امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن | دکتر علیرضا معاف

امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن | دکتر علیرضا معاف

خانه / اختصاصی هیأت / امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن | دکتر علیرضا معاف

«تزریق امید» و «شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن» را نخستین و ریشه ای ترین جهاد جوانان مؤمن و انقلابی می دانند:«امّا پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من «امید» و «نگاه خوش‌بینانه به آینده» است. بدون این «کلید اساسیِ همه‌ی قفل ها»، هیچ گامی نمی توان برداشت. آنچه می گویم یک «امید صادق» و متّکی به «واقعیّت های عینی» است

امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن | دکتر علیرضا معاف

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، «تزریق امید» و «شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن» را نخستین و ریشه ای ترین جهاد جوانان مؤمن و انقلابی می دانند:«امّا پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من «امید» و «نگاه خوش‌بینانه به آینده» است. بدون این «کلید اساسیِ همه‌ی قفل ها»، هیچ گامی نمی توان برداشت. آنچه می گویم یک «امید صادق» و متّکی به «واقعیّت های عینی» است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از «نومیدی بیجا» و «ترس کاذب» نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر می دارم. در طول این چهل سال – و اکنون مانند همیشه – سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. «خبرهای دروغ»، «تحلیل‌های مغرضانه»، «وارونه‌ نشان دادن واقعیّت ها»، «پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش»، «بزرگ کردن عیوب کوچک» و «کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ»، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این «محاصره‌ی تبلیغاتی» باشید. در خود و دیگران نهال «امید به آینده» را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این «نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد» شما است.»

از سوی دیگر می دانیم که امروزه اصلی ترین ابزار دشمن برای یأس پراکنی و جنگ روانی بر علیه نظام اسلامی، «فضای مجازی» است؛ و جهاد در این فضا، مصداق بارز همان «جهاد با زبان» است که امام امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) آن را در زمره اقسام جهاد برشمرده اند.

به همین دلیل، لازم است جوانان مؤمن انقلابی که در خط مقدم این جهاد مقدّس قرار دارند، با مضامینی آشنا گردند که با اتکاء و بهره گیری از آنها بتوانند در قالبهای متنوع هنری و رسانه¬ای، امید و آرامش را، بخصوص در فتنه ها و بحران های سیاسی، به مردم القاء نمایند.

با توجه به بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، می توان اینگونه نتیجه گرفت که مقدمه فهم و عمل به گام دوم و تحقق آن، امید آفرینی و مقدمه ایجاد امید، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است.

در نتیجه باید به عنوان مهمترین و ریشه ای ترین کار، در راستای امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی قدم برداشت.

در همین راستا الگویی محتوایی برای تبیین امیدآفرینی آماده شده که می تواند برای همه فعالان فرهنگی و رسانه ای به عنوان الگوی طراحی و تولید برنامه مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، هر یک از بندها و مراحل مطرح شده در این طرح می تواند به عنوان جزئی از یک طرح کلان، محور و محتوای تولید یک یا چندین برنامه قرار گیرد.

امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن | دکتر علیرضا معاف
امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن | دکتر علیرضا معاف

 چکیده

 مقدمه: تبیین کلیات بیانیه

الف) ترسیم وضعیت وسلاح اصلی میدان نبرد )رسانه(

  • بیان نخستین و ریشه ای ترین تکلیف و جهاد امروز ما
  • تبیین محاصره تبلیغاتی دشمن و ابعاد و شگردهای آن و رسوا سازی رسانه های معاند با بیان مصادیق
  • راهبردها و راهکارهای شکستن محاصره تبلیغاتی )اصلی ترین اقدام: مدیریت بومی بر فناوری اطلاعات(

ب) گزارش چالش چهل ساله میان حق و باطل )جنگ حق و باطل(

  • پیروزی ها و پیشرویهای انقلاب اسلامی از تهران تا پشت دروازه های قدس و ظرفیت های عظیم جهانی که ایجاد شده است
  • شکستهای بزرگ چهل ساله استکبار؛ از سقوط شاه تا نابودی داعش

ج) تبیین وضعیت دشمن

  • فروپاشی نظری و شکست کامل جنبه های تئوریک تمدن غرب
  • وضعیت رو به احتضار غرب؛ وضعیت عملی آمریکا و اروپا در ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی. (راه طی شده و شکست خورده رفتن ندارد.)

د) تبیین وضعیت خودی

  • پیشرفت ها و دستاوردهای چهل ساله در مقایسه با قبل از انقلاب، اوایل انقلاب و مقایسه با امروز دنیا (کتاب گلستان انقلاب)
  • مشکلات پیش رو، آسیبها و چالشهای موجود انقلاب و کشور و ریشه های آن
  • ظرفیتهای عظیم در اختیار انقلاب اسلامی و منطقی بودن امید به آینده
  • اثبات عدم وجود بن بست و بیان راه کارهای مهم
  • بیان نمونه های بزرگ موفق فردی، جمعی، سازمانی

ه( مبانی نظری امید

  • ضرورت دمیدن روح امید در جامعه و مقابله با امواج يأس
  • مباحث نظری وعده های الهی، پیروزی حق بر باطل و نصرت الهی به جبهه حق
  • وعده های دروغین دشمن و خیالهای پوچ مبتنی بر دستگاه محاسباتی غلط از غافگیری در سقوط شاه تا غافلگیری بقای بشار پیش بینی های درست امامين انقلاب از سقوط شاه تا داعش در اروپا
  • رونق آرمان انتظار و علائم ظهور و شرایط ظهور و مستلزمات آن
  • ضرورت واقع بینی، تعدیل انتظارات و آرمانخواهی واقع بینانه

مرور تفصیلی

 مقدمه: تبیین کلیات بیانیه

  • اهمیت بیانات امام خامنه ای و ضرورت مطالعه عمیق آن

رهبر معظم انقلاب با انتشار بیانیه مهم و راهبردی «گام دوم انقلاب»، ورود به مرحله یا فصل دیگری از مسیر تمدن سازی نوین اسلامی را اعلام کردند. این بیانیه نسبتا کم حجم اما پرمحتوا و غنی از نکات راهبردی، در واقع یک منشور و مانیفست جامع، منسجم و راهبردی است که مسیر حرکت انقلاب در چهل سال آینده را به روشنی نشان داده است و برای ترسیم این مسیر پیش رو، ضمن جمع‌بندی عملکرد انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته تصویر واقع بینانه‌ای نیز از موقعیت کنونی انقلاب ارائه داده است.

بنابراین این یک امر ضروری و واجب است که این بیانیه به‌عنوان یک متن راهبردی و راه‌گشا، در دستور کار برنامه های تبلیغی، ترویجی و روشنگری قرار گیرد و متناسب با هر یک از مطالبات و مقاصد نهفته در آن، برنامه‌ریزی و تدبیر اتخاذ گردد و ان شاءالله نیروهای متعهد به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باید بی‌درنگ و دغدغه‌مندانه، احساس ‌مسئولیت کنند و فرد به فرد و گروه به گروه، نسبت خود را با مفاد و مضامین این بیانیه مشخص سازند.

این دکترین انقلاب، خطوط اصلی و عمده‌ی حرکت انقلاب در دهه‌های آینده را روشن کرده و همانند نظریه‌ای که راهنمای عمل است، در برابر جوانان و سربازان این انقلاب قرار گرفته است. از آنجا که جمله به جمله این بیانیه، چکیده صدها جمله و نکته مهم و بنیادین مربوط به انقلاب است، تحلیل، شرح، تبیین و بسط مفهومی این بیانیه، لازم و ضروری است.

  • قرائت تحلیلی متن بیانیه در یک نگاه

چشم انداز: تحقق تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع ولایت عظمی (عج)

راه طی شده: در روزگاری که جهان میان غرب و شرق مادی تقسیم شده بود و کسی گمان نهضت اسلامی را نمی‌برد انقلاب اسلامی از صفر و بدون هیچ الگویی شروع کرد به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد. رژیم ننگین استبدادی را به مردم سالاری بدل کرد، با ترکیب جمهوریت و اسلامیت درخشید. در مقابل جدی‌ترین تهدید‌ها امنیت خود را تضمین کرد، موتور پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد و یک کشور به شدن عقب مانده را به کشوری قدرتمند و به سرعت در حال پیشرفت بدل کرد. بینش سیاسی و مشارکت مردمی در همه‌ی امور را به اوج رساند. کفه عدالت را در تقسیم امکانات عمومی سنگین کرد. معنویت و اخلاق را در فضای جامعه به گونه‌ای چشمگیر افزایش داد و تنها انقلاب معاصر بود که یک چلّه پر افتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاد و با ایستادگی روز افزون در برابر زورگویان مسیر جهانی را تغییر داد.

شرایط امروز: راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخار آمیز بوده و دنباله مسیر به دشواری گذشته‌ها نیست. انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی شعار‌های خود همچنان به پیش می‌رود و با ورود به مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی با سپردن میدان به نسل جوان وارد فرآیند بزرگ و جهانی چهل سال دوم می‌شود.

مهمترین ظرفیت: نیرو‌های انسانی با تحصیلات عالی به ویژه انبوه جوانان با روحیه انقلابی و آماده جهاد. علاوه بر این ما در کنار ۷ درصد ذخایر معدنی جهان موقعیت جغرافیایی استثنایی، سواحل طولانی، زمین‌های حاصلخیز، اقتصاد بزرگ و متنوع و … را هم در اختیار داریم.

مهمترین فرصت: اکنون کانون اصلی دشمن با مشکلاتی که خبر از احتضار می‌دهند دست و پنجه نرم می‌کند و در مقابل، ایران برای ادامه راه بیشترین ظرفیت‌های استفاده نشده جهان را دارد.

مهمترین آسیب: ریشه آسیب‌های کشور بی توجهی ما به شعار‌های انقلاب است.

مهمترین تهدید: ابزار‌های رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر امکان خطرناکی را در اختیار کانون‌های ضد معنویت و اخلاق نهاده است.

قلب دکترین و اصول و قواعد راهبردی: دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی با اصول غیر قابل تجدید نظر و فروع دائماً نو شونده

محور اصلی دکترین عملیاتی: نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی

نخستین و ریشه ای‌ترین تکلیف: شما جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی باشید، در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای‌ترین جهاد شماست.

تکلیف دائمی: جوانان، شانه‌های خود را زیر با مسئولیت بدهید. از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرید. کار آزموده و پر انگیزه از انقلاب خود حراست کنید. با جهاد علمی به قله‌های دانش دست یابید. با جهاد معنوی با کمک دولت اخلاق را در جامعه رشد دهید. با اقتصاد مقاومتی راه نفوذ و سلطه دشمن را سد کنید. با هدف برقراری عدالت و مبارزه با فساد زمام اداره‌ی بخش‌های گوناگون به جوانان مومن و انقلاب سپرده شود. از استقلال و آزادی حراست و با مرزبندی با دشمن عزت ملی حفظ شود و جهاد همه جانبه‌ای برای جلوگیری از نفوذ سبک زندگی غربی به راه اندازید تا انقلاب را هر چه بیشتر به آرمانش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی است نزدیک کنید.

الف) ترسیم وضعیت و سلاح اصلی میدان نبرد (رسانه)

– مقدمه؛ ترسیم نقشه عملیات روانی و رسانه ای دشمن

بررسی شیوه ها و روشهای عملیات روانی دشمن (عملیات روانی رسانه ای) در سالهای اخیر نشان می دهد الگوی عملیات روانی ای که دشمنان به ویژه آمریکا در حال حاضر علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است مبتنی بر «تصویرسازی غلط و منفی» از جمهوری اسلامی برای مردم ایران و برای دیگران است. از طرفی در ذیل این الگوی محوری، تصویرسازی مثبت از آمریکا و غرب(دشمن) برای مردم ایران هم رخ می دهد.

رهبر معظم انقلاب در همین رابطه می فرمایند:

«یک نقطه‌ی دیگر از عرصه‌های درگیری، فهم درست واقعیّتهای ایران و جهان است. اینکه شما فهم درستی از واقعیّتهای کشورتان داشته باشید، به ضرر آنها است؛ با این مخالفند، با این مبارزه میکنند؛ با چه ابزاری؟ با ابزار بسیار خطرناک رسانه، بخصوص رسانه‌هایی که امروز نوپدید است. با تصویرسازی غلط سعی میکنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند؛ هم تصویر غلط درباره‌ی ایران، هم تصویر غلط درباره‌ی خودشان، هم تصویر غلط درباره‌ی اوضاع منطقه.» (همایش 100 هزارنفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی- 12/07/97)

«یک مسئله‌ی تصویرسازی دشمن هم هست؛ الان یک جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای بسیار تندی علیه ما وجود دارد، درست مثل جنگ تحمیلی…… الان امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای ‌ما در مقابل دشمن، مثل امکانات آن روز ما است در مقابل دشمن؛ البتّه آن روز ما غلبه کردیم بر دشمن، امروز هم غلبه خواهیم کرد؛ بدون تردید غلبه خواهیم کرد، امّا وضع این است. با آن امکانات وسیع، مهم‌ترین کاری که دشمن میخواهد بکند تصویرسازی غلط از وضع کشور است؛ نه‌فقط برای اغوای افکار عمومی دنیا بلکه حتّی برای اغوای افکار عمومی داخل خود کشور؛ حتّی داخل خود کشور! یعنی حرف میزنند برای اینکه بنده و جنابعالی که خودمان در این فضا داریم تنفّس میکنیم، چیز دیگری فرض کنیم غیر از آن واقعیّتی که وجود دارد.» (دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی-25/07/97)

«امروز نقشه‌ی دشمن این سه چیز است: فشار اقتصادی، فشار روانی، و فشار عملی؛ هدف هر سه نوع فشارهای دشمن هم سیطره‌ی بر کشور عزیز ما ایران است، همچنان‌که بر بعضی از کشورهای بدبخت روسیاه منطقه سیطره و تسلّط دارد…… فشار روانی خیلی نکته‌ی حائز توجّه و مهمّی است. نقاط قوّت جمهوری اسلامی را، نقاط قوّتی که برای کشور و برای ملّت مایه‌ی اقتدار و مایه‌ی تقویت است نشان کرده‌اند و آنها را در تبلیغات و در برخوردها به‌عنوان نقاط چالش‌آفرین معرّفی میکنند؛ برای اینکه ملّت ایران را نسبت به آنها دلسرد کنند.»(بیانات در مرقد مطهر امام خمینی- 14/03/97)

بنابراین با مبنا قرار دادن سخنان رهبر انقلاب به ویژه طی یکسال اخیر، می توان:

اول؛ نقشه عملیات روانی دشمن را اینگونه تشریح کرد:

الگوی اصلی: تصویرسازی غلط

الف. تصویر منفی از ایران در ذهن: 1- مردم و مسئولین ایران 2- مردم دنیا و منطقه

ب. تصویر مثبت از آمریکا و غرب در ذهن مردم و مسئولین ایران

اهداف:

کوتاه مدت: ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی (هم برای مردم ایران هم برای مردم دنیا و منطقه)

میان مدت: ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی در مردم نسبت به انقلاب (در داخل)؛ مخدوش کردن الگوی حکومت اسلامی در نگاه مردم دنیا

بلند مدت: اجبار نظام جمهوری اسلامی ایران به تغییر رفتار هم در داخل هم در منطقه و جهان

محورها:

1- نقطه ضعف نشان دادن نقاط قوت جمهوری اسلامی

الف- ثبات سیاسی و استحکام ساختاری: ثبات سیاسی را بن بست و نشانه دیکتاتوری، خمودی و عدم تحول و پویایی نشان می دهد

ب- مردم سالاری: زیر سوال بردن انتخاباتها، ادعای تقلب و مهندسی شدن، برجسته سازی عدم مشارکت ها

ج- امنیت: با بزرگنمایی حوادث و اتفاقات هر چند ناگوار، القاء حس ناامنی و نبود امنیت می کند/ در دوگانه سازیهای طنز و جدی از وضعیت اقتصادی با امنیت کشور، داشتن امنیت را کوچک شمرده و تمسخر می کند

د- وحدت ملی و مذهبی: برجسته سازی اختلافات قومیتی و مذهبی، دوقطبی سازی،

ه- پیشرفتهای علمی و صنعتی: هسته ای (برجام و ایجاد دوگانه هسته ای- معیشت)، مانور روی فرار مغزها و برجسته سازی نخبگان خارج نشین،

و- توان دفاعی و نظامی: توان موشکی (برجام 2 و 3 و ایجاد دو گانه موشک – معیشت)

ز- عدالت خواهی بین المللی جمهوری اسلامی: حمایت ایران از تروریسم (برای دنیا)، ایجاد دوگانه منطقه – معیشت (داخل)، شعار نه غزه نه لبنان … (داخل)، پرونده سازی بین المللی علیه ایران به اتهام تروریسم (میکونوس، آرژانتین، دانمارک و ….)، قرار دادن ایران در لیست کشورهای مخاطره آمیز FATF (برای دنیا)، ارتباط دادن FATF با مشکلات اقتصادی و تحریمها (داخل)،

ح- پایبندی نظام به مبانی و آرمانهای انقلاب: هزینه زا و مانع پیشرفت معرفی کردن آرمانهایی مانند استکبارستیزی، تضعیف شعار مرگ بر آمریکا،

ط- آزادیهای اجتماعی و سیاسی: تاکید بر مساله حقوق بشر (زنان، همجنس بازی، مهاجرین، اعدامها، اقلیتهای قومی و مذهبی، زندانیان سیاسی، بهائیان و …)، برجسته سازی برخورد با بدپوششی، مظلوم نمایی درباره جاسوسها و مجرمان امنیتی

ی- نهادها و چهره های موفق حامی نظام (شورای نگهبان، سپاه، بسیج، روحانیت، آیت الله جنتی، آیت الله مصباح، رحیم پور و ….): خبرسازی، برجسته سازی عناصر پشیمان، اتهامات مالی، ارائه تصویر خشن، بی نظم و بی تدبیر از بسیجی، ترور شخصیت برخی چهره های انقلابی موثر،

ک- دینداری جوانان و پایبندی مردم به ارزشهای اسلامی و انقلابی: بزرگنمایی موارد فساد اخلاقی، بایکوت خبرهای خوب دینی مانند پیاده روی اربعین، کوچ شمردن نقش مراسمات آئینی و شعائر در دینداری، ارائه مداوم آمار طلاق، خشونت، درگیریهای اجتماعی، اعتیاد و ….

2- برجسته سازی و تعلیل غیرواقعی نقاط ضعف در فضای مجازی

الف- مشکلات اقتصادی و معیشتی: برجسته سازی نقاط منفی گزارشات نهادهای بین المللی درباره اقتصاد ایران و عدم پوشش نقاط مثبت

ب- فسادهای موردی اقتصادی، اداری و…

ج- برخی تبعیض ها و بی عدالتی ها

د- آسیبهای اجتماعی: آمار غلط درباره آسیبهای اجتماعی، ربط دادن انواع آسیبها به دین داری و حکومت دینی،

ه- مشکلات و مفاسد اخلاقی

و- ناکارآمدیهای اداری و بروکراتیک

3- نقطه قوت نشان دادن نقاط ضعف دشمن و دیگران

الف- انصراف ذهن مردم ایران از دشمنی دشمن: توهم دانستن توطئه های دشمن، غفلت از عوامل خارجی مشکلات و تاکید صرف بر ناکارآمدیهای داخلی

ب- کارآمد نشان دادن کشورهای همراستا با آمریکا: ارتباط دادن پیشرفتها به ارتباط با آمریکا و عدم استکبارستیزی (ژاپن و کره و …)

ج- بزک دوره پهلوی

با این اوصافی که از وضعیت نقشه عملیات روانی و رسانه ای دشمن ترسیم شد، راه کار چیست؟

  • شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن؛ نخستین و ریشه ای ترین تکلیف و جهاد امروز ما

برای شکستن این محاصره تبلیغاتی:

 اولا: باید بدانیم ابعاد محاصره تبلیغاتی دشمن و شگردهای آن چیست؟ (رسوا سازی رسانه های معاند با بیان مصادیق شگردهای شیطانی برای تصویر سازی غلط)

1) دروغ های بزرگ

 مثلاً:

  • ادعای تقلب در انتخابات ۸۸
  • ورزشکار و بیگناه بودن قاتلان و اشرار/ ماجرای نوید افکاری
  • شکنجه متهمان امنیتی
  • حضور مدافعان حرم در سوریه در ازای دریافت مبالغ کلان
  • سهامداری فرزندان رهبری در موسسات بزرگ اقتصادی
  • آمار سازی های دروغین در مورد مسائل اجتماعی کشور
  • و …..

۲)تصویر سازی های غلط از شخصیت ها و ترور شخصیتهای ارزشمند و موثر

  • تخریب چهره های برجسته (آیت الله مصباح، آیت الله جنتی و …) برجسته کردن و خارج کردن آنها از حوزه مرجعیت افکار عمومی
  • شخصیت سازی از افراد بی اصالت و اراذل و اوباش و مرجع سازی از عناصر ناپاک با و ضریب دادن به اخبار آنها در رسانه های بزرگ
  • فالوور سازی و بالا نشان دادن فالوورهای لاتهای اینستاگرامی شده و هنرمندان فاسد و افراد بی مقداری هیچ جایگاهی در مردم ندارند و منزوی جلوه دادن اشخاص موثر و فعال اجتماعی
  • تحریف دائمی تمامی سخنان مهم و جریان ساز شخصیت هایی که مقابل دشمن سرسختانه ایستاده اند و جنجال رسانه ای علیه مواضع تحریف شده و غیر قابل دفاع منتشر شده

۳ ) بزرگنمایی ضعف های کوچک یا حتی ساختگی ما و کوچک نمایی یا تغافل نسبت به ضعف های بزرگ خودشان و موفقیتهای ما

  • مقایسه برخورد رسانه های غرب با آتش سوزی پلاسکو با برج گرنفل لندن و جنگلهای کالیفرنیا
  • مقایسه بازتاب رسانه ای رفتار مردم ایران در عزاداری محرم در شرایط کرونیی با رفتار اروپایی ها در کنسرتها و اماکن گردشگری
  • مقایسه نحوه بازتاب خبری برخوردهای خشن پلیس آمریکا با معترضان و برخوردهای ناجا با اوباش و ازاذل
  • مقایسه برخورد رسانه های غرب با مفاسد اقتصادی رئیس بانک ملی ایران با رئیس جمهور کره جنوبی، نخست وزیرژاپن و …
  • جنجال بر سر تجمعات چند ده نفره اعتراضی و عدم پوشش تظاهرات و تجمعات دهها میلیونی سراسری
  • سانسور بزرگترین اخبار بین المللی مانند راهپیمایی اربعین و پرداختن دامنه دار و به یک دعوای کوچک بین یک ایرانی و عراقی
  • عدم انعکاس پیشرفت های خیره کننده علم و فناوری در کشور و برجسته کردن مهاجرت تعدادی از فارغ التحصیلان و اطلاق فرار نخبگان
  • عدم انعکاس امواج عظیم گرایش جوانان و نسل های جدید ایرانی به دین و برنامه های معنوی محرم و رمضان و اعتکافها و راهیان نور و صف بلند داوطلبان دفاع از حرم و… کوچک شماری این واقعیتها از سویی و دامن زدن به هر اخبار بد در مورد ناهنجاری های اخلاقی بعضی جوانان و تعمیم آن به کل نسل جدید از سوی دیگر برای اثبات ادعای مخالفت نسل نو با ارزشهای انقلاب اسلامی

۴)ضریب دادن به اخبار گزینشی

  • انتشار گسترده همزمان پیام های گزینشی در همه شبکه ها و رسانه ها و بایکوت گزینشی

۵)صحنه سازی

  • نسبت دادن قتلهای زنجیره ای عوامل نفوذی به نظام
  • ماجرای قتل ندا آقا سلطان
  • برخوردهای ساختگی تند و بی منطق و حساب و کتاب با بی حجاب ها و انتشار فیلم آن
  • پیام گذاری ها و صفحه سازی های غیر منطقی به ظاهر در دفاع از انقلاب و اسلام و پروفایل سازی های جعلی
  • دام گذاری و فریب دادن شخصیت های خودی برای بازی در زمین دشمن
  • کشته سازی های مکرر از افرادی که بعدا ثابت شد زنده اند
  • انتشار عکس و فیلم مونتاژ شده
  • صداگذاری غیرواقعی روی یک فیلم واقعی
  • مونتاژ سخنرانی های متفرقه و تولید سند ساختگی صوتی انتشار تحت عنوان دسترسی به جلسات سری
  • انتشار فیلمهای قدیمی یا مربوط به یک کشور و مکان دیگر به عناون اتفاق جدید در یک منطقه از کشور

۶)تفرقه افکنی های مذهبی و قومی و سیاسی

  • ایجاد رسانه های متناقض و درگیر که هر کدام به ظاهر طرفدار افراطی یک جریان مذهبی یا قومی هستند و فحاشی و هتاکی این رسانه ها به هم به طوری که ظاهرا به نیابت از آن دو قوم یا مذهب جلوه کند برای دو بهم زنی و ایجاد جنگ فرقه ای و مذهبی فحاشی تلویزیون ماهواره ای سینه چاک شیعه و توهین کننده به مقدسات اهل سنت و فحاشی تلویزیون ماهواره ای سینه چاک اهل سنت و توهین کننده به مبانی و شخصیتها مقدس برای شیعه که هردو از یک اداره در انتلجنت سرویس بودجه می گیرند و هر دو از یک خیابان در لندن روی آنتن میروند. رسانه های نژاد پرست آریایی که جمهوری اسلامی را بخاطر پیروی از پیامبر عرب پرست معرفی می کنند و رسانه های نژاد پرست عربی که جمهوری اسلامی را نژاد پرست فارس و ضد عرب میخوانند و هر دو از یک واحد سیا در لس آنجلس پول میگیرند استفاده از یک تعبیر و عبارت کوتاه در یک فیلم یا سریال و نوشته ای در یک روزنامه که بخاطر بی دقتی و یا حتی بدون هیچ سوء نیت و امکان پذیرش آن در صورت عدم سوء برداشت وجود دارد و تبدیل آن به یک فتنه قومی یا مذهبی
  • دروغ سازی از زبان مسؤولان عليه قومیتها
  • دوگانه سازی افراطی معتدل ، انقلابی عقل گرا و ….

۷)شرطی سازی از طریق حرکت همزمان جنگ رسانه ای و کار میدانی عوامل نفوذی در دولت و بازار

  • شرطی کردن اقتصاد و مردم به نتایج انتخابات آمریکا
  • به ارتباط با آمریکا
  • به سیاست خارجی
  • به تصویب لوایح مرتبط با اف ای تی اف و ….

8 ) انگ زنی ها و نامگذاری های معکوس

  • تند رو خواندن افراد قاطع
  • متحجر خواندن افراد پایبند به ارزشها
  • کاسب تحریم خواندن کسانیکه میگویند تهدید تحریم را به فرصت برای شکوفایی تبدیل کنیم مانند امامین انقلاب تروریست خواندن سپاه و حزب الله لبنان و حماس آزادیبخش خواندن منافقین و پیکارجو نامیدن داعش
  • روزنامه نگار خواندن، ورزشکار نامیدن و یا فعال محیط زیست خواندن جواسيس و قاتلان و اشرار
  • کولبر خواندن قاچاقچیهای اسلحه و مشروب

۹)تحریف

  • تحریف وقایع تاریخی صدر اسلام و صدر انقلاب/ تحریف جنایات منافقین و ماجرای اعدامهای سال 67 / صلح امام حسن/ واقعه عاشورا و …
  • تحریف سخنان مسئولین و خواص و بهره برداری از آن

تحریف برخی حوادث مانند: قتل دختر جوان کرمانی به دست پدرش که با تحریف ماجرا یک قتل ناخواسته به خاطر درگیر شدن را به مسائل ناموسی نسبت دادند

۱۰)شاخص سازی های غلط و قضاوت ایران براساس شاخص های نادرست ظالمانه

  • آزادی فساد جنسی ، همجنسگرایی ، روابط نامشروع ، شرب خمر، استفاده از پوشش های ناهنجار و تن نمایی و برهنگی بجای آزادی بیان ، نشر و انتقاد و … در تبلیغات آنان سنجه های شاخص آزادی محسوب میشود .
  • سازش با زور گویان بین المللی ، ظلم پذیری و پذیرش سلطه جهانی، عدم حمایت از مظلومان ، بی تفاوتی در مقابل جنایات طواغیت، وادادگی دیپلماتیک، سکولاریزم و عدم پایبندی به ارزشها و فرامین دینی و….. بعنوان سنجه های شاخص حقوق بشر هستند.
  • حاکمیت سبک زندگی غربی، پذیرش لیبرالیسم و وادادگی فرهنگی، پیروی از فرهنگ غرب و بجای پیشرفت علمی و دستیابی و فناوری ها و شاخص پیشرفتگی محسوب میشود.
  • تاکید بر ارزشهای دینی ، قاطعیت در اعمال قانون ، ایستادگی در مقابل شبکه های جاسوسی ، برخورد با جرائم ضد امنیتی و مجرمان ضد امنیت ملی و سنجه های شاخص خشونت طلبی محسوب می شود.

۱۱ ) وارونه نمایی و تشبث به هر مشکل برای ناکارآمد جلوه دادن نظام

  • سوء استفاده از حوادث طبیعی مثل سیل وزلزله و عصبانیت مردم آسیب دیده در شرایط دشوار روانی و بزرگنمایی مشکلات و نابسامانی هایی که بطور اجتناب ناپذیر در ساعات و روزهای اول این حوادث در همه جای جهان وجود دارد .
  • سوء استفاده از کوچکترین انتقادی که دلسوزان نظام برای رفع نارسایی ها و بهبود وضعیت کشور می دهند و ارتباط دادن آن با اصل و مبانی نظام
  • سوء استفاده از کوچکترین حادثه سوء و نسبت برقرار کردن بین هر حوادثی مثل تصادف و آتش سوزی و… با اساس نظام و مربوط کردن آن به مبانی و ارزشهای اساسی کشور
  • سوء استفاده از ناهنجاریهای اخلاقی و افزایش آمار طلاق و …. که نتیجه مستقیم تاثیر پذیری جامعه از رسانه های مهاجم غربی است و نسبت دادن این نارسایی ها و ناهنجاری ها به حاکمیت دینی بین المللی کردن خبر تجاوز به یک دختر بچه در یک نقطه دوردست
  • بزک کردن رژیم پهلوی و مقایسه های غیر علمی و نامربوط وضع حال با تصویر دروغ از وضعیت گذشته

 ۱۲ )تولید انبوه صنعتی شبهات دینی و شبهه پراکنی های گسترده در همه چیز و با استفاده از هر مناسبت و هر کلام شخصیت های دینی

ثانیا؛ راهبردها و راهکارهای شکستن محاصره تبلیغاتی چیست؟ (اصلی ترین اقدام مدیریت بومی بر فناوری اطلاعات)

 1)تبار شناسی رسانه ها و ماهیت دست اندرکاران

 2)سپردن مدیریت فناوری به بیگانگان؛ بدتر از بردگی

 ۳)آثار اقتصادی سپردن مدیریت فناوی ارتباطات به بیگانه

عدم اشتغال هزاران فارغ التحصیل فناوری که در ۲۰۱۹ در مسابقات جهانی رتبه سوم شده اند و بیکاری آنها / هزینه چند برابری ارتباط داخلی از طریق سرورهایی چندهزار کیلومتر دورتر / از بین بردن توان رقابت تولیدات فناوری داخلی و جلوگیری از سودآور شدن آنها / اطلاعات تجاری و ذائقه خرید ایران و ایرانیان در اختیار تولید کنندگان کالاهای خارجی قرار میگیرد و تولید کنندگان داخلی از دور رقابت با آنها با شکست خارج می شوند. نتیجه نهایی اقتصادی سپردن فضای مجازی به بیگانگان محروم سازی ایران و ایرانی از پرسود ترین صنعت و تجارت جهان و واریز کردن سالانه میلیاردها دلار از ثروت ایرانیان به جیب دشمنانشان

4)تبعات سیاسی مدیریت بیگانگان بر فناوری اطلاعات کشور

دسترسی دشمنان به داده های انبوه (big data) از افکار و اراء ایرانیان و استفاده از آن برای براه اندازی جنگهای روانی و در دست گرفتن افکار عمومی /تسلط بیگانگان بر ذائقه فرهنگی ایرانیان و در دست گرفتن مدیریت تولید و توزیع کالاهای فرهنگی و شکست تولیدات فرهنگی داخلی با استفاده از دسترسی به این مزیت اطلاعاتی / تصمیم گیری در این مورد که حرف چه شخص ایرانی در فضای مجازی شنیده شود و حرف چه کسی شنیده نشود با بیگانگان خواهد بود این یعنی ذلت و تحقیر ایران و ایرانی /تصمیم گیری در این مورد که چه زدن چه حرفی در فضای مجازی مجاز وچه حرفی غیر مجاز است با بیگانگان خواهد بود این یعنی ذلت و تحقیر ایران و ایرانی

5)آثار و تبعات علمی به تحریف کشیدن جستجوهای علمی به سمت و سوی خواسته های غلط بیگانگان با تولید انبوه دانشنامه های تحریفی و مدیریت بیگانگان بر موتورهای جستجو افزایش تصاعدی شکاف علمی ایرانیان در فناوری اطلاعات به جهت دسترسی بیگانگان به حجم انبوه میلیاردی اطلاعات انباشته و عدم دسترسی مابه این اطلاعات هر روز که در ملی کردن فناوری اطلاعات تعلل و تاخیر میکنیم دسترسی به آن مشکلتر و مشکلتر میشود / سرخوردگی مراکز پژوهشی و توقف تولید علم در این عرصه بواسطه عدم بهره گیری داخلی از این دانش و ریزه خواری فنی از دیگران / سرخوردگی مراکز علمی و آموزشی به جهت بیکار ماندن حجم انبوه فارغ التحصیلان تربیت شده این مراکز و اتغال آنها به مسافرکشی و ساندویچ فروشی بخاطر وابستگی کامل ما به مصرف فناوری های وارداتی/ باقی ماندن مشاغل فاخر و اساسی این حرفه در دست بیگانه باقی ماندن ایرانیان در حد اپراتور

۶)آثار و تبعات امنیتی برخلاف خط مشی بومی هراسی نفوذی های دشمن در دستگاهها و رسانه ها که مردم را از تبعات بهره گیری از شبکه های داخلی بخاطر کنترل شدن توسط دستگاههای اطلاعاتی میترسانند هر آنچه در فضای مجازی منتشر می شود چه شبکه های پیام رسان بومی و چه پیام رسانهای داخلی توسط دستگاههای اطلاعاتی داخلی و خارجی قابل رویت و رصد است تنها فرق این است که سازمانهای اطلاعاتی داخلی برای دسترسی به اطلاعاتی که در شبکه های غیر ایرانی منتشر میشود باید هزینه های بیشتری بکنند ولی سازمانهای جاسوسی خارجی که خود مدیریت شبکه ها را در دسترس دارند مفت و مجانی به همه اطلاعات شخصی ما دسترسی دارند /عملا کشور به ذلت کاپیتولاسیون تن داده است مدیران شبکه های اطلاع رسانی قادرند با ورود بدون قید و شرط به فضای ایران هر جرم و جنایتی را مرتکب شوند و از هر گونه تعقیب قانونی مصون باشند و مجرمان بیگانه در این عرصه عملا از هرگونه تعقیب قضایی و حقوقی مصون هستند

 ۷)آثار و تبعات فرهنگی واخلاقی سپرون مدیریت بیگانگان بر فناوری اطلاعات و شبکه های ارتباطی و رسانه ای کشور

  • آلوده سازی بصری اجباری در تمام شبکه های اجتماعی و مجازی به تصاویر شهوت برانگیز که خواه ناخواه اثر خود را بر معنویت و پایبندی ما به شریعت می گذارد
  • بروز ناهنجارهای اخلاقی در جامعه تحت تاثیر صحنه های شهوت برانگیز و خشونت زای رسانه های دشمن و نا امن شدن محیط زندگی
  • ضرورت آگاهسازی جامعه نسبت به تبعات فرهنگی حضور در شبکه های اجتماعی تحت مدیریت بیگانه

ب) گزارش چالش چهل ساله میان حق و باطل (جنگ حق و باطل)

 پیروزی ها و پیشرویهای انقلاب اسلامی از تهران تا پشت دروازه های قدس و ظرفیت های عظیم جهانی که ایجاد شده شکستهای بزرگ چهل ساله استکبار از سقوط شاه تا نابودی داعش

ج) تبیین وضعیت دشمن

– فروپاشی نظری و شکست کامل جنبه های تئوریک

  1. صد سال تناقض گویی و حاکمیت نظریه های انتقادی و رواج مخالفان اصول مبانی اندیشه فلسفی غرب
  2. توقف ۶۰ساله ایده پردازی نوآورانه در اندیشه نظری غرب و ناتوانی در پاسخ به پدیده های جدید
  3. اعتراف به ناتوانی در تولید اندیشه جدید با طرح دموکراسی لیبرال پایان تاریخ

– فروپاشی عملی آمریکا و اروپا در ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و وضعیت رو به احتضار غرب

– وضعیت اقتصادی آمریکا

  1. هزار میلیارد دلار کسر بودجه
  2. ۲۲هزار میلیارد دلار بدهی خارجی که سالانه هزار میلیارد به آن افزوده می شود و براساس برآورد کاخ سفید در ۲۰۳۰ به ورشکستگی کامل اقتصاد آمریکا می انجامد
  3. تبدیل صنعتی ترین کشور جهان به خام فروش بزرگ نفت و لغو قانون منع صادرات نفت آمریکا از ۲۰۱۴
  4. تبدیل صنعتی ترین کشور جهان به بزرگترین خام فروش صادر کننده ذغال سنک ظرف ۴ سال اخیر
  5. شکست کامل طرح جهانی سازی آمریکا و اعلام رسمی این شکست توسط رئیس جمهور آمریکا نطق خود در اجلاس سپتامبر ۲۰۱۸ سران جهان در سازمان ملل
  6. مجبور شدن آمریکا به زیر پا گذاشتن کامل اصول اقتصاد لیبرال و وضع تعرفه به واردات از اروپا و چین و اعلام رسمی شکست کامل اقتصاد لیبرالی و ارتجاع به دوران اقتصاد مرکانتیلیسم
  7. مجبور شدن آمریکا به خروج از کلیه معاهدات بزرگ جهانی که رهبری اقتصادی آن کشور را تضمین می کرد لغو پیمان پاریس ،لغو بازار آزاد پاسیفیک،
  8. ۴۵ میلیون گرسنه در آمریکا،
  9. درخواست نمایندگان مجلس انگلیس از دولت برای نصب وزیر گرسنگی برای حل مشکل گرسنه بودن یک سوم دانش آموزان بحران برگزیت
  10. میلیونها کارتون خواب ، چادر نشین، ماشین خواب آمریکا

– وضعیت اجتماعی

  1. فروپاشی ساختار خانواده در غرب و رشد منفی جمعیت نژاد اروپایی در تمام کشورهای اروپایی و امریکا (نژاد اروپایی رو به انقراض است )
  2. آمار عدم ازدواج ، آمار طلاقها و شکل گیری وزیر تنهایی در انگلیس
  3. بحران اساسی مهاجران و قرار گرفتن بر سر دوراهی مهاجر پذیری و یا تعطیلی روزافزون مراکز تولیدی و آموزشی و دعوای دیوار مکزیک
  4. قیام سراسری عدالتخواهانه ملت فرانسه شنبه های اعتراض جلیقه زرد ها
  5. تبعیض نژادی شدید در آمریکا
  6. رسوایی برملا شدن سانسور و عدم آزادی بیان حذف رسانه های انقلابی از ماهواره ها ، ممنوعیت نقد صهیونیسم ، برخوردهای خشن با معترضین ، تبعیض مذهبی و مبارزه باحجاب

– وضعیت سیاسی

  1. شکست تمام طرحهای سیاسی امریکا برای غرب آسیا در ۳۰ سال اخیر
  2. شکستها گسترده آمریکا در امریکای لاتین حتی برابر کشورهای کوچک امریکای لاتین
  3. شکست کامل سیاستهای آمریکا در شرق آسیا و کوتاه آمدن حتی در مقابل کشور کوچک کره شمالی ابراز انزجار گسترده دولتهای جهان از آمریکا
  4. آمریکا منفورترین کشور جهان و عدم امکان حضور رئیس جمهور آمریکا در هیچ اجتماع مردمی وحتی معابر پایتخت های جهان

– وضعیت نظامی

  1. شکست ۲۰ ساله ارتش آمریکا در حملات اخیر به کشورها
  2. تعیین ضرب الاجل های مکرر برای حمله به سوریه و کره شمالی و انصراف از آن در آخرین لحظات
  3. ارتش آمریکا ارتش ترسو و بشدت ناتوان یک ارتش تزئینی و نمایشی و نه یک ارتش واقعی
  4. ارتش آمریکا ارتش فاقد سرباز فداکار خروجی ۷۰ سال تربیت اومانیستی و تفکر اصالت لذت
  5. شکست ۷ باره رژیم صهیونیستی از مقاومت در حال محاصره غزه و رسیدن زمان تاب آوری در مقابل موشکهای مقاومت از ۳۳ روز به ۴۸ ساعت

– راه طی شده و شکست خورده رفتن ندارد

دویست سال بلکه ۶۰۰ سال پیاده سازی لیبرالیسم و اومانیسم بدون هیچ مزاحم بلکه با غارت و هزینه کردن نتیجه اش شده این شکست تمام نظریه های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی نظامی و … این راه رفتن دارد؟

د) تبیین وضعیت خودی

– پیشرفت ها و دستاوردهای چهل ساله ایران (محتوای کتاب گلستان انقلاب)

نه بصورت گزارش کار بلکه بصورت ذکر تجربه مگر نتوانستیم از فلان جا به اینجا برسیم؟ پس از این به بعد هم میتوانیم.

1) مقایسه با سایر انقلابها

۲) در مقایسه با قبل از انقلاب و اوایل انقلاب

3) مقایسه با امروز دنیا

– مشکلات پیش رو آسیبها و چالشهای موجود انقلاب و کشور و ریشه های آن

1) مشکلات اقتصادی نتیجه لیبرالیسم افسار گسیخته و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی/

2 )مشکلات فرهنگی محصول دانشگاههای مبتنی بر علوم انسانی غربی دستهای باز رسانه های غربی برای تاثیر گذاری بر سبک زندگی ایرانیان

 ۳) مشکلات سیاسی محصول وادادگی دیپلماتیک

 – ظرفیتهای عظیم در اختیار انقلاب اسلامی و منطقی بودن امید به آینده

 ۱)ظرفیتهای انسانی

 ۲)ظرفیتهای معدنی

3)ظرفیتهای جغرافیایی

 ۴)ظرفیت های فکری و فرهنگی

 – اثبات عدم وجود بن بست و بیان راه کارهای مهم

 اقتصاد ساده ترین مشکل پیش روی انقلاب / قدرت فوق العاده فرهنگی جمهوری اسلامی

– بیان نمونه های بزرگ موفق فردی ، جمعی ، سازمانی

1) نمونه های موفق دامداری و شیلات

2) نمونه های موفق کارگاههای کوچک صنایع تبدیلی

3) نمونه های موفق صنایع بزرگ

4) شرکتهای دانش بنیان

5)تحول آفرینی های فرهنگی

 

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *