شرح فرازی از زیارتنامه اربعین(1)

خانه / اختصاصی هیأت / شرح فرازی از زیارتنامه اربعین(1)

شرح فرازی از زیارتنامه اربعین(1)

بَدِّلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلَالَةِ …»

(فرازی از زیارت اربعین)

آری ذبح عظیم می بایست دستاوردی عظیم تر داشته باشد. آنکه کلیددار وحی الهی است. و به واسطه عترت پاکش عتاب و جزا برای خلق عالم تعیین می گردد. اگر چنانچه با این شرایط هم به شهادت نمی رسید. چراغ هدایت و کشتی نجات بشر معین شده بود. بی شک خدای متعال از هرچه بگذرد، از خون پاک معشوق خود نمیگذرد.

بیداری امت همان «لِيَقومَ النَّاسُ بِالقِسط» و همان خروج از عبادت طاغوت و ولایت طاغوت و ورود به طاعت و ولایت الله است. در این میان، مبارزه و جهاد با یزیدیان زمان یعنی رژیم و باند سفاک و خون آشام صهیونیستی و آمریکای جنایتکار که روی یزیدها و نمرودها و فرعون ها را در ستم و آدم کشی سفید کرده اند. و در غزه، فلسطین، لبنان و سوریه نسل کشی و جنایت را به اوج خود رسانده اند. فریضه ای برآمده از همین اصل است.

زائر مکرم ابا عبدالله الحسین که با صدای رسا می گوید:

یا اباعبدالله … إني أتيتُكَ أُجَدِّدَالميثاق  یعنی آمده ام برای تجدید عهدی دوباره رسالت عظیمی بر عهده دارد. این زنده نگه داشتن خون و مکتب سید الشهداء و قیام برای محو باطل و حاکمیت کفر تا اقامه دولت کریمه منتقم ثارالله بصیرتی عمیق، جهادی، همه جانبه و ثبات قدمی مثال زدنی می خواهد.

برای همین می گوید: «فَأَسْأَلُ اللهَ الَّذِى أَكْرَمَنِي بِمَعْرِفَتِكُمْ وَ مَعْرِفَةٍ أَوْلِيَائِكُمْ وَرَزَقَنِي الْبَرَاءَةَ مِنْ أَعْدَائِكُمْ أَن يَجْعَلَنِي مَعَكُمْ فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ وَأَنْ يثبت لي عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ…» وچه گوارا و جان بخش است. رسیدن به فوز شهادت و مقام محمود نزد خدای متعال این مهم همان مطلبی است که سیدالساجدین از خدای متعال درخواست کرد:

«اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزّ بِهَا الْإِسْلامَ وَأَهْلَهُ…

عزت که اولین و مهمتریــن دستاورد و روشنترین جلوه حماسه عاشوراست. همان انگیزه اول دولت کریمه است. و بدینوسیله اتصال بین عاشورا و قیام حضرت حجت ارواحنافداه به زیبایی عیان میشود.

– وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلمُؤمِنينَ…»
– ألا تَرُونَ أَنَّ الحَقِّ لَا يُعمَل بِهِ ، وأَنَّ البَاطِل لا يتناهى عنه ، ليُرغَبِ المُؤْمِنُ فِي لِقاءِ اللهِ مُحِقًا ، فإنّي لا أرى الموت إلا سعادة ، ولا الحَياةَ مَعَ الظَّالِمِينَ
إلا برما …

الموتُ أولى من ركوب العارى …..

و از این رهگذر است که اربعین سالار شهیدان بدرستی احیاکننده این خون و قیام عزت بخش است که در دستور کار کربلاییان قرار گرفت این موهبت الهی را بعد از سیدالشهدا مدیون امام سجاد و زینب کبری هستیم و می بایست همچنان پرچم حیات بخش و عزت آفرین آن را در اهتزاز نگه داریم.

چه زیبا و نغز فرمود رهبر معظم انقلاب جرقه قیامهای عاشورایی بعد از کربلا مثل توابین و مختار در اربعین زده شد.

در فریادها و روضه ها و روایتگریهای کربلا در اربعین و پس از آنچه زنده شدن خون سالار شهیدان بود. و هر که کربلا آمده بود خود را برای تقاص خون مظلوم مهیا می کرد. اگرچه قاطبه امت اسلامی به تصریح سالار شهیدان اباعبدالله الحسین ، عبید دنیایند و دین تنها لقلقه زبان آنهاست عاشوراییان و یاران صدیق ائمه هدی کم اند ولی هستند.»

خط جهاد و شهادت همان خط سرخ محمد و آل محمد صلى الله عليه وسلم است. که با اقامه شعار و قیام حسینی پویا و احیاگر است.

 

برگرفته از کتاب کربلا طریق الاقصی

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *