ارتباط با مردم؛ وظیفه روحانیت برای حفظ انقلاب اسلامی

خانه / استان ها / ارتباط با مردم؛ وظیفه روحانیت برای حفظ انقلاب اسلامی

همایش طلایه‌داران فاطمی که باحضور جمعی ازمسئولان،روحانیون و طلاب برادر وخواهر استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

همایش طلایه‌داران فاطمی که باحضور جمعی ازمسئولان،روحانیون و طلاب برادر وخواهر استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا برادران، کارشناس مذهبی رسانه ملی و مدرس حوزه و دانشگاه گفت:خداوند در سوره آل‌عمران راهکارهای حفظ اسلام ، انقلاب و وظایف ما نسبت به آن‌ها را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از دستاوردهای دینی ماست، افزود: بنا بر روایات ائمه معصومین علیهم السلام در آخرالزمان فقط دغدغه دینی برای افراد مطرح است و این ضرورت دغدغه‌مندی نسبت به اسلام را می‌رساند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی فراموش نکردن گذشته را نخستین سفارش خداوند در سوره آل‌عمران خواند و اظهار کرد:خداوند در آیاتی از این سوره می‌فرمایند هرچند باید از گذشته عبور کرد اما هرگز نباید حوادث و وقایع گذشته را فراموش کنیم و در آیات متعددی در قرآن سرنوشت پیامبران را برای رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) و جامعه بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌برادران تصریح کرد:اگر حوزه‌ها، طلاب، مسئولان و مردم گذشته خود به‌ویژه دوران قبل از انقلاب را فراموش کنند انقلاب در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرد.

وی تحمل سختی‌ها و مشکلات توسط مجاهدان در طول تاریخ و یادآوری آن‌ها را از دیگر نصایح خداوند در سوره آل‌عمران برشمرد و خاطرنشان کرد:بنا‌بر این آیات مشکلات همواره پیش پای مجاهدان بوده است اما هرگز دست از تلاش و مبارزه خود بر نداشتند تا پیروز شدند و اکنون نیز با وجود همه مشکلات باید برای حفظ انقلاب و اسلام تلاش کنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن از ما می‌خواهد که مشکلات دشمنان را برجسته کنیم زیرا آن‌ها هم در جنگ آسیب‌هایی دیده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه اکنون در کشور اهتمامی به غرب‌شناسی نمی‌شود و برخلاف شناخت کامل دشمنان از مسائل کشور، ما مشکلات و ضعف‌های دشمنان را به درستی مطرح نمی‌کنیم.

‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین برادران با اشاره به اینکه خداوند در آیاتی از سوره آل عمران بر نقد منصافه مؤمنین تأکید کرده است، اظهار کرد: متأسفانه شرایط امروز جامعه ما به گونه‌ای است که به‌دلیل برخی تکلف‌ها اجازه نقد به مردم داده نمی‌شود در حالی که نقد منصفانه موجب ارتباط بهتر با بدنه جامعه و رفع ضعف‌ها می‌شود.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه خداوند در آیاتی از این سوره پیروزی را عاقبت متقین می‌داند و به آنان امید می‌دهد، ادامه داد:متأسفانه برخی‌ها می‌خواهند تفکر یأس را در جامعه رواج دهند و معتقد هستند که تا ظهور امام زمان(ارواحنافداه) اتفاق نیفتد هیچ مشکلی قابل حل نیست.

وی با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره آل‌عمران، صبر فردی و جمعی را از سفارش‌های الهی در این آیه خواند و تصریح کرد:ما درجامعه صبر فردی را مشاهده می‌کنیم اما کمتر شاهد صبر اجتماعی هستیم در حالی‌که تمام روابط فردی، اجتماعی، خانوادگی و … نیازمند صبر است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ‌برادران با تأکید بر اینکه اگر روحانیت بخواهد انقلاب اسلامی را حفظ کند باید با مردم در ارتباط باشد،اظهار کرد:نهضت خدمت‌رسانی می‌تواند مهم‌ترین رویکرد جامعه روحانیت برای محبوبیت بین مردم باشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *