نمایش باز سازی واقعه غدیر خم در شهر قروه

خانه / مراسمات / تقویم مراسمات / تقویم مراسمات استان ها / نمایش باز سازی واقعه غدیر خم در شهر قروه

به گزارش سرچشمه خبر شهر سریش آباد ظهر امروز  جمعه مورخه 10/7/94همزمان با عید سعید غدیر خم و آغاز امامت و ولایت حضرت علی بن ابیطالب(ع)، واقعه غدیر خم به صورت نمایشی در جنب پارک سراب کوثر با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان قروه وبا شرکت میهمانانی از شهرهای سریش آباد ، دلبران و دزج   برگزار شد.

Bazsazi112-346x247Bazsazi113-346x247Bazsazi114-346x247Bazsazi115jpg

 این همایش و نمایش فوق العاده که به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قروه برگزاز شد در ابتدای جلسه بعد از قرائت  آیاتی چنداز قرآن مجید ، سرهنگ شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت قروه ضمن خیر مقدم گویی به مردم و مسئولین شرکت کننده در این مر اسم از دست اندر کاران و هنر مندان و بسیجیان که در اجرا و برپایی این مراسم زحمت کشیده اند تشکر و قدر دانی کرد.

حجت الاسلام هاشمی قم از اساتید حوزه علمیه قم قبل از اجرای مراسم سخنرانی کردند  وی  گفت :واقعه غدیر، سندی ماندگار برای امت اسلامی است و بازسازی این واقعه برای آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم، نقش بسزایی در ترویج وقایع تاریخ اسلام دارد.

حجت الاسلام‌ هاشمی قمی  تصریح کرد: روزغدیر، روز آغاز ولایت و امامت امام علی(ع) و روز ابلاغ اکمال دین از جانب خدا بر پیامبر اکرم(ص) است که پیامبر اسلام در آخرین حج خود با حضور بیش از ۱۲۰ هزار نفر، وحی الهی را ابلاغ و جانشینی حضرت علی بن ابیطالب(ع) و خاندان وی را تبیین کرد.

حجت الاسلام قمی گفت هیچ واقعه تاریخی به اندازه واقعه غدیر خم شاهد و راوی ندارد و مستند های این واقعه مهم تریخی مورخین شیعه و سنی ثبت کرده اند .

وی با توجه به شرایطی امام علی (ع) داشت هیچ گزینه ای لایق تر و مهم تر از از اونبود که لایق امامت و ولایت باشد .حجت الاسلام هاشمی داشتن علم ، ایمان و شجاعت را از خصوصیات یک امام دانست که امام علی (ع) همه اینها را داشت .

گفتنی است، اهم برنامه های این مراسم حجه الوداع پیامبر اسلام و حاجیان اعم از زن و مرد با لباس احرام، ساخت برکه غدیر و ماکت کعبه، ایجاد نخلستان و خیمه های متعدد همراه با اسب و شتر با تزئین های ویژه و ساخت جایگاه بلند برای اجرای شبیه خوانی گرفتن دست حضرت علی (ع) توسط پیامبر و معرفی جانشینی پس از پیامبر (ص) به شمار می رفت.
قرائت جزء به جزء وقایع غدیر همراه با نمایش آن، اجرای گروه موزیک حماسی، طواف گرد ماکت کعبه و مداحی در رثای حضرت علی (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود. که مورد توجه شرکت کنندگان دذ مراسم خصوصاً جوانان قرار گرفت

Views: 463

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *