امامی که دیگران از پاسخ به کلام ایشان عاجز بودند

خانه / پیشنهاد ویژه / امامی که دیگران از پاسخ به کلام ایشان عاجز بودند

جایگاه و عظمت امام رضا علیه السلام را می‌توان از کلام، سخنان و زیاراتی که درباره ایشان نقل شده است، شناخت.

امامی که دیگران از پاسخ به کلام ایشان عاجز بودند

هیاتحجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و پژوهشگر مذهبی، به راه‌های شناخت امام رضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های شناخت دیگران توجه به کلام آن‌ها است در همین زمینه برای شناخت امام رضا علیه السلام می‌توان به کلمات، سخنان و زیاراتی که درباره ایشان نقل شده است، مراجعه کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که از ناحیه امام رضا علیه السلام صورت گرفت، مناظراتی است که در زمان مامون عباسی اتفاق افتاد. مامون زمانی که مشاهده کرد علی بن موسی الرضا علیه السلام در میان مردم دارای محبوبیت است و همچنین جایگاه خویش را متزلزل دید، مناظراتی برای تخریب و ترور شخصیت امام رضا علیه السلام تشکیل داد، اما امام رضا علیه السلام در این جلسات کلماتی را بیان کردند که علمای آن زمان از بیان جواب برای آن‌ها عاجز بودند.

امامی که دیگران از پاسخ به کلام ایشان عاجز بودند

این پژوهشگر مذهبی ادامه داد: یکی از رساله‌هایی که از امام رضا علیه السلام به دست ما رسیده، رساله ذهبیه است. در این رساله امام هشتم شیعیان بیانات متعددی در موضوعات پزشکی و دیگر موضوعات بیان کردند که انسان را به تفکر وا می‌دارد به نحوی که دانشمندان با رصد‌های علمی شاید به سختی به کلام امام رضا علیه السلام برسند، این مطلب نشان دهنده این است که وجود مقدس امام رضا علیه السلام کلامشان از محضر وحی و پروردگار بوده است، در نهایت با توجه به این رساله و دیگر کلمات امام رضا علیه السلام می‌توان به عظمت شخصیتی ایشان پی برد.

منبع: وارث

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *