بیانیه هیات جوانان و نوجوانان عاشورائی هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد یزد به مناسبت روز پاسدار

خانه / استان ها / بیانیه هیات جوانان و نوجوانان عاشورائی هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد یزد به مناسبت روز پاسدار

 

بیانیه

بیانیه هیات جوانان و نوجوانان عاشورائی هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد یزد به مناسبت روز پاسدار

بیانیه هیات جوانان و نوجوانان عاشورائی هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد به مناسبت میلاد حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدارو ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلامروز جانباز

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان

همزمان با فرارسیدن سوم و چهارم شعبان المعظم روز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، روز پاسدار و جانباز، هیات جوانان و نو جوانان عاشورائی شهرستان بهاباد یزد در بیانیه ای با گرامیداشت ایام خجسته اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسین علیه السلام؛ پاسداران و جانبازان انقلاب اسلامی را نماد مبارزه و مقاومت ملت ایران در حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی دانست.

متن بیانیه هیات جوانان و نوجوانان عاشورائی هیات رزمندگان اسلام بهاباد یزد بدین شرح است :

دگر بار ماه شعبان، ماه آماده سازی برای حضور در ضیافت الهی رمضان و موسم رویش گلهای معطر نبوی در دامان ولایت علوی و آغوش فاطمی از راه رسید؛ ماهی که طلیعه اش به میلاد سه نور سرمدی حضرت امام حسین علیه السلام، حضرت ابالفضل العباس علیه السلام و امام زین العابدین علیه السلام مزین گشته و در نیمه‌اش شیعیان منتظر، عطر زیبای گل نرگس را به مشام خود احساس و ولادت قائم آل‌محمد صلی الله علیه و آله و سلم را به جشن می نشینند.

بی شک نامگذاری سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا به نام روز پاسدار و ولادت قمر منیر بنی‌هاشم به نام روز جانباز بنیانی فاخر در تأسی از آموزه‌های پر بار اسلامی و نهضت حماسه ساز عاشورا در مسئولیت‌پذیری و پاسداری از کیان دین مبین اسلام محسوب می شود که توانسته الگوی روشنی را برای حفظ آتیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم نماید.

«پاسداری، یک فرهنگ است؛ یک فرهنگ عزّت و افتخار است. پاسداری از دین و انقلاب که امروز این معنا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجسّم است – صرفاً یک حرکت نظامی نیست؛ پاسداری، یک فرهنگ است؛ جنبه عقیدتی و سیاسی و فداکاری و مجاهدت دارد.» مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

امام حسین علیه السلام پاسدار دین اسلام و شهید راه حق و آزادگی است و در سایه نهضت سرخش شهادت در راه حق و حقیقت را در طول تاریخ مستدام داشته است. امام همامی که با شهادت خود و 72 تن از یاران پاکش تا همیشه در تاریخ زنده و جاودان خواهد ماند و بعنوان الگو و سرمشق تمام انسان های آزادی خواه جهان قرار خواهد داشت، همچنان که امروز در بسیاری از نقاط جهان یاد قیام خونین کربلا اشک را از چشمان عاشقان جاری و اندوه و درد را در چهره ها نمایان می‌سازد.

این بیانیه یادآور شده است: کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایشگر عظمت و تجربه ملت ایران است که در سرلوحه اوراق آن واژه «مجاهدت»، «مقاومت»، «بصیرت» و «بالندگی» برترین فرزندان این ملت می درخشد و هر انسان مجاهد و شیفته عدالت و معنویت را مجذوب خود می سازد.

پاسداران و جانبازان با الهام از مکتب رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، از امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام درس عزت و کرامت آموختند و در برابر دشمن ایستادگی کردند.

پاسداران و جانبازان مخلص انقلاب اسلامی با پیروی از فرهنگ ناب عاشورایی، حراست از ارزش های انقلاب اسلامی را با ایثار و ولایت پذیری، معنایی تازه بخشیدند و حضورشان در جامعه، سعادت همزیستی با شهدای زنده را برای ما فراهم آورده است.

این بیانیه می افزاید : نامگذاری این دو مناسبت به نام روز پاسدار و روز جانباز ، بنیانی فرهیخته و تابناک است که توانسته با تاسی از آموزه های پر بار اسلامی و نهضت انسان ساز عاشورا در مسئولیت پذیری و پاسداری در راه دین و وطن موثر باشد و افقی روشن را در آتیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم کند.

در پایان این بیانیه با تبریک سالروز ولادت امام حسین علیه السلام، روز پاسدار را به همه نیروهای مکتبی و جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همواره بر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی اهتمامی جدی ورزیده‌اند، تبریک گفته و توفیق روزافزون این عزیزان را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج)، از درگاه ایزد منان خواستاریم.

هیات جوانان و نوجوانان عاشورائی هیات رزمندگان اسلام شهرستان بهاباد یزد

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *