هوای نو | هیات ها و تشکل های دینی پیشران عرصه ی فرهنگی کشور هستند

هوای نو | هیات ها و تشکل های دینی پیشران عرصه ی فرهنگی کشور هستند

خانه / پیشنهاد ویژه / هوای نو | هیات ها و تشکل های دینی پیشران عرصه ی فرهنگی کشور هستند

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات در نشست خبری مهرواره هوای نو عنوان کرد؛ ظرفیت هیئت های مذهبی با عقلانیت، هنر و معنویت پیوند خورده است.

هوای نو | هیات ها و تشکل های دینی پیشران عرصه ی فرهنگی کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل ویسایت رسمی مهرواره هوای نو، با درانداختن طرحی نو، آمده است تا نفسی تازه در فضای فرهنگی کشور بدمد و با افزایش دوسویه ارتباط هیأت‌ها و مردم، ظرفیت‌های پنهانِ هیأت‌ها را آشکار کرده و نشان دهد مراکز دینی و هیأت‌ها نه‌تنها در مناسبت‌های خاص بلکه در تمام ایام مأمنی مطمئن برای خانواده‌ها بالاخص جوانان و نوجوانان‌اند.هوای نو نشان خواهد داد که حل مسائل فرهنگی در کشور جز از طریق مردمی‌شدن عرصه تبلیغ دین و عمومیت دادن فرهنگ به دست نمی‌‌آید.

هوای نو در حرکتی تازه قصد دارد با استانداردسازی کار فرهنگی و معرفی شاخص‌های یک تشکل مردمی موفق، به الگوسازی در این زمینه و سپس به الگو نمایی در این حوزه بپردازد تا چراغ راهی برای مجموعه‌های نوپای فرهنگی مردمی و خیمه‌ای امن برای مجموعه‌های باسابقه‌تر باشد. هوای نو قصدش تنومندسازی درختان عرصه فرهنگ این مرزوبوم یعنی همان مراکز فرهنگی مردمی است که ثمره‌اش تمیزتر شدن همان فرهنگی است که تنفس می‌کنیم!

هوای نو | هیات ها و تشکل های دینی پیشران عرصه ی فرهنگی کشور هستند
هوای نو | هیات ها و تشکل های دینی پیشران عرصه ی فرهنگی کشور هستند

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست با اشاره به ظرفیت هیئت های مذهبی و جریان هیئت در کشور به عنوان مهمترین جریان دینی و فرهنگی گفت: علیرغم همه تهاجمات فرهنگی، سرمایه اصلی در عرصه فرهنگی توجه به اهل بیت(ع) است که در هیئت های مذهبی به شکل خوبی جریان دارد. خدا را شکر که اقشار جامعه نسبت به هیئت احساس خوبی دارند.

وی اظهار کرد: باید قدر این سرمایه بزرگ را بدانیم و ظرفیت های آن را تقویت کنیم تا مردم بتوانند از این ظرفیت ها بهره ببرند. هیئت با مفاهیم هنر و معنویت، معجونی درست کرده که می تواند در جان جامعه بدمد و حرکت جدیدی شکل دهد.

هیات ها و تشکل های دینی پیشران عرصه ی فرهنگی کشور هستند | حجت الاسلام باباخانی

حجت الاسلام باباخانی با بیان این که ظرفیت هیئت های مذهبی با عقلانیت، هنر و معنویت پیوند خورده است، عنوان کرد: شاید از یک دهم ظرفیت هیئت تا کنون بهره برده ایم. مهرواره هوای نو می خواهد این استعدادها را شکوفا و به جامعه معرفی کند و معیارهای یک حرکت درست را با کمک بزرگان جریان هیئت روشن کند. مخصوصا در گام دوم انقلاب که نیاز به بازنگری به آنچه در ۴۰ سال گذشته رخ داده وجود دارد، قطعاً باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

علاقه مندان برای شرکت در بخش های گوناگون این مهرواره می توانند آثار خود را با پس از ثبت نام در سایت هوای نو  ارسال کنند.

لینک ارسال آثار در مهرواره هوای نو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *