بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت کشور در خصوص مراسم اربعین

بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت کشور در خصوص مراسم اربعین

خانه / پیشنهاد ویژه / بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت کشور در خصوص مراسم اربعین

شورای هماهنگی شبکه های هیات کشور در لبیک به سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب و برگزاری مراسم اربعین حسینی بیانیه‌ای صادر کردند.

بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت کشور در خصوص مراسم اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، شورای هماهنگی شبکه های هیات کشور با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات، علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام کشور، سیدعلی قریشی مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی-هنری قدیم الاحسان، یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور، نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئات مذهبی کشور، مجتبی مختاری مدیر مؤسسه جوانان رضوی، علی جانباز معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان در لبیک به سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب و برگزاری مراسم اربعین حسینی بیانیه‌ای صادر کردند.

بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت کشور در خصوص مراسم اربعین
بیانیه شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت کشور در خصوص مراسم اربعین

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

هیأت میعادگاهی است که شور و شعور را باتشکیلات و نظم در هم آمیخته و با استمداد از حضرات معصومین (ع) به‌ویژه اباعبد الله الحسین علیه السلام آنچنان معجون حیات بخشی به جامعه بشری هدیه داده است که می‌تواند برای همه دردهای جامعه درمان باشد.

از دوران مبارزات ستمشاهی تا حماسه‌های بی‌نظیر هشت سال دفاع مقدس، کمک به محرومان گرفته تا جهاد علمی و فرهنگی، دفاع از مرزهای کشور تا دفاع از آرمان‌های اسلام ناب محمدی و تا مواجهه با ابتلائات طبیعی و هم اکنون هم در مواجهه با ویروس منحوس کرونا،هیأت و روحیه هیأتی بوده که حماسه‌های ماندگار برپا کرده است.

برگزاری با شکوه و عزاداری مسئولانه محرم امسال درسی تاریخی برای جهانیان بود تا ثابت کند هیأت جایگاهی است که خط بطلان بر دوگانه‌های پوچ می کشد. از علم و دین گرفته تا عزاداری و سلامت، مردم دلداده خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اگرسخت ترین شرایط بوجود آید دست از دامان ایشان بر نمی دارند و در کنار اینکه بیش تر و بهتر از هر کسی به سلامت جامعه ارج می‌نهند، با شکوه‌ترین صحنه‌های عزاداری توام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را به رخ جهانیان می کشند.

شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت کشور ضمن عرض تواضع نسبت به این ملت حماسه ساز و عاشق اهل البیت علیهم السلام، در آستانه همایش بزرگ اربعین به سخنان داهیانه رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفته و بر موارد زیر تأکید می‌کند:

همچون گذشته همه هیأت‌های کشور با پاسداشت حماسه مدافعان سلامت و کادر معزز پزشکی تمامی تلاش خود را برای رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا معطوف می‌دارند.

با توجه به شرایط موجود، مراسم با شکوه اربعین در داخل کشور و با رعایت همه دستورالعمل‌های مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا به شکل منظم و هماهنگ برگزار می‌شود.

برپایی موکب‌های سلامت در چارچوب‌های تعیین شده برای گسترش امکان همگانی جهت مراعات موارد بهداشتی مورد اهتمام همه هیأت‌های مذهبی خواهد بود.

تمامی خیرین و خادمان هیئات همه همت خود را جهت کمک مؤمنانه مصروف داشته و تا حل مشکلات مردم محروم در کنار این عزیزان خواهند ماند.

در انتها شکوه خود را به درگاه ملک پاسبان حضرت ارباب می‌بریم که امسال اگر چه محروم از این پیاده‌روی بی‌نظیر و مسیر بهشتی هستیم و نمی‌توانیم آنچنان که می‌خواهیم به این آستان عرض ادب نماییم، با پای دل با قرائت زیارتنامه و برپایی روضه‌ها و هیئات زائر عتبات عالیات خواهیم بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *