اهتزاز پرچم عراق بر فراز مسجد النوری، پس از آزادی موصل

خانه / پیشنهاد ویژه / اهتزاز پرچم عراق بر فراز مسجد النوری، پس از آزادی موصل

نیروهای عراقی پس از آزادسازی موصل، به تعقیب بقایای داعش در این شهر پرداختند.

آخرین کوچه های محله سرخچانه و میدان در موصل غربی در حال پاکسازی است و نفس های داعش بدون ابوبکر بغدادی هم به شمارش افتاده است و مسجد النوری به عنوان نماد خلافت تکفیری- وهابی از لوث تروریست ها پاک شد. با اینکه هواپیماهای آمریکایی طبق رویه همیشگی در موصل غربی باز هم در یک اشتباه عمدی به نیروهای نظامی عراقی حمله کردند و ۷ بالگرد آنها در روستای سعدیه در مجاورت حویجه و کوههای حمرین، به داعشی ها نفس مصنوعی می دمند تا شاید چند روز بیشتر تکفیری ها بتوانند مقاومت کنند، با این حال مردم عراق شادی و جشن ملی را برای این پیروزی آغاز کرده اند.

نیروهای عراقی پس از به‌زیر کشیدن پرچم سیاه ترور در بخش قدیمی موصل، عملیات پاکسازی و تعقیب بقایای تکفیری‌های داعش را در راس اقدامات خود قرار داده‌اند.

*پس از 144 جمعه سیاه، پرچم عراق در مسجد النوری برافراشته شد

دستگاه مقابله با تروریسم عراق اعلام کرد که پس از گذشت 144 جمعه از حضور جنایتکارانه ابوبکر البغدادی در مسجد جامع النوری در بخش قدیمی شهر موصل و اعلام خلافتی خودخوانده، روز گذشته و در جمعه‌ای مبارک، پرچم پیروزی بر بالای این مکان به‌اهتزاز درآمد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای لشکر 16 ارتش، 5 نفر از عناصر تروریستی داعش را که قصد نفوذ از سمت راست به چپ موصل داشتند، به‌هلاکت رساندند.

نیروهای هنگ دوم از تیپ 76 لشکر16 فرماندهی عملیات نینوا، با استفاده از داده‌های اطلاعاتی دقیق این مرکز و واحد اطلاعات لشکر شانزدهم ارتش، این 5 تروریست را که قصد داشتند با عبور از طریق رودخانه میانی شهر موصل، از جانب راست این شهر به‌سمت چپ بروند به‌هلاکت رساندند.

پس از 144 جمعه سیاه، پرچم عراق در مسجد النوری برافراشته شد/ موصل؛ شهری آزادشده با کمتر از 100 تکفیری + تصاویر

این عناصر تکفیری قصد داشتند به‌شکلی ویژه و با ورود به محله سومر، دومیز و پل پنجم موصل، فضای پیروزی ایجاد شده به‌واسطه آزادسازی سرزمین موصل را دچار اختلال کنند.

این عملیات بر اساس طرح امنیتی عملیات نینوا بود که در راستای برقراری امنیت در مناطق ساحل راست موصل طی ایام عید فطر صورت گرفت.

جانشین فرماندهی عملیات نینوا هم اعلام کرد که دو تن از عوامل انتحاری در بازار یونس نبی به‌هلاکت رسیدند.

*ادامه جست‌و‌جوی بقایای داعش در گوشه‌و‌کنار موصل/ اهتزاز پرچم عراق بر بالای ساختمان‌های محله الفاروق

پس از 144 جمعه سیاه، پرچم عراق در مسجد النوری برافراشته شد/ موصل؛ شهری آزادشده با کمتر از 100 تکفیری + تصاویر

لازم به‌ذکر است که در سایه ادامه نبردها علیه بقایای عناصر تروریستی داعش در موصل قدیم، تنها نفرات معدودی از تکفیری‌ها در بخشی از محله‌های «باب الطوب، باب جدید و الساعة القدیمة» وجود دارند.

نیروهای عراقی هم‌چنین پرچم کشور خود را بر فراز ساختمان‌های محله دوم الفاروق در موصل قدیم بر افراشتند.

گفتنی است که مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش در موصل قدیم، در حدود دو محله است، به‌علاوه اهالی بخش قدیمی خواستار

ایجاد یک کارگاه برای بازسازی کلان و گسترده در شهر خود هستند. از سوی دیگر نیروهای امنیتی عراقی به جست‌و‌جوی بقایای داعش در گوشه‌و‌کنار موصل پرداخته‌اند.

به‌نقل از شبکه المیادین؛ خانوارهای عراقی ساکن بخش قدیمی موصل که هنوز در فضای درگیری‌ها قرار دارند، توانستند یک ورودی برای تماس با نیروهای عراقی ایجاد کنند.

هم‌چنین نیروهای عراقی موفق شدند محله السرجخانه و مسجد جامع پنجم الکرار را آزاد کرده و بدین طریق آمادگی لازم را برای حمله به‌سمت نواحی باقیمانده موصل که هنوز در کنترل داعش است، به‌دست آورند.

*حرکت خودروهای بمب‌گذاری شده داعش در خیابان الفاروق به بُن‌بست خورد/ تسلط پلیس عراق بر دو ایستگاه سوخت‌رسانی موصل قدیم

پس از 144 جمعه سیاه، پرچم عراق در مسجد النوری برافراشته شد/ موصل؛ شهری آزادشده با کمتر از 100 تکفیری + تصاویر

گزارش‌های رسیده از میدان نبرد حاکی از آن است که درگیری‌های فشرده‌ای میان یگان‌های کماندوی عراقی با عناصر داعش در مناطق «خزرج، المیدان، الشهوان و المربع شمال شرقی» از موصل قدیم در جریان است و اطلاعات رسیده بیانگر آنست که تروریست‌های تکفیری جهت حرکت خودروهای بمب‌گذاری شده خود به‌سمت خیابان الفاروق با دشواری زیادی مواجه شده‌اند.

از جهتی دیگر، رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق اظهار داشت: تنگ‌تر شدن محاصره بر گروه‌های تروریستی در محور جنوبی موصل قدیم کامل شده است به‌گونه‌ای که بازیابی تسلط بر ایستگاه سوخت‌رسانی “الجمهوریه” در محله باب لکش و “مسجد جامع کعب بن مالک” در باب جدید صورت گرفته است، در ضمن پیشروی‌ها به‌سوی اهداف باقی‌مانده در سه محور واقع در مرکز شکست‌های دشمن و ازهم‌پاشیدگی عناصرش ادامه دارد.

*موصل؛ شهری آزادشده با کمتر از 100 تکفیری/ تیرهایی هوایی که از شادی رزمندگان عراقی خبر می‌دهند

پس از 144 جمعه سیاه، پرچم عراق در مسجد النوری برافراشته شد/ موصل؛ شهری آزادشده با کمتر از 100 تکفیری + تصاویر

سرهنگ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق تاکید کرد: داعش به‌طور کامل از موصل عقب‌نشینی کرده و لذا بازپس‌گیری محله‌های بزرگی از موصل قدیم محقق شده است.

اما حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از آزادسازی مسجد جامع النوری و منارة الحدباء در موصل قدیم عنوان کرد که خُرده دولت خودخوانده داعش پایان یافت.

بنا بر اخبار میدانی رسیده؛ تروریست‌های داعش قبل از شکست در بخش قدیمی موصل، مقادیر زیادی از انواع مین و بمب را در این محله از خود به‌جای گذاشتند، به‌علاوه مجموع عناصر باقی‌مانده داعش در این منطقه بیشتر از 100 نفر نیست.

تکفیری‌ها هم‌چنین با شلیک گلوله محله‌های شهروندان خارج از منطقه محاصره شده را که هنوز بر آن‌ها تسلط دارند، هدف قرار می‌دهند.

پس از 144 جمعه سیاه، پرچم عراق در مسجد النوری برافراشته شد/ موصل؛ شهری آزادشده با کمتر از 100 تکفیری + تصاویر

سرلشکر “عبدالوهاب الساعدي” گفت: هم‌اکنون خارج کردن همراه با امنیت شهروندان از بخش قدیمی موصل، در راس اقدامات ما قرار دارد.

گفتنی است که چادرهایی به‌منظور برپایی جشن و سرور از سوی نیروهای عراقی حاضر در بخش قدیمی موصل، برقرار شده است و این نیروها با شلیک تیرهای هوایی شادی خود را از این پیروزی و آزادسازی بزرگ اعلام کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *