ترفند نظامیان اسرائیلی برای فرار از جنگ/لغو تمامی پروازهای اروپا به تل‌آویو /سازمان ملل: ۴۴۳ غیرنظامی از جمله ۱۴۷ کودک و ۷۴ زن در غزه کشته شده‌اند

خانه / مطالب و رویدادها / ترفند نظامیان اسرائیلی برای فرار از جنگ/لغو تمامی پروازهای اروپا به تل‌آویو /سازمان ملل: ۴۴۳ غیرنظامی از جمله ۱۴۷ کودک و ۷۴ زن در غزه کشته شده‌اند

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.

641 شهید و بیش از 4000 مجروح در شانزدهمین روز جنایت در غزه

پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم» نوشت: وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد تعداد شهدا به ۶۴۱ نفر و تعداد مجروحان به  ۴۰۶۰ نفر افزایش یافته است.

«اشرف قدره» سخنگوی وزارت بهداشت گفت که حمله‌های هوایی، دریایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی باعث افزایش شهدا به ۶۴۱ نفر شده است و در این بین ۱۶۲ نفر کودک و ۷۸ زن دیده می‌شوند.

غزه در امروز چهارشنبه شانزده روز است که شاهد باران بمب و موشک است و با شروع حملات زمینی در روز پنجشنبه گذشته بر حجم این حملات افزوده شده است.

 آمار تفکیکی سازمان ملل/ طی 48 ساعت پیش در غزه هر دو ساعت یک کودک کشته شده

دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد که طی 2 روز گذشته در هر ساعت یک کودک در غزه کشته شده است.

براساس گزارش سازمان ملل، تا روز گذشته 599 نفر کشته شده‌اند که از این میان 443 نفر غیرنظامی بودند. از این 443 نفر 147 کودک و 74 نفر نیز زن بودند.

آمار رسمی سازمان ملل همچنین می‌گوید که 28 اسرائیلی از جمله 26 سرباز ارتش رژیم صهیونیستی توسط موشکهای حماس کشته شده‌اند. این در حالی است که آمارهای غیررسمی رقم بیشتری را نشان می‌دهد.

در نواز غزه همچنین 3504 نفر مجروح شده که از این تعداد 1100 نفر کودک و 1153 نفر زن هستند.

براساس این گزارش، تا کنون 117 هزار نفر آواره و بی خانمان شدند که در 80 مدرسه تحت نظارت سازمان ملل اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/ی

مرگ ۲ نظامی صهیونیستی دیگر/ آمار کشته‌های ارتش صهیونیستی به ۲۹ نفر رسید

پایگاه خبری «عرب 48»، ارتش رژیم صهیونسیتی صبح امروز چهارشنبه رسما اعلام کرد در خلال درگیریهای دیشب 2 نظامی کشته شده و 20 نظامی دیگر زخمی شدند که حال 3 تن از آنها وخیم است.

به این ترتیب تعداد کل نظامیان کشته شده ارتش رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه که عملیات زمینی در نوار غزه آغاز شده و ارتش بدان اذعان کرده است، به 29 نفر رسید و  تعداد زخمیهای این رژیم نیز ده‌ها نفر اعلام شده است.

«یدیعوت آحارونوت» همچنین در شماره امروز خود از حجم زیاد درگیریهای گسترده دیشب میان ارتش رژیم صهیونیستی و رزمندگان فلسطینی در «حی الشجاعیه» در شرق غزه خبر داد

بان‌ کی‌مون: امیدوار به برقراری آتش‌بس در غزه در آینده بسیار نزدیک هستم
بان‌ کی مون دبیر کل سازمان ملل که در ادامه سفر دوره‌ای خود به منطقه برای بررسی تحولات غزه در رام الله به سر می‌برد، تاکید کرد که به آتش بس غزه در آینده بسیار نزدیک امیدوار است.

حماس از شلیک ضدهوایی به سوی یک جنگنده اف-16 اسرائیل خبر داد

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس بامداد چهارشنبه از شلیک به وسیله دوش‌پرتاب‌های ضدهوایی به سمت یک فروند جنگنده اف-16 ارتش رژیم‌صهیونیستی خبر دادند.

نماینده پارلمان انگلیس: اگر من هم جای فلسطینی‌ها بودم، به «اسرائیل» راکت شلیک می‌کردم

«دیوید وارد» نماینده لیبرال دموکرات مجلس عوام انگلیس روز سه‌شنبه در پیامی در حمایت از مردم فلسطین عنوان کرد که اگر او هم در غزه زندگی می‌کرد، ممکن بود به سمت اسرائیلی‌ها راکت شلیک کند.

در پیام نماینده منطقه «بردفورد شرقی» که در توئیتر منتشر شده، آمده است: «سوال بزرگ این است که، اگر من در غزه زندگی می‌کردم، آیا من هم راکت شلیک می‌کردم؟ احتمالا بله.»

نتانیاهو در تماس با کری خواستار تجدید نظر در تصمیم لغو پروازها به تل‌آویو شد

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا،‌ کمک وی برای تجدید نظر آژانس فدرال هوانوردی آمریکا در تصمیم لغو پروازها به سمت فلسطین اشغالی شد.

تقریبا تمامی خطوط هوایی آمریکا و اروپا روز سه‌شنبه در پی پاسخ راکتی نیروهای مقاومت و افزایش ریسک پرواز در آسمان تل‌آویو، پروازهای خود به سمت این منطقه را لغو کردند.

در پی اتخاذ این تصمیم، که بار مالی و البته روانی سنگینی برای رژیم‌صهیونیستی دارد،‌ وزارت حمل و نقل اسرائیل با صدور بیانیه‌ای لغو پروازها را «بی‌مورد» خوانده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده بود.

*** رژیم صهیونیستی بزرگترین نیروگاه برق شهر غزه را هدف قرار داد.

*** ترکیه هم پروازها به فرودگاه بن گورین تل‌اویو را لغو کرد و یک هواپیما که از استانبول به سوی تل‌آویو می رفت در بین راه به ترکیه بازگشت.

ترفند نظامیان اسرائیلی برای فرار از جنگ غزه

برخی رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که در دو روز اخیر، تعداد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که از ناحیه پا مجروح شده‌اند، افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «غزه الان»، این رسانه‌ها نوشتند که طی 48 ساعت اخیر تعداد نظامیانی که از ناحیه پا زخمی شده‌اند به 15 نفر رسیده است.

این گزارش تصریح می‌کند که این نظامیان برای فرار از میدان جنگ در غزه، خود را از ناحیه پا هدف گلوله قرار می‌دهند تا مجروح شوند و به بیمارستان منتقل شوند.

تاکنون به اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک به 30 نظامی اسرائیلی در جنگ غزه کشته شده‌اند که منابع غیررسمی این تعداد را حداقل دو برابر آمار رسمی اعلام شده می‌دانند.

درپی لغو پروازها به سوی تل‌آویو؛ رژیم صهیونیستی: دلیلی برای لغو پروازها به سوی تل‌آویو وجود ندارد

اسکای نیوز نوشت:  وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرودگاه بن گورین در شهر تل‌آویو کاملاً امن است و دلیلی برای لغو پروازها به این فرودگاه وجود ندارد.

این درحالی است که آژانس امنیت پرواز اروپا (EASA) با صدور بخش‌نامه‌ای ضمن هشدار جدی در خصوص عواقب ورود هواپیماها به منطقه هوایی تل‌آویو، همه پروازها به مقصد این شهر را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

پیش از صدور این بخش‌نامه کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، هلند، اتریش، سوئیس همه پروازهای خود را به سمت تل‌آویو لغو کرده بودند.

کانادا و آمریکا هم تمامی پروازها به سمت فرودگاه بن‌گوریون بزرگترین فرودگاه پایتخت صهیونیست‌ها را لغو کرده اند.

در همین زمینه کارشناسان مسائل امنیتی تاکید دارند که پس از جنگ اخیر و حملات موشکی مقاومت به فرودگاه بن گورین حماس تبدیل به تهدیدی استراتژیک برای صهیونیست‌ها شده است.

فرانسه خواستار آتش‌بس فوری بین رژیم صهیونیستی و غزه شد / کشتار مردم غزه قابل قبول نیست

شبکه خبری راشاتودی نوشت: «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه خواستار برقراری فوری آتش بس میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیوینستی شد.

حمله گسترده ارتش صهیونیست به نوار غزه تا کنون به کشته شدن بیش از 630 شهروند فلسطینی منجر شده است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین نیز پس از شروع حمله زمینی به باریکه غزه و ورود اشغال‌گران صهیونیست به منطقه تحت کنترل فلسطینی‌ها، با صهیونیست‌ها درگیر شده اند و 25 سرباز و افسر را کشته‌اند.

همچنین به نوشته رویترز، لوران فابیوس از اسرائیل خواسته تا به حملات و کشتار مردم غزه پایان دهد. وی تصریح کرده است که کشته شدن ۶۰۰ فلسطینی در نوار غزه نمی‌تواند قابل قبول باشد.

لغو تمامی پروازهای اروپا به تل‌آویو تا اطلاع ثانوی

آزانس امنیت پرواز اروپا با صدور بخش‌نامه‌ای ضمن هشدار جدی در خصوص عواقب ورود هواپیماها به منطقه هوایی تل‌آویو، همه پروازها به مقصد این شهر را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *