بیانیه 30 شهریورماه سالروز تجلیل اسرا و مفقودان

خانه / استان ها / بیانیه 30 شهریورماه سالروز تجلیل اسرا و مفقودان

مدیرهیأت رزمندگان اسلام دزفول:

۳۰ شهریورماه ، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد
مدیرهیأ‌ت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول گفت:۳۰ شهریور، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یادآور ایامی است پر از رنج و ظلم به اسرا ومفقودین که این عزیزان به عطر حضور دوباره بوی شهیدان را با خود داشتند.
به گزارش روابط عمومی هیأت رزمندگان اسلام دزفول،سیدعزیزاله پژوهیده درگفت وگوباخبرنگارما؛ از خود گذشتگی و شهادت رزمندگان ایران در صحنه های مختلف اسارت ومفقودیت نمادی از تکرار تجربه عاشورا در مقابله حق با ظلم ذکرکرد وافزود: در واقع باید گفت دفاع مقدس ما در برابر ظلم ورژیم بعث نمادی از واقعه عاشوربوده است .
وی هشت سال دفاع مقدس را، سند گران‌بهای اسرا ومفقودین نام برد واظهارداشت: که از جان گذشتگی‌های این شهدای زنده، پیروی از کاروان اسیران عاشورا، در اسارت آزادگی بود و دشمن ریاکار را رسوا ساختند.
این مدیر بااشاره به اینکه ۳۰ شهریور ماه هر سال مصادف با ۱۱ محرم روز «تجلیل از اسرا و مفقودان» است، گفت:
به احترام اسیران جنگی و مفقودان آن، روز یازده محرم هر سال هم زمان با مصیبت دردناک اسارت اهل بیت پیامبر ، این «روز را، روزتجلیل از اسرا و مفقودان» اسیران آزاده و مفقودان هشت سال جنگ تحمیلی و مدافع حرم را گرامی می داریم.
پژوهیده،لحظه‌های اسارت را، لحظه‌های اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع از استقلال و آزادی نام برد وافزود: این سرزمین با ۸ سال‌ دفاع جانانه ، و با خون هزاران لاله عاشق به ثمر نشست.
وی فریاد خاموش غیورمردانی که با دژخیمان فرومایه به رویارویی پرداختند اشاره کرد وگفت: همین اسرا،مفقودین ،
شهدا ورزمندگان بودند که از سرزمین اسلامی مان دفاع کردند که دراین راستا اسرا ومفقودین پس از نبردی جانانه و دلاورمردانه، بر مصیبت‌های اسارت صبر کردند و با تحمل ضربات کینه و خشم دشمن، مایه ماندگاری و پایداری جمهوری اسلامی شدند.
مدیرهیئت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول ،صبر و استقامت اسیران و مفقودان ایرانی را، گواه شکوه و صلابت انقلاب دانست وافزود:شکنجه و درد و غم اسارت، بر ایمان راسخ این دلاورمردان به انقلاب و ارزش‌ها افزود و اسارتگاه‌ها را به دانشگاه‌های تربیت انسان‌های مجاهد و آزاده تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *