ایمان وعمل صالح وقتی با هم توام شود خداوند مودت را در دل‌ها قرار می‌دهد

خانه / استان ها / ایمان وعمل صالح وقتی با هم توام شود خداوند مودت را در دل‌ها قرار می‌دهد

شبهه زدایی5

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه و امام جمعه موقت تهران درجمع معلمین و اساتید شهرکرد به بررسی آسیب‌های زندگی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛آیت‌الله کاظم صدیقی، و گفت: تک تک شما معلم هستید و می‌توانید محیط خود را روشن کنید و کمک کنید تا آسیب‌های زندگی و آسیب‌های موجود در خانواده کاهش یابد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در ابتدا باید بدانیم که اساس عالم را خداوند بر رحمت آفریده است و حالا که اساس بر رحمت است پس غضب خداوند عارض است؛ آقای بها‌الدینی که جزء استثنائات معاصر بود می‌فرمود: خداوند عالم را بهشت آفریده و جهنم را ما‌ می‌آفرینیم؛ خداوند رحمان و رحیم است و برای بنده‌اش جهنم نمی‌سازد بلکه این بشر است که با اعمال خود جهنم را مهیا می‌کند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه گفت: دل‌ها به دست خداست و خداوند مقلب‌القلوب است و اگر ما با خدا قطع رابطه کردیم خدا هم دل‌های ما را از یکدیگر جدا می‌کند؛ این اساس کار است و اگر کسی خدامحور باشد قطع و جدایی پیش نخواهد آمد و هرآنچه هست همه وصل است .

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر ضمن اشاره به این نکته که غضب به ایمان آسیب می‌رساند غضب را به عنوان آسیبی مهم و جدی برای زندگی دانست و گفت: ایمان وعمل صالح وقتی با هم توام شود خداوند مودت را در دل‌ها قرار می‌دهد و این موجب کاهش غضب می‌شود.

آیت الله صدیقی یکی دیگر از آسیب‌هایی که زندگی افراد و الفت واتحاد ملت را تهدید می‌کند توقعات بی‌جا عنوان کرد و ادامه داد: دندان طمع را باید کشید و توقع بی‌جا و بیش از حد نداشت چرا که توقع زیاد باعث ایجاد مشکلات فراوان در جامعه می‌شود.

وی ضمن معرفی چند کتاب از شیخ بهایی از جمله مفتاح‌الفلاح و کشکول نان و حلوا، اشاره ای به یکی از احادیث موجود در کتاب مفتاح‌الفلاح کرد و گفت: از افتخارات مومن و تامین کننده عزت دنیا و آخرت نماز شب است و همه خیرات در سحر و در نماز شب است و در مقابل قیام به لیل، کسالت و تنبلی است که زندگی‌ها را به هم می‌ریزد.

امام جمعه موقت تهران بی نیازی از مردم و این‌ که انسان از هیچ کس درخواست و سوال نکند را عامل مهم دیگری در تامین عزت دنیا و آخرت عنوان کرد.

آیت الله صدیقی گفت: مراء جدال می‌آورد، عداوت می‌آورد و آبروی انسان را برده و هیچ کاری را درست نمی‌کند لذا یکی از آسیب‌های زندگی مراء و جدال و توقع بی‌جا است.

مشاور عالی قوه قضائیه سوء مدیریت و سوء تدبیر را یکی دیگر از آسیب‌های زندگی بر شمرد و گفت:انسانی که بی حساب زندگی کند، انسانی که دخل و خرجش مشخص نباشد و برنامه ایی برای زندگی خود و فرزندانش نداشته باشد در زندگی پیشرفت نخواهد داشت چرا که سوء تدبیر موجب نابودی می‌شود.

وی یکی دیگر از آفت‌های زندگی را همسر آزاری دانست و گفت: در روایت داریم که اگر مردی همسر خود را به قدری آزار دهد که او بگوید: مهرم حلال وجانم آزاد؛ در این مورد خداوند به مجازاتی کمتر از آتش جهنم برای او راضی نخواهد شد و همچنین می‌فرماید: همان‌گونه که خداوند برای یتیم غضب می کند برای زن هم غضب می‌کند.

آیت آلله صدیقی افزود:درمقابل اگر زنی به همسرش بگوید از تو خیری ندیدم خداوند همه عبادت‌هایش را قلم می‌کشد و در روایت دیگری هست که اگر زنی از همسرش توقع بی‌جا داشته باشد خداوند توبه او را قبول نمی‌کند و در توبه را به روی او می‌بند.

طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد جوان و سبک زندگی اسلامی و ضرورت و مفهوم انقلابی ماندن از پنجم مرداد تا یکم شهریور سال جاری در شهرکرد در حال برگزار است.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *