روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) + گزارش تصویری

خانه / مطالب و رویدادها / روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) + گزارش تصویری

راسم روز بیست و سوم ماه میارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی رضا طاهری در مسجد امام حسن علیه السلام برگزار شد.

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام صدیقی را می خوانید:

در قرآن کریم مسئله جهاد جزء واجبات ضروری اسلام است. جهاد در جبهه های مختلف در قرآن ترسیم شده.

یک جهاد انتزاعی مظلوم علیه ظالم است ” أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلىٰ نَصرِهِم لَقَديرٌ ” خداوند به مظلوم اجازه و اذن قتال داده است که حق خودش را بگیرد.

وجود نازنین پیامبر به اذن خداوند متعال به مکه هجوم آوردند و بدون حتی یک کشته مکه را فتح کردند و اسلام را تثبیت کردند.

یک جبهه دفاع است ” فَمَنِ اعْتَدىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدىٰ عَلَیْکُمْ ” دفاع واجب عینی است دشمن وقتی به شما هجوم می آورد همه شما باید در حد توانتان از خودتان دفاع کنید

”  من قتل دون ماله فهو شهيد، ومن قتل دون أهله فهو شهيد، ومن قتل دون دينه فهو شهيد، ومن قتل دون دمه فهو شهيد”

هر کس دفاع کند و کشته شود شهید است.

جبهه سوم دفاع از مستضعف می باشد. ” وَمَا لَكُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَـذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا “

چه می شود شما را که در راه خدا قتال نمی کنید؟ انقلاب ما انقلاب مستضعفین عالم است واژه استضعاف در برابر استکبار را امام (ره) رایج کردند.

خدایا ما را از محیط ظلم و ستم رها کن.

دفاع از مستضعفین را بر ما واجب کرده ولو مسلمان هم نباشد.

من سمع مسلما ینادی  اگر کسی بشنود مظلومی فریاد بر آورده و کمک بخواهد اگر کمکش نکردیم اسم اسلام از اسم مسلمانی پاک شود. مسلمان باید حمیت داشته باشد در برابر ظالم ژست بگیرد و از مظلوم حمایت کند.

از وصیت های امام علی علیه السلام است که پرچم توحید را حفظ کنید و سنت پیامبر صلوات الله علیه را رعایت کنید و این دو چراغ را نگذارید خاموش شود. من دیروز صاحب شما بودم و امروز عبرت شما شده ام فردا دیگر علی ندارید.

” کن للِظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَونا” سفارش امیرالمومنین علیه السلام به عنوان شهید در بستر مرگ، با ظالم دشمن باشید و با مظلوم دوست باشید.

وقتی بچه ای به بچه دیگر ظلم می کند تماشا نکنید.

از بنی اسرائیل گروهی به تماشای بازی بچه ها نشسته بودند و بچه ها پرهای مرغی را می کندند و عده دیگر تماشا می کردند خداوند بلا نازل کرد و همه آنها مردند.

اگر کسی سلطان جاهلی را ببیند که حرام خدا را حلال می کند و حلال را حرام می کند بر خداست که جمعیتی را که چیزی نمی گویند و آن حاکم را که بدعت می گذارد را در جایی قرار بدهد و مشمول عذاب قرار بدهد. تماشای ظلم حرام است.

آمریکا و اسرائیل برای خراب کردن واژه جهاد آدمکش هایی مانند داعش را به وجود آوردند که مسلمانان را مشغول خود کنند تا خودشان در کارهایشان مزاحمی نداشته باشند.

در نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام داریم که هیچ قومی نیست که بگوید: هر وقت دشمن آمد ما هم دفاع می کنیم. هیچ قومی نیست که بگوید هر وقت حمله کردند ما دفاع می کنیم.

دفاع از سوریه دفاع خودمان است.

جهت دیگری که حضور در روز قدس دارد معنی انتظار است.

حدیثی در کتاب شیخ بهایی آمده است که، امام صادق علیه السلام فرمودند:  سه چیز موجب فخر مومن و عزت او در دنیا و آخرت می شود، نمازش قضا نشود، در زندگی قناعت طبع داشته باشد و محتاج کسی نباشد، برای سربلند بودن خودت را دارای صاحب بدان.

Views: 30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *