تعبیر امام رضا علیه السلام در رابطه با عید غدیر

تعبیر امام رضا علیه السلام در رابطه با عید غدیر

خانه / پیشنهاد ویژه / تعبیر امام رضا علیه السلام در رابطه با عید غدیر

سخنان حجت الاسلام دکتر رفیعی پیرامون تعبیر امام رضا علیه السلام در رابطه با عید غدیر

تعبیر امام رضا علیه السلام در رابطه با عید غدیر
سخنان حجت الاسلام دکتر رفیعی پیرامون تعبیر امام رضا علیه السلام در رابطه با عید غدیر. 3 روز مانده تا بزرگ ترین عید شیعیان عید غدیر – برپایی ۲۲۰ کاروان شادی غدیر در استان تهران و برگزاری جشن در ۱۰ بوستان شماره حساب جهت واریز کمک های نقدی: 6037-9975-9904-1457 هدایای غیر نقدی خود را به نشانی خیابان فاطمی، فاطمیه بزرگ تهران ارسال نمایید

در ادامه مختصری درباره عید غدیر بدانید : 

غدیر در لغت به معنای آبگیر است؛ گودالی در بیابان که آب باران در آن گرد آید. در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، محلی است به نام «جُحفه» که در زمان رسول گرامی اسلام صلی‏ الله‏ علیه‏ و ‏آله، کاروانیان حج گزار در آنجا از هم جدا می‏ شدند و به طرف دیار خود می‏ رفتند. در این محل، غدیر خم جای دارد. علت نام گذاری این غدیر به خم، آن است که آبگیر آنجا به شکل خُمِ رنگرزان بوده و برخی قبایل صحرایی، گاه جامه‏ های رنگ کرده خود را در این آبگیر می‏ شسته‏ اند.

خلاصه واقعه غدیر خم

در سال دهم هجرت، رسول خدا صلی ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله به حج رفت و احکام آن را به مردم آموزش داد. به هنگام بازگشت از مکه، در استراحت گاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خدا مردمان را گرد آورد و در آن مجمع سترگ، امام علی علیه ‏السلام را به جانشینی خود به آنان شناساند و فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست». البته جانشینی علی علیه ‏السلام سال‏ها پیش در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود، ولی در غدیر، به اطلاع عموم رسید.

جهت دانلود، شنیدن صوت ها یا مشاهده سایر سخنرانی ها و کلیپ های اختصاصی هیات می توانید،

به بخش صوت یا فیلم مراجعه نمایید.

پایگاه اطلاع رسانی هیاترزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *