بجنورد | برگزاری آئین خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها)

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / بجنورد | برگزاری آئین خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها)

آئین خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) به مناسبت هفته بسیج در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (علیه السلام) بجنورد برگزار و خطبه های حضرت زینب (سلام الله علیها) بازخوانی شد.

مسئول پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام خراسان شمالی گفت: همایش خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) با هدف معرفی رسالت آن حضرت بعد از واقعه عاشورا و ایستادگی در برابر کفر و استکبار برگزار شده است.

زهرا برزگر اظهار داشت: تبیین نقش حضرت زینب (سلام الله علیها) در واقعه کربلا در پایداری قیام کربلا به عنوان الگوی رفتاری زنان مسلمان از دیگر اهداف برگزاری این همایش به شمار می رود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (سلام الله علیها) یکی از زنان برجسته تاریخ اسلام است که می تواند الگویی مناسب برای همه زنان عالم در تمام عرصه های زندگی قرار بگیرد، افزود: منحرف نگشتن پیام عاشورا یکی از مهم ترین وصیت هایی بود که امام حسین (ع) در آخرین روزهای عمر خود به خواهر بزرگوارشان حضرت زینب(س) داشتند که این بانوی بزرگوار نیز با عشق و علاقه وافری که به اباعبدالله (ع) داشتند توانستند این پیام را به نحو احسن و شایسته منتشر و ترویج کنند.

برزگر با اشاره به اینکه واقعه عاشورا دارای 2 بعد مبارزه و فرهنگی است، اظهار داشت: حضرت زینب (سلام الله علیها) توانست با تمام جسارت و با تمام قوا از آرمان های فرهنگی قیام عاشورا به خوبی دفاع و محافظت کرده و در برابر مستکبران و ظالمان ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه بانوان باید در مقام یک زن باید با الگوگرفتن از حضرت زینب (سلام الله علیها) در برابر فتنه های دشمنان ایستادگی کنند، خاطرنشان کرد: مادران، همسران و بانوان شهیده با ایستادگی و مقاومت خود در برابر ظلم مستکبران به ما آموختند که تنها راه پیروزی در مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی است و این یعنی همان درسی که باید از مکتب عاشورا و حضرت زینب (سلام الله علیها) بیاموزیم.

مسئول پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) به عنوان بانوی اسوه مقاومت، ایمان، پایداری و شجاعت، مفسر پیام کربلا، الگوی عشق و وفاداری و ایمان بوده که الگوگیری از زندگانی آن حضرت توسط بانوان امروزی در تقویت باورهای اعتقادی و اصلاح الگوهای رفتاری جامعه مفید خواهد بود.

گفتنی است، در همایش خطبه خوانی حضرت زینب (سلام الله علیها) در خراسان شمالی مداحان و ذاکران اهل بیت (علیه السلام) به مداحی و سخنرانی پرداختند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *