امام جمعه مهدیشهر : مداحان عمق حکمت اهل بیت (ع) را برای مردم تبیین کنند

خانه / استان ها / امام جمعه مهدیشهر : مداحان عمق حکمت اهل بیت (ع) را برای مردم تبیین کنند

امام جمعه مهدیشهر با تاکید بر اینکه، مداحان باید اخلاص را در خود تقویت کنند، گفت: ذاکر اهل بیت باید شیرینی کلام آل الله و عمق حکمت های ایشان را برای کردم تبیین کند.
حجت‌الاسلام محمدبارانی در همایش حنجره های حسینی که با حضور مداحان و مبلغان شهرستان سمنان در امامزاده یحیی (ع) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: انسان باید هدف از خلقت و فلسفه وجودی خود را مورد مطالعه و کنکاش قرار دهد تا در نتیجه به قدر و قیمت واقعی گوهر وجود خویش واقف شود.

وی با اشاره به این مطلب که انسان برابر خود مسئولیت‌ هایی دارد و باید خود را بشناسد و ارزش‌ها و استعدادهای بالقوه و خدادادی خویش را کشف کند، گفت: عقل، چشم، قلب، گوش، دست و پا در اختیار انسان است، پس مسئولیت سازندگی و خودسازی بر عهده خود او گذاشته شده است.

امام جمعه مهدیشهر تصریح کرد: بهترین مجموعه ای که بدون هیچ حاشیه ای به خدمت ناب فرهنگی در ایجاد محبت اهل بیت (ع) در دل های مردم نقش آفرینی می‌کنند ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) هستند.

بارانی با بیان اینکه خدمت به اهل بیت (ع) افتخاری برای ذاکران آل الله است، خطاب به مداحان گفت: باید در رابطه با هوای نفس هوشیار باشید و همچنین از غرور دوری کنید و برای انجام این امر مدام با خود تکرار کنید که ماهرچه داریم از اهل بیت است.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه مداحان باید پیش و بعد از اجرای مداحی، به ائمه اطهار (ع) متوسل شوند تا به اخلاص برسند، افزود: امام صادق (ع) در این باره می فرماید «وقتی عزای امام حسین (ع) برگزارمی شود فرشته ها نیز گریان می شوند و مادرم زهرا(س) در عرش می گرید» لیکن شما مداحان به گونه ای برنامه خود را اجرا کنید که بی بی دو عالم از شما خوشنود باشد.

شهرستان سمنان دارای ۵۰۰ مداح است که از این تعداد ۱۸۰ نفر زن و ۳۲۰ نفر مرد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *