بام ایران غرق شور و شعور حسینی

خانه / استان ها / بام ایران غرق شور و شعور حسینی

مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری در عزای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سوگواری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ سراسر بام ایران از دورافتاده ترین روستاها در نقاط صعب العبور تا شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری در سوگ ماتم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش در کربلای معلی، اشک ماتم ریختند.

اولین کلام مردم عزادار و محبان اهلبیت عصم و طهارت علیهم السلام در این روز به یکدیگر ” اعظم الله اجورنا و اجورکم”، بود.

امروز، هیئات های مذهبی، رزمندگان اسلام  وبسیجیان با صفوف به هم فشرده و منسجم و منضبط عزاداران به سینه زنی، نوحه خوانی ، زنجیرزنی و ذکر روضه و مصیبت پرداختند و از سخنان علما پیرامون عظمت قیام عاشورا و فضایل حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بهره مند شدند.

بیرق ها و عَلَم های برافراشته عزا در پیشاپیش دسته های عزاداری سمبل استمرار نهضت عاشورا بودند.

پیر و جوان، زن و مرد،بزرگ وکوچک، همه و همه آمده بودند تا با اشک دیدگان، دلهای خویش را از زنگار بزدایند و عهدی دوباره با آرمانها و ارزشهای والای دینی و حماسه عاشورا ببندند.

دهه نخست محرم از روز اول این ماهِ غم؛تا امروز با مراسم های مختلف مذهبی از جمله؛ آیین‌های سنج و دمام‌زنی، سینه‌زنی و زنجیرزنی باشکوه تر از سال‌های گذشته در بقاع متبرکه، ‌مساجد،تکیه ها و حسینیه‌های مختلف برگزار شد.

این عزای بزرگ با اقامه پرشکوه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلاها، مساجد، حسینیه ها و حتی خیابانها و معابر به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ادامه یافت.

امروز، سفره های اطعام عزاداران نیز در جای جای استان چهارمحال و بختیاری گسترده بود.

آرزوی قلبی سوگواران حسینی هم یک کلمه بود:” اللهم عجّل لولیک الفرج”، تا منتقم خون حسین و فاطمه ظهور کند و قلب ودل و جان شیعیان التیام یابد. ان شاءالله

امشب نیز مراسم شام غریبان اسرای دشت کربلا در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *