کارشناس مذهبی در جمع بانوان یزدی و شرکت کننده در همایش سه سالگان حسینی

خانه / پیروان عترت / کارشناس مذهبی در جمع بانوان یزدی و شرکت کننده در همایش سه سالگان حسینی

کارشناس مذهبی در جمع بانوان یزدی و نونهالان شرکت کننده در همایش سه سالگان حسینی گفت: کرام الکاتبین حرفها را می نویسند و گاهی آتش برخی اختلافات خانوادگی به خاطر حرف یک فرد تا قیامت هم کشیده می شود و او را به آتش مبتلا می سازد.

آتش برخی اختلافات خانوادگی به خاطر حرف یک فرد تا قیامت هم کشیده می شود.

کارشناس مذهبی در جمع بانوان یزدی و نونهالان شرکت کننده در همایش سه سالگان حسینی گفت : کرام الکاتبین حرفها را می نویسند و گاهی آتش برخی اختلافات خانوادگی به خاطر حرف یک فرد تا قیامت هم کشیده می شود و او را به آتش مبتلا می سازد .

به گزارش خبرنگار هیأت پیروان عترت خواهران رزمندگان اسلام یزد، حجة الاسلام والمسلمین  سید مرتضی طباطبایی درهمایش سه سالگان حسینی که به همت هیأت پیروان عترت خواهران و بسیج جامعه زنان یزد در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد اظهار داشت : تأکید قرآن و روایات  بر مداومت بر اذکارالهی برای این است که ما مشتری خدا شویم و روحیه مان تبلور پیدا کند زیرا انبیاء و اولیای الهی اجری از ما نمی خواهند «قل ما سألتکم من اجران اجری الا علی الله » بلکه به دنبال رشد ما هستند. .
طباطبایی کلام را یک عامل تأثیرگذار بر قلب دانست و افزود : گاهی در اثر یک حرف یا یک گلایه  زنانه یک زندگی منفجر می شود در حالی که شبانه روز چند هزاردقیقه و چند صد ثانیه فرصت تسبیح و ذکر از دست می رود و ما مشغول حرف بیهوده می شویم که روی قلب اثر گذارند.

وی گفت : در کشورهای خارجی برای درمان برخی افسردگی ها راهی به نام خود درمانی دارند یعنی فرد با خود بنشیند وحرف بزند که ما به جای آن توسل را داریم .

این کارشناس دینی در ادامه افزود : برخی حرفها گرچه غیبت و تهمت و افتراء نیست ولی ازخدا پذیرفته نیست چون حرفی که ذکر خدا در آن نیست پذیرفته نمی شود حتی برای برخی حرفها دلیلی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به آیه قرآن « ما یلفظ من قول الا لدیه عتید قریب »  عنوان کرد : کرام الکاتبین حرفها را می نویسند و گاهی آتش برخی اختلافات خانوادگی به خاطر حرف یک فرد تا قیامت هم کشیده می شود و او را به آتش مبتلا می سازد.

وی تأکید کرد : سعی کنید شروع کننده حرف های اختلاف انگیز در مجالس نباشید که تا آخر شب هر چه حرفهای مزخرف زده می شود پای شما هم می نویسند بلکه تسبیح و ذکر بگویید.

این سخنران توانا با یادآور شدن این مطلب که بچه های عاقل و پیروز ازمادران سنجیده گفتارند اضافه کرد :  90% افراد خیابانی و کسانی را که نیروی انتظامی تحویل زندان یا خانواده می دهد ریشه اش ازاختلافات خانواده وخصوصا مادراست .

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد : اینکه اسلام جهاد را از دوش زن برداشته است برای این است که زن بتواند در خانه رزمنده پرورش دهد تربیت کاری می کند که وهب نصرانی که در ماه عسل زندگی اش بود وقتی در راه حسین سرش از بدن جدا می شود و دشمن آن را بسوی مادرش پرتاب می کند مادر دوباره سررا به سوی دشمن پرت می کند ومی گوید ما چیزی را که درراه حسین دادیم دیگر پس نمی گیریم.

این کارشناس دینی درادامه خاطرنشان کرد: بچه ها را به ادب و محبت اهل بیت تربیت کنید اگرمی خواهید امیرمؤمنان را به فرزندتان معرفی کنید به اوبگویید که ایشان امام معصوم است نه اینکه فقط بگویید یک قهرمان بود اگرما ائمة را درست معرفی کردیم آنوقت دشمن نمی تواند روی فرزندان ما سرمایه گذاری کند و مغزآنها را به فساد و انحراف بکشاند .

وی با اظهار این مطلب که اگر دشمن به دستگاه ولایت می زند به دلیل دیدن زمینه مساعد است ابراز داشت : گاهی می بینید دختر ما به هدف گرفتن مدرک به دانشگاه رفته است ولی اول عفتش می رود بعد مدرک می گیرد واین چنین دشمن نقشه اش را روی او پیاده می کند واوهم با بی عفتی لگد به پهلوی حضرت زهرا(س) می زند و حضرت زینب (س) را سنگ باران می کند. .
ایشان عنوان کرد : دشمن غلط کرده است درحالی که درجنگ 8 ساله ناامید شد و همه اززن ومرد وکوچک وبزرگ جلویش ایستادند وشکست خورد دست به کاری  بخواهد بزند و اگرمی بینید طمع کرده وعمله اش را به میدان آورده است تنها دلیلش مساعد دیدن زمینه برای خود است.

طباطبایی با طرح این پرسش که چرا عبدالله جعفر شوهر حضرت زینب (س) بعد بازگشت از کربلا وی را نشناخت افزود :  آیا  پیرشدن حضرت زینب به خاطر مصائب برادر و بدنهای پاره پاره شهدا بود ؟

وی در ادامه تصریح کرد :  به حق حسین (ع) که صاحب این حسنیه است به ارواح شهدا  بگویید در برخی مجالس عروسی و ختم انعام و حتی ندبه که مشکل بد حجابی زنان پیدا شده است که جامعه شیعی با خون حسینی های زمان و ادامه دهندگان این مسیر رشد کرده نمی تواند کسی بی بند و بار باشد بله ما آزادیم ولی برای بیان و سخن و اظهار نظر نه بی عفتی و در دانشگاههای مسلمین کسی نمی تواند اینگونه راه برود.

این کارشناس دینی با انتقاد از نگاه تمسخر و تحیّرعده ای  نسبت به چادر گفت : دانشجوی رشته حقوق زنگ زده است به من که ماعده ای با هم بودیم وارد دانشگاه شدیم حالا که روزهای آخرشده و دارند صاحب مدرک می شوند وبازارشان خریدار پیدا کرده است با من جوری حرف می زنند انگارعقب افتاده ام و به خاطراین تمسخرها می خواهم دانشگاه را رها کنم !
وی با خاطرنشان کردن این نکته که این طورمدرک گرفتن ها مدرک نیست بلکه پس رفت ونکبت است اذعان کرد : این همان « لم حشرتنی اعمی وقد کنت بصیرا » که فرد درقیامت می گوید خدایا چرا مرا کورمحشور کردی من دردنیا بینا بودم وگفته می شود ما گفتیم ولی تو آیات ما را فراموش کردی.

وی افزود : کسی که از ذکر خدا دوری کند «من اعرض عن ذکری فان له معیشة ضنکا» زندگی اش تنگ می شود.
طباطبایی بار دیگر با انتقاد از کسانی که به دنبال آزادی به معنای بی بند و باری اند گفت : غلط کرده کسی بگوید در بی بند باری آزادم بگویم در کدام مصیبت حضرت زینب (س) پیر شد آن مصیبتی که مرحوم شیرازی بزرگ به خاطرش مشرف به موت شد آن جایی که  حضرت زینب (س) را وارد مجلس نامحرمان کردند و مرد و زن باهم بودند .
وی افزود : می دانید کجا سر زینب کبری (س) شکست وقتی سرحسین (ع)  را روی نی سنگ باران می کردند آن سنگها به سرایشان هم می خورد آیا تصور کرده ایم حیا وحجاب وعفت بدون هزینه به مارسیده است ؟!

وی با بیان گوشه ای از مصیبت حضرت رقیه (س) عنوان کرد : بعد ازظهرعاشورا شمر للعنةالله علیه وارد خیمه شد و نگاهی به سه سا له حسین کرد او که مردی را تا به حال غیرخانواده اش ندیده بود گفت :« اما تری ابی »،«اما تری اخی»، «اما تری عمی» و ملعون چنان با سیلی به صورت این کودک زد که می گوید دیدم کودک روی زمین افتاد ونفهمیدم زنده ماند یا مرد .
طباطبایی در پایان هشدارداد: کسی در این شهرحق بی عفتی ندارد، اینجا یزد دارالعباده و پلاک دار است ، اینجا حسینیه ایران است و نباید خیابان با خیابانش فرق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *