشته باشد منطقه پرواز ممنوع را ایجاد کند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در ادامه ضمن اعلام اینکه «مبارزه با تروریسم در منطقه بویژه در سویه، نمی‌تواند به دور از کشور و دولت سوریه باشد»، گفت که حضور نداشتن سوریه در ائتلاف بین‌المللی علیه گروهک تروریستی داعش یا عدم هماهنگی با آن، هرگز موضع سوریه را مبنی بر مبارزه با تروریسمی که جهان را تهدید می‌کند، تغییر نخواهد داد.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه دمشق تا پایان به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد، گفت: سوریه از هر کسی که بخواهد در این زمینه با آن هماهنگی کند، استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد، سوریه تاکنون برای اینکه بخشی از ائتلاف [بین‌المللی علیه گروهک تروریستی داعش] باشد، به هیچ کس متوسل نشده و نخواهد شد؛ زیرا این مسئله یکی از داده‌های اصلی در سیاست‌های سوریه است.

وی تصریح کرد، اکنون دنیا شاهد تحولی در فهم واقعیت رخدادهای سه ساله سوریه و پیدایش گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره است. این تغییر در دید مردم دنیا، به سود صداقت دولت سوریه است.

دمشق به عین‌العرب-کوبانی کمک لوجستیک کرده است

وی همچینین درباره شهر کوبانی نیز تأکید کرد که سوریه از این شهر حمایت نظامی و لوجستیک کرده است و این حمایت ها را نیز ادامه خواهد داد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه شهر عین العرب (کوبانی) از زمان آغاز جنگ، یک منطقه سوری بود و همه ساکنان آن نیز سوری هستند، تصریح کرد، سوریه در ایفای نقش نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و انسانی خود در قبال همه مناطق از کوچکترین روستا تا بزرگترین شهر کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

الزعبی همچنین تأکید کرد که یک وجب از خاک سوریه به سود هیچ گروهک یا گروه تروریستی و یا کشوری نخواهد رسید و خاک سوریه نیز خط قرمز این کشور است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه نیز تصریح کرد، ما به عنوان شهروندان سوریه آماده‌ایم تا زمانی که حتی یک سوری در سوریه حضور داشته باشد، از تمامیت و حاکمیت ملی دفاع کنیم.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930730000497#sthash.TIaWrqeB.dpuf

Views: 74

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *