بیانیه مشترک ستایشگران اهل بیت(علیهم السلام)در ششمین نشست هم اندیشی نخبگان ستایشگری در مشهد مقدس

خانه / مطالب و رویدادها / بیانیه مشترک ستایشگران اهل بیت(علیهم السلام)در ششمین نشست هم اندیشی نخبگان ستایشگری در مشهد مقدس

بسمه تعالی

بیانیه مشترک ستایشگران اهل بیت(علیهم السلام) در ششمین نشست هم اندیشی نخبگان ستایشگری

 (سازمان بسیج مداحان و هیات رزمندگان اسلام در مشهد مقدس ـ دی ماه ۹۴)

 

با استعانت از درگاه ایزد متعال و تأسی به معارف والای اهل بیت عصمت و طهارت و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) ستایشگر اهل بیت(علیهم السلام) در ششمین نشست تخصصی نخبگان با چهار موضوع کلی:

 الف)باید ها و نباید ها در ایام فاطمیه              ب)گسترش قرآن در هیئات مذهبی

ج)ایام سازی ها و افراط و تفریط                      د)اهمیت توجه به ایجاد وحدت در بین مسلمانان

بیانه ای را به شرح زیر صادر نمودند:

۱)توجه اکید به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فصل الخطاب قرارگرفتن تاکیدات معظم له در عرصه ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام)

۲)ستایشگران اهل بیت(علیهم السلام) ضمن تاکید بر ایجاد وحدت به ویژه در برهه کنونی و پرهیز از هر گونه تفرقه افکنی و ایجاد وهن و شبهه پراکنی درجامعه،اقدامات افراط گرایانه را در جلسات و هیئات مذهبی به شدت محکوم می نمایند.

۳)ستایشگران اهل بیت(علیهم السلام) اقدامات حکام سعودی در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم شیخ نمر را به شدت محکوم و دفاع همه جانبه از حریم اهل بیت(علیهم السلام) را در عراق، سوریه، عربستان، یمن، بحرین وسایر بلاد اسلامی را برخود واجب می دانند.

۴)جامعه ی ستایشگری با تاکید بر ضرورت حفظ شعائر مذهبی و بازگویی حقایق مستند، ایجاد بدعت ها در ایام سازی های مناسبتی مذهبی غیر متعارف را مصلحت ندانسته و توجه به نظرات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و ایجاد وحدت رویه را اهتمام دارند.

۵)جامعه ستایشگری اهل بیت(علیهم السلام)  با تأسی به حدیث شریف نبوی « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» برگسترش قرآن در هیئات مذهبی و رونق بخشیدن جلسات مذهبی با انس و الفت با قرآن تاکید مجدانه دارند.

۶)مداحان و شعرای آئینی کشور برای عمق بخشی قرآن در جامعه مخاطب با استفاده از هنر شعر و بیان و فراگیری محتوایی قرآن در جلسات مذهبی اقدام می نمایند.

۷)جامعه ی ستایشگری کشور در مقابل هجمه های سنگین فرهنگی که دشمنان با استفاده از ظرفیت های هیئات مذهبی در دستور کار قرار داده اند با هوشیاری مضاعف وجدیت نسبت به خنثی سازی آن در بین مخاطبان خود تمام هم و غم خویش را مبذول خواهند نمود.

۸)باتوجه به ضرورت حداکثری و ایجاد انگیزه مضاعف در بین جوانان مداح،پیشکسوتان مداح و شاعر،حضور در جلسات آنان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

۹)توصیه می شود اساتید فن ستایشگری در سلسله مباحث آموزشی مداحی خود توجه به قرآن کریم، ادعیه، زیارات و مناجات برای مداحان جوان مدنظر قرار بدهند.

۱۰)ستایشگران اهل بیت(علیهم السلام) با هماهنگی کامل نسبت به برگزاری مراسمات پر شور و با شکوه در سطح جامعه در ایام فاطمیه ( بویژه روایت 95 روز ) اقدام نموده و با تحریفات و بدعت گزاری در فاطمیه و هرگونه اقدام بر خلاف نظرات مقام معظم ولایت فقیه مخالف می باشند.

۱۱)پیشنهاد می شود شورای هماهنگی تشکل های ستایشگری باهم افزایی بیشتر نسبت به ایجاد وفاق و همدلی  در جهت ایجاد وحدت و هماهنگی بیشتر اقدام نمایند.

۱۲)باتوجه به منویات اکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ستایشگران اهل بیت(علیهم السلام)نسبت به فرهنگ سازی در اصلاح الگوی مصرف ترویج کالای ایرانی در بین جامعه و مطالبه گری از دولت در این عرصه اقدام ویژه به عمل آورد.

۱۳)با عنایت به اهمیت نفوذ دشمن در ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ضرورت نهضت روشنگری و بصیرت افزایی به صورت ویژه و همچنین لزوم تشویق به حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی،  تبیین و تبلیغ ملاکهای مورد نظر رهبری (مدظله العالی) مورد تاکید فراوان ستایشگران اهل بیت (علیهم السلام) می باشد.

Views: 18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *